Έχουμε κάνει τότε (1974) την Κοινοπραξία με το «Αίγινα». Με την αλλαγή εγώ δούλευα στο «Αίγινα». Τότε
φοράγαμε στολές. Την είχα δώσει λοιπόν στα καθαριστήρια του Λιζάρδου. Πάω να πάρω τα ρούχα κι ακούω
το διάγγελμα του Κυζίκη. Τα πρώτα
καράβια που επιστράτευσαν ήταν το «Αίγινα» και το «Αφαία» λόγω της εμπειρίας
από τη συμμετοχή σε πολεμικές ασκήσεις.
Έγινε της κακομοίρας.
Βάλαμε μέσα 800 άτομα. Έκοβα εισιτήρια μέχρι τον Πειραιά.
Έπιασα κοντά στα διακόσια χιλιάρικα είσπραξη. Τέλειωσαν τα
εισιτήρια και μαζεύαμε λεφτά. Όταν
φτάσαμε στον Πειραιά παίρνουμε εντολή να πάμε στον Άι Γιώργη στο
Κερατσίνι για ανεφοδιασμό. Καπετάνιος
τότε ο Αντώνης.
Ήρθε το Λιμεναρχείο, έφερε τα χαρτιά. Θα πάτε να
ανεφοδιαστείτε πετρέλαιο και υλικά (φαγητά) γιατί δεν ξέρουμε πόσο θα κρατήσει
η επιχείρηση.
Μας είπαν ότι πάμε
Θεσσαλονίκη. Έφυγε πρώτο το «Αίγινα» και πίσω το «Αφαία».
Στη Χαλκίδα περάσαμε
από μέσα, περιμέναμε να γυρίσουν τα νερά. Μέχρι να περάσουμε μας έκανε τραπέζι
ο Λιμενάρχης και μετά ανεβήκαμε προς τα πάνω.
Μέσα ήταν ο καπετάν
Σπύρος (ο βουτηχτής) ο Βασίλης Λαζάρου, ο Σπύρος ο Παγγές με τα ηλεκτρικά,
ο Γεράσιμος ο Κάτσας στο μπαρ. Κι άρχισαν να συζητούν και να
αναρωτιούνται «που πάμε:»
Θα πνιγούμε. Είχε πολύ
θάλασσα. Ο Μαλτέζος είχε πάρει τον καπετάν Αντώνη, που τον είχαμε διώξει εμείς
και τον πήρε στο Αίγινα.
Τελικά φτάσαμε Θεσσαλονίκη με πολύ κόπο. Το «Αφαία»
κινδύνευσε από τη θάλασσα
γιατί πήγε έξω από την Εύβοια. Έφαγε πολύ θάλασσα κι έπαθε ένα μικρό
ρήγμα. Ευτυχώς ήταν κοντά το «Φαιστός»
το Κρητικό καράβι και πήγε από πίσω του και γλύτωσε τα χειρότερα.
Στη Θεσσαλονίκη
περιμέναμε να φορτώσουμε πολεμοφόδια. Ήταν
κι άλλα φέρυ – μπωτ εκεί. Θυμάμαι ένα «Σπύρος» που ήταν μισόκλειστο.
Κάτσαμε κάποιες μέρες
εκεί. Τελικά δεν φορτώσαμε. Κάναμε
ψώνια, φάγαμε, τέλειωσε η επιστράτευση και φύγαμε.
Μπροστά το «Αίγινα» πίσω το «Αφαία». Στην επιστροφή ήταν όλοι χαρούμενοι. Όταν
μπήκαμε στο στενό της Χαλκίδας είδαμε τα
δύο φανάρια. Ένα πράσινο και ένα κόκκινο που δείχνουν τα ρηχά και τα βαθειά
νερά.
Το «Αφαία» μας πέρασε
και έφτασε πρώτο στη Χαλκίδα. Εκεί περιμέναμε πάλι να αλλάξουν τα νερά.
Αγκυροβολήσαμε και ο Λιμενάρχης μας έκανε πάλι το τραπέζι.
Όταν κατεβαίναμε είχε
μελτέμι και μας πήγαινε μέχρι δεκαπέντε μίλια.
-
Υπάρχει
μια φωτογραφία που το «Αφαία» είναι
φορτωμένο με στρατιωτικά καμιόνια.
-
Είναι από στρατιωτική άσκηση. Το «Αφαία»
το έπαιρναν σε ασκήσεις για να δουν πόσο
μπορεί να βγει έξω στα ρηχά, στον κόλπο της Ελευσίνας, στο Μεγάλο Πεύκο,
Εγώ δεν ήμουν μέσα. Γι’ αυτό μας επιστράτευσαν αμέσως.
Το «Ελλάς» έμεινε πίσω και έκανε δρομολόγια.
Προδημοσίευση από το βιβλίο που ετοιμάζουμε και είναι αφιερωμένο στο ιστορικό "ΑΦΑΙΑ".