Σήμερα ο ναός αποτελεί μια μοναδική ψηφίδα της εικόνας του λιμανιού. Είναι σήμα κατατεθέν και σημείο αναφοράς για τα ταξίδια μας. Πολλοί οι προσκυνητές του καθημερινά, πολλοί που απολαμβάνουν τον περίπατο και το ρεμβασμό στον περιβάλλοντα χώρο του.
Τα τελευταία χρόνια ο ναός φωτίζεται τη νύχτα και η φιγούρα του συνθέτει μια όμορφη νυχτερινή εικόνα, ενώ την ημέρα κατευοδώνει ή καλωσορίζει τους ταξιδιώτες μας.
Ο ναός αυτός είναι φωτογραφημένος όσο κανένα άλλο ίσως κτίριο του νησιού. Έχει υπάρξει μέρος σκηνικού για ταινίες. Χαρακτηριστικές οι σκηνές της ταινίας "Διακοπές στην Αίγινα" του 1958 με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Ανδρέα Μπάρκουλη να συνομιλούν στο εσωτερικό του. Σε έναν ναό κατάλευκο και νησιώτικης ομορφιάς. Στις εικόνες εκείνες αντικρίζουμε ένα ναό νησιώτικο, γραφικό, απέριττο, λιτό και όμορφο.
Τις τελευταίες ημέρες το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του Αγίου Νικολάου του Στεριανού, στον οποίο εκκλησιαστικά ανήκει το ξωκλήσι, αποφάσισε την αφαίρεση των τοιχογραφιών που είχαν τοποθετηθεί στο εσωτερικό του ναού. Τοιχογραφίες αμφιβόλου αισθητικής και αξίας, που είχαν τοποθετηθεί πριν από δεκαετίες με δαπάνη του τότε εκκλησιαστικού συμβουλίου. Τοιχογραφίες σε "μουσαμά" που δυστυχώς αλλοίωναν την εικόνα του ναού, σκοτείνιαζαν αρκετά το εσωτερικό του χώρο, είχαν συσσωρεύσει υγρασία και αλάτι , σύμφωνα με τα όσα μας ανέφερε ο προϊστάμενος του ναού π. Αμφιλόχιος Γελαδάκης.
Πλέον ο επισκέπτης αντικρίζει μια άλλη εικόνα του ναού, που παραπέμπει στην αρχική του εικόνα όπως έχει διασωθεί σε παλαιές φωτογραφίες, όπως της ταινίας του 1958.
Η αφαίρεση των κακόγουστων μουσαμάδων φώτισε το ναό και πλέον είναι ευδιάκριτες οι αρχιτεκτονικές γραμμές του κτιρίου.
Ο ναός του Αγίου Νικολάου ένα γραφικό και ταπεινό εκκλησάκι, ακολουθεί τη φιλοσοφία όλων αυτών των μικρών εκκλησιών που το εσωτερικό τους είναι λευκό χωρίς τοιχογραφίες αλλά μόνο με φορητές εικόνες. Ασφαλώς δεν αναφερόμαστε στα βυζαντινά μνημεία όπως αυτά της Παλαιάς Χώρας.
Σύμφωνα με τα όσα μας είπε ο π. Αμφιλόχιος το εκκλησιαστικό συμβούλιο θα τοποθετήσει μερικές φορητές εικόνες στο εσωτερικό του ναού.