Τρίτη, 12 Απριλίου 2016

Την Πινακοθήκη Χατζηκυριάκου Γκίκα επισκέφθηκε το 2ο Γυμνάσιο Αίγινας



 Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ ΄  τάξης του 2ου Γυμνασίου Αίγινας  είχαν την ευκαιρία  να επισκεφθούν  την Παρασκευή 8 Απριλίου  την  Πινακοθήκη  Νίκου Χατζηγυριάκου – Γκίκα  στο κέντρο της Αθήνας. Συνοδευόμενοι  από τρεις καθηγήτριες, τις κυρίες Πετρίτου Νεκταρία, Ρόδη Λεμονιά και Παπαδοπούλου Παναγιώτα  περιηγήθηκαν καταρχήν ακολουθώντας  την  εκπαιδευτική διαδρομή από το Θησείο και το Μοναστηράκι μέχρι το Σύνταγμα που αναδεικνύει  την Αθήνα ως «πόλη – Μωσαϊκό πολιτισμών».



   Στη συνέχεια επισκέφθηκαν και  ξεναγήθηκαν στις αίθουσες  της Πινακοθήκης Ν.Χατζηκυριάκου – Γκίκα  στην οδό Κριεζώτου 3.
   Συγκεκριμένα από το ισόγειο μέχρι τον τρίτο όροφο του κτιρίου εκτίθεται η πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία της Ελλάδας, σε μια κρίσιμη εποχή, από το τέλος  του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου και τη Μικρασιατική καταστροφή μέχρι τις παραμονές  της Δικτατορίας του 1967, που αποτελεί ταυτόχρονα το κλίμα μέσα στο οποίο ο Ν.Χατζηκυριάκος – Γκίκας έζησε και διαμόρφωσε τις καλλιτεχνικές του αντιλήψεις.
   Πρόκειται  για την πρώτη στην Ελλάδα προσπάθεια να αποτυπωθεί συνθετικά η συνολική πνευματική δημιουργία, με την ανάδειξη της εσωτερικής διαλεκτικής σχέσης των ποικίλων εκφράσεων του ανθρωπίνου πνεύματος. Η καλλιτεχνική δημιουργία (ζωγραφική – γλυπτική – χαρακτική – μουσική – θέατρο – κινηματογράφος – φωτογραφία) συναντά την αρχιτεκτονική, την τέχνη του λόγου (πεζογραφία, ποίηση, φιλολογία, κριτική) αλλά  και τον ιστορικό και φιλοσοφικό στοχασμό. Μέσα από έργα τέχνης, χειρόγραφα, εκδόσεις, φωτογραφίες και προσωπικά αντικείμενα διακοσίων ενός καλλιτεχνών και πνευματικών ανθρώπων, ο επισκέπτης συμμετέχει σε ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο  των ιδεών στην Ελλάδα του εικοστού αιώνα. Το εκτιθέμενο υλικό αποτυπώνει εύγλωττα τις ανησυχίες, τις αγωνίες και τα επιτεύγματα των ελλήνων δημιουργών, αναδεικνύοντας τόσο τις μεταξύ τους σχέσεις, όσο και τον διάλογο τους με  τους αντίστοιχους προβληματισμούς στον υπόλοιπο  ευρωπαϊκό χώρο. Κρίσιμη η τελευταία διάσταση, δεδομένου ότι σε αυτήν κυρίως την εποχή, με κομβική την παρουσία της Γενιάς του Τριάντα, εμπεδώθηκε η ανάγκη για μια διαρκή συνομιλία  της Ελλάδας με την υπόλοιπη Ευρώπη.

(απόσπασμα από  το ενημερωτικό φυλλάδιο  της Πινακοθήκης)




Φωτογραφίες από τη μαθήτρια Γεωργία Μεθενίτη