Γέμισε η θάλασσα με καράβια κάθε τύπου, σχήματος, χρώματος και.... μεγέθους. Καλοκαίρι βλέπετε και συνηθίζετε αυτό άλλωστε. Μόλις έρθει ο Νοέμβριος και αφού φύγουν και οι τελευταίοι προσκυνητές του Αγίου Νεκταρίου θα μείνει η γραμμή με τα γνωστά δύο πλοία!!!
Όμως πέρα από τα παράπονα και τις γκρίνιες ας χαιρετίσουμε την είσοδο στη γραμμή μας ενός νέου πλοίου που υπόσχεται ταχύτητα και εξυπηρέτηση. Το σχήμα και το μέγεθος του μας θυμίζει εποχές που ταξιδεύαμε με το "Δελφίνι Εξπρές" ή το "Αιγινάκι".
Από τις 26 τελικά Ιουνίου δρομολογείται το "ΣΕΜΠΕΚΟ" για Αίγινα και Αγκίστρι. Ο ερχομός και η δρομολόγησή του θα αλλάξει τα δεδομένα κυρίως των επιβατών προς Αγκίστρι. Όσο για το όνομά του ας διαβάσουμε τις παρακάτω ενδιαφέρουσες πληροφορίες, μια που το όνομά του μας ξαφνιάζει και παραπέμπει στην εποχή των πειρατών.
Σεμπέκο (xebec) ονομάζονταν το
ταχύπλοο σκάφος που χρησιμοποιούσαν οι πειρατές από τον 16ο αιώνα έως τον 19ο
αιώνα.
Το Σεμπέκο μπορούσε να πλέει ακόμα και σε
δυσμενείς καιρικές συνθήκες, ήταν ταχύτατο, και αποτελούσε το φόβο κάθε σκάφους
της εποχής. Η ειδική κατασκευή των ιστίων του, του έδινε την δυνατότητα να
ταξιδεύει υπό γωνία 38° προς την κατεύθυνση του ανέμου ενώ τα ιστιοφόρα της εποχής δεν μπορούσαν να ξεπεράσουν τις 60
ή 70 μοίρες.
Σύμφωνα με τον Τζωρτζ Χογκ, έφορο του Ναυτικού
Μουσείου της Κορνουάλης, έμοιαζε «με την επιτάχυνση ενός αγωνιστικού
αυτοκινήτου ή η ταχύτητα με την οποία κερδίζει ύψος ένα μαχητικό αεριωθούμενο».
Αυτό έδινε σημαντικά πλεονεκτήματα στους πειρατές.
Η ταχύτητα αυτή οφειλόταν στον τρόπο με τον οποίο ήταν
κατανεμημένα τα ιστία του, τρίγωνα και τετράγωνα πανιά, που τους έδινε την
δυνατότητα να στρίβουν όλα μαζί. Οι Φίλιπ Γκούντι (σχεδιαστής ιστίων) και
Γκρέιαμ Νίλσον (πρώην πλοίαρχος του Βασιλικού Ναυτικού) εξοπλίζοντας το TS
Pelican με παρόμοια ιστία, κατόρθωσαν να πετύχουν ταχύτητα 10 κόμβων υπό γωνία 38 μοιρών και αντίθετα με τον άνεμο.