Σεπτέμβριος του 2010 ένα μουντό πρωϊνό όπως μαρτυρεί και η δεύτερη φωτογραφία, αντικρίσαμε το γνώριμο και αγαπημένο "Δελφίνι Εξπρές" στο καρνάγιο δίπλα στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου Κρήτης. Δεν ήταν και λίγο. Σε μια στροφή του δρόμου, να βλέπεις ξαφνικά ένα πλοίο το οποίο άφησε εποχή για την ταχύτητα και την εξυπηρέτηση που προσέφερε καθημερινά στον Πόρο και τα Μέθενα και κατόπιν στην Αίγινα. Το "Δελφινάκι" συνδέθηκε πολύ με τους Ποριώτες και τους Μεθανίτες. Διανυκτέρευε στον Πόρο και έφευγε καθημερινά στις 06.20 το πρωί. Με αυτό το δρομολόγιο έρχονταν οι άνθρωποι του Πόρου του Γαλατά, των χωριών της Τροιζήνας και των Μεθάνων στο μεγάλο λιμάνι του Πειραιά και επέστρεφαν πάλι με το μεσημεριανό δρομολόγιο του στις 12.30 από Πειραιά για Αίγινα - Μέθανα - Πόρο ή στις 17.30 από Πειραιά με τους ίδιους προορισμούς.
Μικρό πλοίο αλλά συνεπέστατο στα δρομολόγια του. Πάλευε με τους καιρούς προκειμένου να εξασφαλίσει τη σύνδεση των νησιωτών με τον Πειραιά και την Αθήνα, αλλά και των νησιών μεταξύ τους, κάτι που είναι το ζητούμενο σήμερα.
Τα χρόνια πέρασαν, το ίδιο και τα δεδομένα στην ακτοπλοΐα. Τα ιπτάμενα δελφίνια με την απόλυτη επικράτησή τους τότε του έδωσαν το πρώτο καλό κτύπημα. Ύστερα ήρθαν τα μεγάλα και πολυτελή πλοία. Το "Δελφίνι" δεν άντεξε τον ανταγωνισμό και πωλήθηκε.
Σήμερα παραμένει στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης περιμένοντας - παρά τα χρόνια που μετράνε οι λαμαρίνες του - την εκ νέου αξιοποίηση του.
Σύμφωνα με νέα δημοσιεύματα και κυρίως με όσα δημοσιεύει το έγκυρο Saronic Magazine , υπάρχει ενδιαφέρον να επανέλθει στη γνώριμη γραμμήτου Σαρωνικού. Υπάρχουν όμως οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που το καθυστερούν.
Να ευχηθούμε να ξεπεραστούν το συντομότερο δυνατόν. Γιατί πλέον η ενδοεπικοινωνία των λιμανιών του Σαρωνικού δεν υπάρχει τους χειμερινούς μήνες.