Οι φωτογραφίες μαρτυρούν την εποχή. Δεκαετία 1960.
Η Αίγινα κάνει τα πρώτα βήματα στον τουρισμό και η δύσκολη δεκαετία του '50 που ανάγκασε πολλούς Αιγινήτες να γίνουν εσωτερικοί μετανάστες στον Πειραιά και την Αθήνα, έχει παρέλθει.
Τα πολλά μικρά πλοία της γραμμής προσπαθούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση και ανταγωνίζονται σε ταχύτητες και δρομολόγια που θα τα ζηλεύαμε πολύ σήμερα.
Η πόλη της Αίγινας είναι μικρότερη με πολλά όμως μικρά μαγαζάκια που σε λίγο θα αλλάξουν χρήση και θα αποκτήσουν τουριστικά προϊόντα και προφίλ στα ράφια και τη βιτρίνα τους.
Είναι η δεκαετία που στο λιμάνι της Αίγινας έρχονται τα πρώτα μικρά φέρυ - μποτ που μεταφέρουν πιο άνετα τα εμπορεύματα και τα λιγοστά αυτοκίνητα που έρχονται στην Αίγινα.
Τα πρώτα φέρυ είναι πολύ μικρά. Είναι τα αδελφάκια "Άγιος Νικόλαος" και "Άγιος Νεκτάριος" που κάνουν τακτικά δρομολόγια και προσεγγίζουν μπροστά στο "Αιάκειον" κοντά στην παλιά προβλήτα. Αυτά τα πλοία έδωσαν το εναρκτήριο λάκτισμα για την ανάπτυξη του τόπου. Μαζί και ένα άλλο μεγαλύτερο το "Θαλάσσιος Λέων", ώσπου το καλοκαίρι του 1966 να έρθουν τα Αιγινήτικης πλέον ιδιοκτησίας "Αίγινα" και "Αφαία" που θα γράψουν για 35 ολόκληρα χρόνια μια μοναδική ιστορία στη γραμμή.
Η πρώτη φωτογραφία έχει ιστορική αξία. Βλέπουμε σε αυτήν μια Αίγινα πολύ διαφορετική με χαμηλά σπιτάκια, μικρότερο λιμάνι και μεγάλες περιοχές που δεν έχουν ανοικοδομηθεί ακόμα.
Ένα από τα δύο μικρά φέρυ, το "Άγιος Νικόλαος" που ανήρτησε ο κ. Γιώργος Γκιβίσης στο διαδίκτυο μαζί με τον πίνακα των δρομολογίων τους. Αξίζει όχι απλά να δούμε τις ώρες των αναχωρήσεων αλλά και τους προορισμούς.... όπως της Επιδαύρου!!!
Η τελευταία φωτογραφία είναι πολύ γνωστή. Διακρίνεται στην αριστερή άκρη ένα από τα δύο μικρά φέρυ δίπλα στο νεότευκτο τότε "Αφαία" της οικογένειας Λεούση. Είναι η ημέρα των εγκαινίων του "Αφαία", μέρα γιορτινή που σηματοδοτεί μια άλλη εποχή για την Αίγινα. Αυτό μαρτυρεί και η κλίμακα και τα μεγέθη των δύο πλοίων.