Ένα από τα πιο
εμπνευσμένα και συμπαγή κείμενα της ελληνικής γλώσσας, πολυεπίπεδο και
αποκαλυπτικό, το δοκίμιο - μανιφέστο, στο οποίο ο Καζαντζάκης καταθέτει τις
οδύνες και τις ελπίδες του προσωπικού του αγώνα για την ανεύρεση και την
κατανόηση του Θεού, του δικού του Θεού, μεταφέρεται στη μορφή θεατρικού
μονολόγου από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Βασίλη Βασιλάκη.
Μέσα στην περίεργη εποχή που διανύουμε, όπου επαναπροσδιορίζονται αξίες και αρχές του κοινωνικού μας ιστού, η αιώνια κραυγή του Ν. Καζαντζάκη φαντάζει ως η πιο επίκαιρη από ποτέ. Η μάχη του ανθρώπου με τις δυνάμεις της υλικής, πνευματικής και ηθικής φθοράς και η ανάδειξη εκείνων των ικανοτήτων και αρετών του ανθρώπου που τον ωθούν να κοιτάζει ψηλά, να μάχεται, να δημιουργεί και να ελπίζει απελπισμένα.
Ο ίδιος ο ηθοποιός αναφέρει για την «Ασκητική»: «Με ένα παλιό ποδήλατο απομακρυνόμουν από την πόλη και απάγκιαζα στις αυλές των μικρών εκκλησιών, σε ερημικές παραλίες, ή στα βουνά της Αίγινας προσπαθώντας να κατανοήσω τα πυκνά σε νόημα και ανάγκη λόγια του Καζαντζάκη. Δύσκολος, φοβερός ατέλειωτος ανήφορος».
Με αυτά τα λόγια ο ακάματος εργάτης του Θεάτρου σκιαγραφεί την ενασχόλησή του με την «Ασκητική», ένα εμβληματικό κείμενο του μεγάλου Κρητικού λογοτέχνη. Όταν ξεκίνησε τη μελέτη του ήταν Φεβρουάριος του 2010. Οι πρώτες παραστάσεις δόθηκαν το καλοκαίρι του 2010 στον εναλλακτικό υπαίθριο χώρο στο «Γράμμα» στην Αίγινα. Η παράσταση απέσπασε διθυραμβικές κριτικές. Το σκηνικό λιτό, τραχύ, το κείμενο διασκευασμένο σε θεατρικό μονόλογο από τη φιλόλογο Ευτυχία Δρούκα ευτύχησε από τότε να ανέβει με αξιοσημείωτη επιτυχία εκτός Αιγίνης. Για ένα ολόκληρο χειμώνα ανέβηκε στον πολυχώρο «Αθηναΐς» και συνέχισε σε Ηράκλειο Κρήτης, Καλαμάτα, Ικαρία, στο θεατρικό χώρο «Κέλυφος» στο χώρο πολιτισμού στο «Βρυσάκι» στην Πλάκα στην Κόρινθο στην Κομοτηνή στο Μουσείο Μπενάκη στην Κύπρο και φέτος το καλοκαίρι και πάλι στην Αίγινα.
Σκηνοθεσία-Ερμηνεία Βασίλης Βασιλάκης
Θεατρική Διασκευή Ευτυχία Δρούκα -Φωτισμοί Απόστολος Στράντζαλης -Ενδυματολόγος Δανάη Καββαδία
Τιμή εισιτηρίου: 10 Ευρώ.