(φωτογραφίες από το naytilia.gr)
Μια δεύτερη καριέρα (αν όχι νεότητα) ζει ο γνώριμός μας "Αίας", το τελευταίο ανοιχτό φέρυ - μπωτ της γραμμής του Αργοσαρωνικού. Μετά την αποστράτευσή του από το Σαρωνικό δούλεψε για ένα διάστημα στο Ρίο - Αντίριο με το όνομα "Χρήστος" και τώρα πλέον ταξιδεύει με πολλά άλλα πλοία παρόμοιου τύπου στη μακρινή Γουινέα της Δυτικής Αφρικής με άλλο όνομα όπως διακρίνεται στην πλώρη του.
Για την ιστορία του πλοίου ας θυμηθούμε κάποια στοιχεία, έτσι όπως είχαμε γράψει σε παλαιότερη σημείωση μας το 2014.
Το καλοκαίρι του 1976 τάραξε τα ακτοπλοϊκά δεδομένα των φέρυ του Σαρωνικού η δρομολόγηση ενός μεγάλου και διαφορετικού φέρυ- μπωτ. Ήταν ο "Αίας". Ένα μεγάλο φέρυ με τεράστιο για την εποχή γκαράζ, με ένα ευρύχωρο σαλόνι και καταστρώματα. Η ανατροπή ήταν μεγάλη. Η κυριαρχία του μεγαλύτερου ως τότε "Ελλάς" είχε σπάσει. Γρήγορα ο "Αίας" κατασκευής 1974, επικράτησε στη γραμμή κλέβοντας τη συμπάθεια και την προτίμηση των επιβατών για την άνεση και τα νέα δεδομένα που προσέφερε.
Το καλοκαίρι του 1976 τάραξε τα ακτοπλοϊκά δεδομένα των φέρυ του Σαρωνικού η δρομολόγηση ενός μεγάλου και διαφορετικού φέρυ- μπωτ. Ήταν ο "Αίας". Ένα μεγάλο φέρυ με τεράστιο για την εποχή γκαράζ, με ένα ευρύχωρο σαλόνι και καταστρώματα. Η ανατροπή ήταν μεγάλη. Η κυριαρχία του μεγαλύτερου ως τότε "Ελλάς" είχε σπάσει. Γρήγορα ο "Αίας" κατασκευής 1974, επικράτησε στη γραμμή κλέβοντας τη συμπάθεια και την προτίμηση των επιβατών για την άνεση και τα νέα δεδομένα που προσέφερε.
Ο "Αίας" υπηρέτησε τη γραμμή του Αργοσαρωνικού μέχρι το 2007
περίπου. Προηγουμένως είχε μετασκευαστεί και είχε αυξήσει το μέγεθος και
τη χωριτικότητα του. Δούλεψε στις κοινοπραξίες της εποχής και κατόπιν
εντάχθηκε στο στόλο της "Saronic Ferries" και μετέπειτα στην "Hellenic
Seaways" με τα χρώματα της οποίας πραγματοποίησε και τα τελευταία του
ταξίδια. Στο τέλος και μετά την πώληση του 'Σαρωνικού" είχε απομείνει
μόνος του ανάμεσα στα κλειστά πλέον φέρυ με δρομολόγια για Αγκίστρι
και Σουβάλα.
Για τα μικρότερα παιδιά είναι ίσως το μοναδικό ανοιχτό φέρυ που
μπορούν να θυμούνται, γιατί απλά ήταν και το τελευταίο μιάς ολόκληρης
γενιάς αποτελουμένης από το "Αίγινα" το "Αφαία" το 'Ελλάς", τον
"Απόστολο", το "Σαρωνικό", τον "Οδυσσέα", τον "Ιωάννη". Πλοία που
υπηρέτησαν για δεκαετίες τη γραμμή.