Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου 2014

Η αποκατάσταση της "Χαλασμένης" στην Κυψέλη

   Τυλιγμένη με σκαλωσιές είναι εδώ και καιρό η Εκκλησία της Ευαγγελίστριας στην Κυψέλη. Οι εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης του κτιρίου γίνονται με πολύ προσεκτικούς ρυθμούς και κάτω από την αυστηρή επιτήρηση της αρχαιολογίας και των μηχανικών. Σκοπός δεν είναι απλά να επιδιορθωθούν οι ζημιές του χρόνου ή να αλλαχτούν τα κεραμίδια της οροφής ώστε να σταματήσει η διάβρωση από την υγρασία, αλλά το μνημείο να αποκατασταθεί στην  αρχική του μορφή. Το έργο είναι πολύ δύσκολο και επίπονο και πρέπει να γίνει με  επιμονή και σεβασμό προς τον ιστορικό ναό που ας θυμίσουμε ότι έχει χαρακτηριστεί με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού Διατηρητέο μνημείο.
    Από τις πρώτες εργασίες και κάτω από τον ασβέστη φάνηκε το εξωτερικό χρώμα του ναού. Οι εργασίες γίνονται με βάση και παλαιότερες φωτογραφίες του κτιρίου.
      Ευχόμαστε γρήγορα να αποκατασταθούν οι ζημιές και όλοι οι Κυψελιώτες να καμαρώσουν το ναό  τους όμορφο, φωτεινό και ζεστό όπως για αυτούς πάντα ήταν μια πνευματική κυψέλη, ένα καθημερινό σημείο αναφοράς  στη ζωή τους.
    Περισσότερες πληροφορίες για την ιστορία του ναού μπορείτε να βρείτε στις αναρτήσεις μας του μήνα Μαρτίου.

Πολύ σημαντική η πληροφορία σχετικά με το εξωτερικό  χρώμα του ναού που μας έδωσε ο καλός φίλος  της "Οδού Αιγίνης" κ. Παντελής Γιαννούλης την οποία παρουσιάζουμε :
    "Το χρώμα δεν οφείλεται σε βαφή αλλά στο είδος του σοβά (έγχρωμος πατητός) που ήταν κάτι σαν την τσιμεντοκονία που έχουμε συνηθίσει στα πατώματα αλλά με ασβέστη και διαφορετικό τρόπο εφαρμογής.
Υπάρχουν ακόμα τεχνίτες που θα μπορούσαν να αποκαταστήσουν το σοβά με την παλιά τεχνοτροπία ή να τη διδάξουν σε νέους.
Ο πατητός σοβάς έχει θαμπά γυαλιστερό αποτέλεσμα, αίσθηση μαρμάρου και δίνει φινέτσα και ευγένεια στο τελικό αποτέλεσμα.
Θα ήταν πρωτοποριακό για την Αίγινα και όχι μόνο, αν η Κυψέλη, με αφορμή την επισκευή του ναού, επαναφέρει στη χρήση την παλιά αυτή τεχνική που τόσο χαρακτήρισε την Αίγινα τον 19ο και τις αρχές του 20ου αιώνα αλλά τώρα έχει ξεχαστεί ακόμαι και από τους αρχιτέκτονες".