Παρασκευή, 23 Ιουνίου 2017

Στο καινούργιο λιμάνι της Αίγινας το '70

Φωτογραφία:  Γιάννης Κοτζιάς από το Fb.

  Δεκαετία  του '70  και  η Αίγινα προσπαθεί να επιταχύνει  το βηματισμό της  ώστε να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες. Η τουριστική προβολή και ανάπτυξη απαιτεί υποδομές πιό σύγχρονες. Από τις αρχές  της δεκαετίας  αρχίζει να υλοποιείται  ο σχεδιασμός και η δημιουργία του νέου λιμανιού  στο οποίο θα δένουν  τα φέρυ - μπωτ της εποχής αλλά και  τα μικρά κρουαζιερόπλοια. Η περιοχή που άλλοτε ανέβαζαν οι σφουγγαράδες  τα σκάφη τους και τα προετοίμαζαν για το μεγάλο ταξίδι, η περιοχή όπου υπήρχε το θερινό σινεμά "Γλάρος"  και  γενικά  ο χώρος  που ήταν καλυμμένος με χώμα, στρώνεται με μπετόν και δημιουργούνται όχι μόνο  οι θέσεις πρόσδεσης των πλοίων αλλά και μια καινούργια  αφετηρία  για τα λεωφορεία και τα ταξί. Μαζί και η πλατεία Εθνεγερσίας στην οποία μεταφέρεται το "Ηρώον".
   Η  αλλαγή στη  συμπεριφορά  των επιβατών μεγάλη και  δύσκολη  και συχνά ρωτούσαν που θα πιάσει  το καράβι  και εκείνοι τους έλεγαν : "θα πιάσει απέξω"  εννοώντας  στο καινούργιο λιμάνι. Βέβαια  το "Αίγινα" και το "Αφαία" συνέχιζαν  να διανυκτερεύουν στη γνώριμη  τους θέση μέσα στο λιμάνι για σιγουριά από το πουνέντη. Ομοίως και τα επιβατικά "Μυκήναι" "Καμέλια", "Πορτοκαλής Ήλιος" κ.ο.κ.

   Η  πολύ νοσταλγική φωτογραφία  που ανήρτησε στην προσωπική του σελίδα  στο Facebook ο κ.Γιάννης Κοτζιάς αποτυπώνει με λεπτομέρεια  την καινούργια πραγματικότητα. Και αυτή τραβηγμένη από το "Αφαία"  με επιβάτες να επιβιβάζονται και να ανεβαίνουν στην μπουκαπόρτα. Το λιμάνι  σχεδόν άδειο από παρκαρισμένα αυτοκίνητα με τις πράσινες μοτοσυκλέτες να πρωταγωνιστούν στις μεταφορές των αποσκευών  της εποχής εκείνης. Στο λιμάνι υπάρχουν κάγκελα και λίγος κόσμος στην αφετηρία  των ταξί. Ο παραλιακός δρόμος καινούργιος με τη νησίδα στο κέντρο να χωρίζει  τις λωρίδες κατεύθυνσης χωρίς φοίνικες ή πικροδάφνες. 
  Στη φωτογραφία δεσπόζει το γωνιακό κτίριο  του "Βογιατζή"  και η καφετέρια "Αφαία" με τις μπλε  τέντες. Στην πλατεία  το Ηρώον περιστοιχίζεται από τα αλησμόνητα πεύκα τα οποία  θυσιάστηκαν για να πάρει  η πλατεία  τη σημερινή μορφή της (!). Στο βάθος  της πλατείας κάποια νεοκλασσικά  σε καλή ακόμα κατάσταση.
   Ενδιαφέρον  παρουσιάζουν  τα  πλαστικά στέγαστρα  στην αφετηρία  των λεωφορείων  που είχαν  την υπογραφή  της μονάδας  Planaco που λειτουργούσε  τότε  στην Καβουρόπετρα  και έδινε δουλειά  σε πολλούς  Αιγινήτες.

   Αξίζει  να μεγενθύνετε τη  φωτογραφία και να ανακαλύψετε κι άλλες λεπτομέρειες σε αυτήν, από μια Αίγινα σχεδόν αθώα εκείνη την εποχή  αλλά και ανυποψίαστη  για αυτά  που θα ακολουθούσαν. Συγκρίνετε  την παραπάνω  εικόνα με τη σημερινή σε αυτή  μόνο την περιοχή και θα καταλάβετε γιατί το λέμε. Μια  περιοχή φορτωμένη με  πολλά σταθμευμένα αυτοκίνητα, πολύ κίνηση  τροχοφόρων και πολλές κακόγουστες ταμπέλες.