Με αυτό το τόσο ποιητικό όνομα και με μεγάλες προσδοκίες που δημιουργούσε η ρεκλάμα του, ταξίδευε μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '60 στα νερά του Σαρωνικού, ένα πλοίο που ελάχιστοι ίσως θυμούνται σήμερα. Ασυνήθιστο σκαρί που παρέπεμπε σε ιστιοφόρο του παλιού καλού καιρού, με κατάρτια και μπαστούνι στην πλώρη, έγραψε πολλά μίλια στις Ελληνικές θάλασσες, αφού δεν ταξίδεψε μόνο στον Σαρωνικό αλλά στο Αιγαίο και στο Ιόνιο.
Πρόκειται για ένα πλοίο κατασκευής του..... 1904 , ναι σωστά διαβάσατε, το οποίο επέζησε από τη φωτιά δύο παγκόσμιων πολέμων και είχε ένα άδοξο, ίσως ατυχέστατο τέλος στα Αμπελάκια Σαλαμίνος όπου ήταν παροπλισμένο το 1966, όταν διπλανό σκάφος του οποίου λύθηκαν οι κάβοι το κτύπησε και στη συνέχεια βυθίστηκε. Αργότερα ανελκύστηκε και οδηγήθηκε σε διάλυση το 1969.
Ένας "Γλάρος" λοιπόν 65 ετών. Κομψός και αριστοκρατικός.
Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Το 1904 κατασκευάστηκε ως θαλαμηγός σε Βρετανικά ναυπηγεία (Scott's SB & Eng.Co.Ltd) φέροντας το όνομα "BERYL". Άλλαξε πλοιοκτησία, μετονομάστηκε σε LORNA και από το Σεπτέμβριο του 1914 ως τον Δεκέμβριο του 1919 επιτάχθηκε από το Βρεττανικό Ναυαρχείο και χρησιμοποιήθηκε ως βοηθητικό περιπολικό. Την ίδια μοίρα ακολούθησε και κατά τη διάρκεια του Β΄Παγκόσμιου πολέμου από το Σεπτέμβριο του 1939 ως το Μάιο του 1941.
Μετά το τέλος του πολέμου αγοράστηκε από τους Γ. Γούναρη και Ν. Μαρή και μετονομάστηκε "THESSALIA" με σημαία Παναμά. Από το 1947 περνά στην Ατμοπλοΐα Καβουνίδη υψώνει Ελληνική σημαία και ονομάζεται "ΓΛΑΡΟΣ"
Ταξιδεύει από Πάτρα προς Αστακό, Μύτικα, Λευκάδα,Πρέβεζα, Κέρκυρα.
Έρχεται στο Αιγαίο όπου κάθε Δευτέρα και Παρασκευή με ώρα αναχώρησης 3 μ.μ. αναχωρεί για Αίγινα, Μέθανα, Πόρο, Ύδρα, Ερμιόνη, Σπέτσας.
Κάθε Τρίτη με ώρα αναχώρησης 9 π. μ. για Μονεμβασιά, Νεάπολη, Αγία Πελαγία, Γύθειο.
Κάθε Τετάρτη με ώρα αναχώρησης 8 π. μ. για Σύρο, Πάρο, Νάξο, Ίο, Θήρα.
Κάθε Σάββατο και Κυριακή με ώρα αναχώρησης 8 π. μ. κατευθείαν για Μέθανα, Πόρο, Ύδρα, Ερμιόνη, Σπέτσας.
Πραγματικά πολύ εντυπωσιακά τα εβδομαδιαία δρομολόγιά του αλλά ακόμα πιό εντυπωσιακή η διαφήμιση που αναγγέλει τη δρομολόγηση του στο Σαρωνικό:
"ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΙΣ ΤΟΥ Α/Π "ΓΛΑΡΟΣ" ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗΝ ΤΟΥ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
Την προσεχήν Τετάρτην θα ενταχθή εις την δεξαμενήν προς δεξαμενισμόν το νέον επιβατηγόν ατμόπλοιον "Γλάρος" του κ. Ν. Καβουνίδου. Το "Γλάρος" θα δρομολογηθή εις την γραμμήν του Αργοσαρωνικού, θα κάμη δε έναρξιν των δρομολογίων του από 19 Ιουνίου. Το νέον επιβατηγόν σκάφος είνε 620 τόνων και αναπτύσσει ταχύτητα 15 μιλλίων την ώραν. Διαθέτει 50 κλίνας πρώτης θέσεως, αφθάστου πολυτελείας, εις έκαστην δε καμπίναν υπάρχει τηλέφωνον δια την επικοινωνίαν του επιβάτου με την υπηρεσίαν του πλοίου.
Το α/π "Γλαρος" θεωρείται ως το πολυτελέστερον, το ταχύτερον και το ευσταθέστερον σκάφος της ακτοπλοΐας, πρόκειται δε να εξυπηρετεί καθημερινώς την γραμμήν του Αργοσαρωνικού"
Τα στοιχεία που αναφέρονται στην ανάρτησή μας προέρχονται από το λεύκωμα : "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ 1945 - 1965" του Γ. Μ. Φουστάνου των εκδόσεων " ΑΡΓΩ".