Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος του περιοδικού της
Πειραϊκής Εκκλησίας για το μήνα Νοέμβριο 2016. Το κεντρικό αφιέρωμα του
μήνα έχει θέμα: Το συγγραφικό έργο του Αγίου Νεκταρίου.
Στο αφιέρωμα θα βρείτε κείμενα των:Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως
Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση
Σοφοκλή Δημητρακόπουλου
Νικολάου Μητσόπουλου
Γιώργου Μπήτρου
Νικολάου Τζιράκη
Ιωάννου Φουντούλη
Επίσης στο τεύχος θα βρείτε και κείμενα ποικίλης
θεματολογίας των: Αββά Κασσιανού, Αρχιμανδρίτου Σπυρίδωνος Πέτρου, Κωνσταντίνου
Γανωτή, Γαλάτειας Γρηγοριάδου-Σουρέλη, Αγγελικής Μαστρομιχαλάκη-Ζούρα,
Κατερίνας Τσακίρη, Δημητρίου Χρυσικόπουλου.
Το περιοδικό της Πειραϊκής Εκκλησίας μπορείτε να
το βρείτε στην Αίγινα στο βιβλιοπωλείο "ΛΥΧΝΑΡΙ"
παραθέτουμε την εισαγωγή - κείμενο από το περιοδικό:
Το
Συγγραφικό έργο του Αγίου Νεκταρίου.
Του
Γιώργου Μπήτρου
Μια
από τις σημαντικότερες πτυχές του
πολύπλευρου πνευματικού έργου του Αγίου Νεκταρίου υπήρξε αναμφίβολα το πλούσιο συγγραφικό
του έργο.
Λίγοι γνωρίζουν ότι ο Άγιος συνέγραψε περισσότερα από εξήντα
βιβλία εκτός από τα άρθρα και τις επιστολές του, που καλύπτουν όλους τους
τομείς της Θεολογικής επιστήμης. Δίκαια θεωρείται μετά τον Άγιο Νικόδημο τον
Αγιορείτη ο πολυγραφότερος Άγιος της Ορθοδόξου Εκκλησίας των τελευταίων αιώνων.
Η επιθυμία της συγγραφής και ο ζήλος για τη
μετάδοση ωφέλιμων γνώσεων αρχίζει πολύ νωρίς στη ζωή του Αγίου. Τα πρώτα βήματα
για την υλοποίηση αυτών των στόχων του τα κάνει όταν ήταν ακόμα έφηβος και
δούλευε σε καπνοπωλείο στην Κωνσταντινούπολη. Εκεί έγραφε πάνω σε καπνοσακούλες
εδάφια από την Αγία Γραφή και ρητά αρχαίων φιλοσόφων προκειμένου να ωφεληθούν
οι παραλήπτες των δεμάτων που ετοίμαζε.
Το καθαυτό όμως συγγραφικό έργο του Αγίου αρχίζει στην Αθήνα το 1885, θα
συνεχιστεί με πιο έντονα παραγωγικό ρυθμό στην Αίγυπτο, στην Εύβοια, στη
Φθιώτιδα και Φωκίδα όπου υπηρέτησε ως
ιεροκήρυκας, θα κορυφωθεί στα χρόνια που
διευθύνει τη Ριζάρειο Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών και θα ολοκληρωθεί στα χρόνια
της μόνωσης και της άσκησής του στην Αίγινα.
Σε κάθε μια από αυτές της ποιμαντικής περιόδου της ζωής του, η
συγγραφή του αποτελεί προέκταση και συμπλήρωμα της ανύστακτης διακονίας του. Με
τη δύναμη της γραφίδος μάχεται για τη διάδοση της Ορθόδοξης διδασκαλίας, ώστε
να διαλύσει τις πλάνες των αιρέσεων και να σκορπίσει τα νέφη της αμάθειας, να
επιλύσει ποιμαντικά και κοινωνικά προβλήματα. Η ανάγκη της διδασκαλίας της κατήχησης και της
πνευματικής καλλιέργειας των πιστών, οδηγούν τον κοντυλοφόρο του σε εποχές πολύ δύσκολες που οι πιστοί κλονίζονται από
τα συμπεράσματα της προόδου των ανερχόμενων τότε Φυσικών Επιστημών. Ο σκοπός
της συγγραφής του είναι καθαρά ιεραποστολικός, ποιμαντικός, απολογητικός.
Ανάμεσα στα έργα του ο αναγνώστης θα διακρίνει σχολικά
εγχειρίδια, μελέτες, ύμνους, έμμετρα ποιήματα, ιστορικά, δογματικά,
αντιαιρετικά βιβλία, πραγματείες, άρθρα σε περιοδικά, επιστολές.
Συνάμα ο Άγιος δεν επεδίωξε ποτέ μέσω των
γραπτών του πανεπιστημιακούς τίτλους ούτε να αναγνωρισθεί ως Θεολόγος με την
έννοια που ξέρουμε σήμερα. Κι όμως ο Άγιος γίνεται Θεοφόρος Θεολόγος γιατί
υπηρετεί πιστά τις ψυχές του πιστού λαού του Θεού. Θέλει να οικοδομήσει, να
σώσει, να οδηγήσει στην τελείωση. Μόνο
μέσα από αυτήν την προοπτική μπορούμε να προσεγγίσουμε και να αξιολογήσουμε
σωστά το συγγραφικό του έργο.