Εδώ και χρόνια ακουγόταν πως ένα σύγχρονο σκαρί θα ερχόταν στη Σουβάλα. Το όνομα αυτού: "Εμπεδοκλής". Τελικά με τά από ακετό χρόνο που διήρκησαν οι εργασίες ναυπήγησής του, πριν λίγες μέρες στο
Πέραμα (Αφοί Κανέλλου), το αμφίπλωρο πλοίο έπεσε στο νερό,
αποδεικνύοντας έμπρακτα ποιες είναι οι μεγάλες δυνατότητες της ελληνικής
ναυπηγικής βιομηχανίας.
Πρόκειται για το αμφίπλωρο ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ της Αιαντειακής
Ναυτιλιακής Εταιρείας, η πορεία κατασκευής του οποίου υπήρξε
περιπετειώδης. Το όμορφο πλοίο ξεκίνησε να χτίζεται στο ναυπηγείο Ατσαλάκη
(Πέραμα) στα τέλη Νοεμβρίου του 2010, υπό την επίβλεψη του αείμνηστου Νίκου
Πετυχάκη και της κόρης του Ευτυχίας που ανέλαβε στη συνέχεια. Στόχος ήταν η
κατασκευή ενός πλοίου για τη γραμμή Σαλαμίνα-Πέραμα.
Το αμφίπλωρο ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ είναι το μοναδικό ελληνικό πλοίο
αυτής της κατηγορίας που κατασκευάστηκε υπό την επίβλεψη του ιταλικού RINA, ενώ
κατά τη διάρκεια της κατασκευής του πέρασε από 4 ναυπηγεία (Ατσαλάκη,
“Σαλαμίς”, Παναγιωτάκη, Μπεκρή).
Το αμφίπλωρο ΕΓ/ΟΓ ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ, νηολογίου Πειραιά
(Ν.Π.11987), έχει μήκος 98,4 μέτρα, πλάτος 18 μέτρα και εξοπλίζεται με 4
μηχανές Caterpillar συνολικής ιπποδύναμης 4.000 ίππων. Μπορεί να μεταφέρει 500
επιβάτες, 140 Ι.Χ. (με το κατάμπαρο) και ταξιδεύει με ταχύτητα 15,5 κόμβων.
Μάλιστα, στο πρόσφατο ΣΑΣ ζητήθηκε η δρομολόγηση του από την 1η
Ιουλίου μέχρι τις 31 Οκτωβρίου στη γραμμή Πέραμα – Παλούκια.
sroussos@nautilia.grΦωτογραφία: Παντελής Φύσσας
στοιχεία από το nautilia.gr
Μπορεί να μη ήρθε στη Σουβάλα όπως επέμεναν κάποιοι, ωστόσο αυτό δεν μας εμποδίζει να του ευχηθούμε καλά και ήρεμα ταξίδια.