«Με ένα παλιό ποδήλατο απομακρυνόμουν από την πόλη και
απάγκιαζα στις αυλές των μικρών εκκλησιών, σε ερημικές παραλίες, ή στα
βουνά της Αίγινας προσπαθώντας να κατανοήσω τα πυκνά σε νόημα και ανάγκη λόγια του Καζαντζάκη. Δύσκολος, φοβερός ατέλειωτος ανήφορος».
Με αυτά τα λόγια ο ακάματος εργάτης του Θεάτρου σκιαγραφεί την
ενασχόλησή του με την «Ασκητική», ένα εμβληματικό κείμενο του μεγάλου
Κρητικού λογοτέχνη. Όταν ξεκίνησε τη μελέτη του ήταν Φεβρουάριος του 2010. Οι πρώτες παραστάσεις δόθηκαν το καλοκαίρι του 2010 στον εναλλακτικό υπαίθριο χώρο στο «Γράμμα» στην Αίγινα. Η παράσταση απέσπασε
διθυραμβικές κριτικές. Το σκηνικό λιτό, τραχύ, το κείμενο διασκευασμένο
σε θεατρικό μονόλογο από τη φιλόλογο Ευτυχία Δρούκα ευτύχησε από τότε
να ανέβει με αξιοσημείωτη επιτυχία εκτός Αιγίνης. Για ένα ολόκληρο
χειμώνα ανέβηκε στον πολυχώρο «Αθηναΐς» και συνέχισε σε
Ηράκλειο Κρήτης, Καλαμάτα, Ικαρία. Ακολούθησαν παραστάσεις στο θεατρικό χώρο «Κέλυφος» και στον
ολοκαίνουργιο χώρο πολιτισμού «Βρυσάκι» στην οδό Βρυσακίου στην
Πλάκα. Επόμενοι σταθμοί ήταν η Κόρινθος, η Κομοτηνή και σειρά είχε και πάλι αυτό το
καλοκαίρι η Αίγινα, με το ανέβασμα της παράστασης χθές Κυριακή 21 Ιουλίου στην αυλή του Κυβερενίου στα πλαίσια του 3ου Φεστιβάλ Θεάτρου.
Η παράσταση άγγιξε το θεατρόφιλο κοινό που ανταπέδωσε την ερμηνεία του ηθοποιού με ένα παρατεταμένο και ηχηρό χειροκρότημα στο τέλος της παράστασης. Ίσως μια από τις πιό ουσιαστικές και ενδιαφέρουσες θεατρικές βραδιές του φετινού Φεστιβάλ Θεάτρου. Άλλωστε το φιλοσοφικό κείμενο του Ν. Καζαντζάκη παραμένει ανεξάντλητο και πολύ ενδιαφέρον. Η γνώση που προσφέρει είναι βαθιά. Η μελέτη ενδελεχής. Όσο
προχωρά η ανάγνωσή του, καινούργια πράγματα έρχονται στο φως. Αυτό
άλλωστε είναι το χαρακτηριστικό των μεγάλων κειμένων.
Ο
Βασίλης Βασιλάκης συνεχίζει. Σιωπηλά αλλά πολύ δημιουργικά ο καλλιτέχνης Βασιλάκης μας
έχει πλέον συνηθίσει στη πολυσχιδή και πολυεπίπεδη δουλειά του.
Πειραματικές δουλειές που μυρίζουν σύγχρονο θέατρο έξω από συμβάσεις και
φόρμες που έχουν κουράσει. Απόφοιτος της σχολής του Κ.
Κουν έχει αφοσιωθεί στην πολιτιστική δράση έξω από τη Θεατρική αγορά της
Αθήνας. Μια δράση που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα όπως τη διδασκαλία, τη
σκηνοθεσία, το παιδικό θέατρο, τη μαριονέτα. Με τη παρουσία και τη
δραστηριοποίησή του στην Αίγινα προβάλει το νησί και το προάγει
πολιτιστικά.