Σάββατο 27 Ιουνίου 2026

Η χορευτική Ομάδα του Β. Πιτσιλού σε μια μαγευτική βραδιά.

Στο κατάμεστο προαύλιο του 2ου Γυμνασίου Αίγινας στην Κυψέλη δόθηκε χθες Παρασκευή 26 Ιουνίου η πρώτη παράστασης της χορευτικής ομάδας  του Βαγγέλη Πιτσιλού.

Το γνώριμο κοινό υποδέχθηκε  την καταξιωμένη ομάδα με μεγάλες προσδοκίες! Η δουλειά που έχει γίνει τα τελευταία δέκα χρόνια δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας ή αγωνίας  για το αποτέλεσμα. Και πράγματι παλιά και νέα  μέλη της Ομάδας με ακρίβεια και πειθαρχίας, απόλυτο συντονισμό απέδωσαν τις χορογραφίες, την κίνηση, τη δραματικότητα όπου απαιτείτο και καταχειροκροτήθηκαν.

Παρακολουθώντας τη δεκάχρονη πορεία της Ομάδας θα τολμούσαμε να πούμε πως χθες μπροστά στα μάτια των θεατών παρουσιάστηκε για μια ώρα μια παράσταση στέρεη, μεστή, χωρίς άγχος προβολής, χωρίς το στρες  της επιτυχίας ή της αποτυχίας. 

Σίγουρη  για τον εαυτό της η Ομάδα, βάδισε στέρεα, με  σιγουριά,  από την αρχή ως το τέλος. Απλή, καθαρή στη γραμμή της η χορογραφία άφησε ελεύθερες τις χορεύτριες να αποδώσουν και κυρίως να χαρούν αυτό που έκαναν.

Ντυμένες στα λευκά ή στα μαύρα, άλλοτε μια πολύχρωμη βεντάλια ή με πινελιές κόκκινες που θύμισαν λίγο από την Κάρμεν, με μουσική σύγχρονη αλλά και με παραδοσιακές ή έντεχνες παρεμβολές κινήθηκαν στο χώρο σαν μια καλοκουρντισμένη ορχήστρα. Αξίζει να προσεχθεί το εικαστικό μέρος της παράστασης που είναι στα συν της παράστασης!

Και ο μαέστρος αυτής; Ο καταξιωμένος καλλιτέχνης Βαγγέλης Πιτσιλός, σίγουρος, βέβαιος για αυτό που κάνει, χωρίς να θέλει να αποδείξει κάτι ή να ζητήσει κάποια επιβεβαίωση, δίδαξε, χορογράφησε, χάρηκε και γλέντησε την παράσταση πλαισιωμένος από τους συνεργάτες του όπως την κ. Λάγια Μαστρογιαννίδου, τη Βασιλική Ταντάουι, τον Παναγιώτη Κλήμη κ. αλ.

Κάποια στιγμή θα πρέπει να αναγραφούν και τα ονόματα όλων των μελών της Ομάδας που χάρισε μια ονειρική βραδιά στο κοινό της.

Η παράσταση επαναλαμβάνεται απόψε στον ίδιο χώρο στις 21.15.


 












Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

Καλοκαίρι με ένα Αιγινήτικο κανάτι στο παράθυρο και φρούτα εποχής.

 

Καλοκαίρι λοιπόν!!!

Η χρυσή εποχή των διακοπών της θάλασσας, του παιχνιδιού, της ανεμελιάς. Κυρίως για τα παιδιά. 
Το καλοκαίρι λοιπόν είναι εδώ. Ο Ιούνιος πλησιάζει στο τέλος του, περάσαμε και την ισημερία και η μέρα άρχισε να μικραίνει χωρίς αυτό να είναι ακόμα ευδιάκριτο. Το καλοκαίρι κτυπά στους δικούς  του ρυθμούς με το δροσερό αεράκι να παρενοχλεί παιχνιδιάρικα την κουρτίνα στο παραθύρι, να παγάκια να κελαηδούν μέσα στο αναψυκτικό και το καρπούζι να μοσχοβολά στην πιατέλα.
 
Θυμηθήκαμε την παραπάνω εικόνα από  το παλαιό αναγνωστικό του Δημοτικού. Μια εικόνα γεμάτη καλοκαίρι , Ελλάδα και φυσικά Αίγινα.

