Γοητεύουν οι σύγχρονες βιωματικές δράσεις στα σχολεία. Δημιουργούν ατμόσφαιρα και διάθεση συνεργασίας, βάζοντας σε ενέργεια ένα μεγάλο μέρος μαθητών που βλέπουν με άλλη ματιά ένα παραδοσιακό μάθημα. Η διαδραστικότητα στην εκπαίδευση βοηθά ώστε να κινητοποιηθούν ακόμα και εκείνοι οι μαθητές που αδιαφορούν, ενώ οι διδάσκοντες μέσα από νέες φόρμες διδασκαλίας και προσέγγισης των θεμάτων τους κατορθώνουν να φρεσκάρουν τη γνώση και να την "κατεβάσουν" στο θρανίο του μαθητή.
Ο καθηγητής των εικαστικών στα Γυμνάσια της Αίγινας κ. Ανδρέας Κωστόπουλος κατόρθωσε με νέες μεθόδους να φέρει την τέχνη της ζωγραφικής κοντά στους μαθητές του, να τους κινητοποιήσει για να ανασυνθέσουν έναν πίνακα με το δικό τους τρόπο.
Ας διαβάσουμε τι μας σημείωσε:
"Μια από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο μάθημα των εικαστικών, κατά το σχολικό έτος 2014-15, αφορά την διερεύνηση των χαρακτηριστικών της σύνθεσης στο έργο «Οι δεσποινίδες των τιμών (Las Meninas)» του Ντιέγο Βελάσκεθ. Μέσα από την ανασύνθεση της εικόνας στοχεύσαμε τόσο στη διερεύνηση εικαστικών όρων και εννοιών όσο και στο συσχετισμό της ζωγραφικής με τη ψυχαγωγία και το θέατρο. Καινοτόμο στοιχείο ήταν η αναπαράσταση του έργου-ζωντανή σύνθεση, μέσω της οποίας οι μαθητές χωρισμένοι σε μικρές ομάδες σκηνοθετούν το θέμα, παρατηρούν τη τοποθέτηση και την κίνηση των μορφών στο πρωτότυπο έργο και με in situ πειραματισμούς, ορίζοντας τους εαυτούς τους πρωταγωνιστές στην αναπαράσταση του ζωγραφικού έργου, διερευνούν έννοιες και συμβολισμούς που σχετίζονται με το περιεχόμενο. Επιδιώκεται οι μαθητές να συσχετίσουν την μορφή με το περιεχόμενο του έργου Τέχνης, να πειραματιστούν και να εκφραστούν δημιουργικά με εναλλακτικούς τρόπους.
Η δραστηριότητα αποτέλεσε παράδειγμα μελέτης σχεδίου μαθήματος των εικαστικών, στο Συνέδριο με τίτλο: «Προσεγγίσεις της σχολικής διαδικασίας μέσα από τα νεότερα των παιδαγωγικών επιστημών» του Επιστημονικού συλλόγου «Νέος Παιδαγωγός», Αθήνα (Ίδρυμα Ευγενίδου),22-23.05.2015 "