Το "Αίγινα" ήταν από τα πρώτα φέρυ-
μπωτ που μαζί με το 'Αφαία' μπήκαν στη γραμμή το μακρινό καλοκαίρι του
1966. Αιγινήτικης ιδιοκτησίας και τα δύο. Κάτι πολύ σημαντικό αν
σκεφτούμε τις δύσκολες εκείνες εποχές. Κι όμως οι Αιγινήτες τότε
τολμούσαν και είχαν στη γραμμή δικά τους βαπόρια.
Το "Αίγινα" έφθανε
μέχρι τον Πόρο καθημερινά. Τελευταία του αναχώρηση από το λιμάνι του
Πειραιά δια "Αίγιναν - Μέθανα - Πόρο" ήταν στις 20.30 το βράδυ!!!. Σας
λέει κάτι αυτό; Ήταν ταχύτατο αλλά με μικρά σαλόνια για τους επιβάτες σε
σύγκριση με το πληθωρικό 'Αφαία" και συναγωνιζόταν άνετα το "Αύρα", το
"Νεράϊδα", το 'Καμέλια". Με άνετα καταστρώματα και εξωτερικούς διαδρόμους χάριζε στον επιβάτη ένα απολαυστικό ταξίδι. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούσε το μικρό επάνω σαλονάκι του στο οποίο οδηγούσε μια ξύλινη εσωτερική σκάλα, στην κορυφή της οποίας βρισκόταν ένας καθρέφτης με χαραγμένη πάνω του τη σιλουέτα του καραβιού.
Όμως στάθηκε άτυχο. Η πλοιοκτησία του έπεσε
"έξω" και μετά από μικρή ακινησία βγήκε σε πληστηριασμό και πέρασε στην ιδιοκτησία του κ.
Μαλτέζου και γνώρισε ημέρες δόξας. Του πρόσθεσαν και επάνω κατάστρωμα
και γρήγορα μπήκε στη μάχη του Αργοσαρωνικού απειλώντας την
αποκλειστικότητα του 'Αφαία" στα τοπικά δρομολόγια. Ακολουθεί η
κοινοπραξία των δύο πλοίων που αποφέρει ικανοποιητικά κέρδη με
εναλασσόμενα δρομολόγια.
Το "Αίγινα" διακρίνεται δεξιά στο λιμάνι του Πειραιά, δίπλα στο "Άγιος Νεκτάριος" Δεκαετία ΄60 (τέλη), άλλες εποχές άλλα μεγέθη.
Τα χρόνια περνούν. Οι ανάγκες της γραμμής αυξάνονται και τα 26 μόλις
αυτοκίνητα που χωρούσε δεν μπορούν κα καλύψουν τα δρομολόγια αιχμής.
Εντάσσεται στη μεγάλη κοινοπραξία που απαρτίζουν σχεδόν όλα τα φέρυ της
γραμμής. Το 1985 μετασκευάζεται. Αλλάζει εντελώς μορφή. Στην κυριολεξία
ξηλώνεται και αποκτά μεγάλο μήκος και χωριτικότητα. Χάνει όμως σε
ταχύτητα. Παραμένει όμως πάντα κομψό και πανέμορφο.
Το "Αίγινα" όπως και όλα τα φέρυ εκείνης της εποχής περνούν στην ιδιοκτησία της "Hellas Ferries'.
Το 2001 (Νοέμβριος) αποσύρεται από τη γραμμή λόγω "35ετίας". Λίγο πριν
είχε αποσυρθεί και το "Αφαία" (Σεπτέμβριος του 2001). Μένει αρκετό
καιρό στον προλιμένα και αγοράζεται από Κρητικούς ιδιοκτήτες όπου το
δρομολογούν πλέον ως τουριστικό και εκτελεί καθημερινά δρομολόγια από
το λιμάνι του Ηρακλείου μέχρι το νησάκι Γραμβούσα , με το όνομα
"Domenico"
Ένας μαχητής του Αργοσαρωνικού επί 35 ολόκληρα χρόνια. Μέσα από αυτό
πέρασαν πολλοί ναυτικοί, έζησαν οικογένειες, ταξίδεψαν χιλιάδες
επιβάτες με προορισμό την Αίγινα, τα Μέθενα, τον Πόρο. Στα ρέλια και
στους μπουλμέδες του αντηχούσαν τα γέλια και οι
φωνές ξεγνοιασιάς μιας παρέας που επιχειρούσε μια σύντομη απόδραση στα
ήρεμα νερά του Σαρωνικού.