   Οι μαθητές  της δευτέρας  τάξης του Δημοτικού  Σχολείου  πριν πολλά... μα πάρα πολλά  χρόνια  όταν έφθαναν  στην τελευταία  σελίδα  του αναγνωστικού τους αντίκριζαν μια καλοκαιρινή εικόνα γεμάτη Αίγινα.
   Ένα παράθυρο ανοιχτό από το οποίο φαινόταν στο βάθος ένα νησί, ένα καΐκι  να ταξιδεύει με ανοιχτά τα ολόλευκα πανιά  του, ενώ στο περβάζι   του παραθύρου έστεκε περήφανο ένα χρωματιστό Αιγινήτικο κανάτι, σύμβολο  του καλοκαιριού  τότε, αφού το κανάτι  ήταν το ψυγείο για  το νερό. Διατηρούσε δροσερό το νερό  για μεγάλο διάστημα. Το κανάτι της εικόνας μας πέρα από τη ζωγραφιά του φέρει και την επιγραφή: "ΑΙΓΙΝΑ". Ένα κατακόκκινο καρπούζι, σταφύλια και σύκα συμπληρώνουν την καλοκαιρινή ζωγραφιά. Ίσως τα απόλυτα καλοκαιρινά σύμβολα.... τότε
   Τίποτε περιττό, Τίποτε τυχαίο. Όλα στημένα με γνώση και με έναν σκοπό. Οι μικροί μαθητές όχι μόνο να  γνωρίσουν τα καλοκαιρινά φρούτα εποχής, αλλά  να  εμπλουτίσουν  τις γνώσεις  τους στη λαογραφία ή την οικιακή οικονομία με τη θέαση  του Αιγινήτικου κανατιού.
   Τελικά  πόση γνώση και σοφία έκρυβαν όλα εκείνα  τα παλιά αναγνωστικά. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε  που πολλοί  τρέχουν να τα αποκτήσουν  στις διάφορες επανεκδόσεις  τους που κυκλοφορούν ή στις προσφορές  των εφημερίδων.
   Από τότε μέχρι σήμερα πολλά έχουν αλλάξει. Πολλά κανάτια έχουν σπάσει, πολλά παραδοσιακά σκαριά έχουν κοπεί σύμφωνα με επιταγές και οδηγίες  της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα εικονιζόμενα φρούτα έχουν μπει σε γιαούρτια ή έχουν γίνει παγωτά. Αλλά το νησί είναι πάντα εκεί.  "Κάπου απέναντι κι έχει κοράλια κι αμμουδιά χρυσή" όπως γράφει και η Λίνα Νικολακοπούλου.

   Το αναγνωστικό από το οποίο πήραμε την εικόνα είναι  του 1976.  Η πρώτη έκδοσή του ανάγεται στο μακρινό 1954. Το υπογράφει ο Βασίλειος Γ. Οικονομίδου και  το έχει εικονογραφήσει ο Γιώργος Μανουσάκης.
   
    Να  θυμίσουμε  ότι τα  σχολικά  βιβλία τότε εκδίδονταν από  το  θρυλικό  οργανισμό ΟΕΔΒ.

Μια φαντασμαγορική παράσταση από τη Σχολή χορού της κ. Μ. Γιαννοπούλου

Μια ακόμα φαντασμαγορική παράσταση παρακολούθησε πλήθος κόσμου την Τετάρτη 24  Ιουνίου στο ανοικτό γήπεδο  του μπάσκετ στην πόλη της Αίγινας.

Τα μέλη της Σχολή Χορού της κ. Γιαννοπούλου έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό ερμηνεύοντας με ακρίβεια και ευαισθησία  τις χορογραφίες  τους προκαλώντας ενθουσιασμό και συγκίνηση στους γονείς, στους φίλους και συμμαθητές τους που είχαν κατακλύσει κάθε σημείο του γηπέδου και του γύρω χώρου.
Ένα μεγάλο μπράβο στους χοροδιδάσκαλους και στα παιδιά  κάθε ηλικίας για το άρτιο αποτέλεσμα.


 

 



Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Μουσικοχορευτική παράσταση από το Σύλλογο Προόδου και Αλληλεγγύης Αγίων.

 Την ετήσια μουσικό - χορευτική τους παράσταση ετοιμάζουν τα μέλη του Συλλόγου Προόδου και Αλληλεγγύης Αγίων για την Κυριακή 28 Ιουνίου  και ώρα 20.00 στο προαύλιο του Ιερού Ναού του Αγίου Κρίσπου  στους Αγίους.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ζωντανή μουσική, χορό και θεατρικό δρώμενο από τα μέλη του Συλλόγου.