Δευτέρα 17 Ιουνίου 2019

Ο άρχοντας Τάκης Μαλτέζος.

Φωτογραφία από το περιοδικό "Εφοπλιστής" τεύχος 261. Σελ. 142

   Αν υπήρχε σήμερα το πλοίο του στη γραμμή, θα σφύριζε λυπημένο για το θάνατο  του κυρίου του. Αν σήμερα ταξίδευε το περήφανο "Αίγινα" στη γραμμή μας, σίγουρα θα ήταν μια δύσκολη μέρα για κείνο, μια που ο Τάκης Μαλτέζος το 1970. Ήταν αυτός που το αγόρασε δίνοντας του νέα ζωή,ακμή , διάρκεια και δυναμική παρουσία  στα νερά μας.
   Ίσως λοιπόν να παρέμενε δεμένο στο λιμάνι της Αίγινας σήμερα και να συμμετείχε σιωπηλά και διακριτικά στη θλίψη  για το χαμό του πλοιοκτήτη του.

  Ο Τάκης Μαλτέζος ήταν από  τους ανθρώπους που κι αν ακόμα  δεν τους ήξερες προσωπικά, αισθανόσουν ένα βαθύ σεβασμό  για το πρόσωπο του. Αριστοκρατικός, μειλίχιος, ευθυτενής, ευγενής κατόρθωσε με  τη σοβαρή παρουσία  του στα ακτοπλοϊκά  δρώμενα  του  Σαρωνικού να γυρίσει σελίδα αγοράζοντας  το "ΑΙΓΙΝΑ" αναβαθμίζοντας το το 1976  και μετασκευάζοντας το εξολοκλήρου το 1985 χαρίζοντας του ακμή, διάρκεια και δυναμική παρουσία  σε μια πολύ δύσκολη γραμμή που ήδη είχε αρχίσει να αλλάζουν οι μεταφορικές ανάγκες της.
   Ταυτόγχρονα ο Τάκης Μαλτέζος υπήρξε άριστος επιχειρηματίας, οικογενειάρχης και άξιος Αιγινήτης
  Η είδηση  του θανάτου του λύπησε  τον κόσμο της Αίγινας που συνειδητοποίησε  πως η κοινωνία  του νησιού φτωχαίνει με την αναχώρησή του. Παράλληλα  κλείνει και ένα ακόμα κεφάλαιο  της ιστορίας  της τοπικής ακτοπλοΐας μας. Ο Τάκης Μαλτέζος  ανήκει στην ομάδα ή  στην κατηγορία  όλων εκείνων  των πλοιοκτητών που τις προηγούμενες δεκαετίες μέσα από το δικό  τους υστέρημα  ή την περιουσία τους συνέβαλαν αποφασιστικά και με θυσίες πολλές φορές,  με μικρές ή μεγαλύτερες μονάδες (πλοία) στην ανάπτυξη των νησιών μας.
   Η  "Αίγινα" πράγματι  του οφείλει πολλά.

  Σήμερα  το "ΑΙΓΙΝΑ"  δεν υπάρχει πιά.
 Ωστόσο  αν κάποια  στιγμή ακούσετε  έναν πονεμένο ήχο  να έρχεται από  τη θάλασσα  θα είναι από την ψυχή εκείνου  του πλοίου που θα ταξιδεύει  έχοντας στο τιμόνι  του τον κύρη του. Τον Τάκη Μαλτέζο.
  Και οι δυό  τους θα τεξιδεύουν για πάντα στη γαλήνια θάλασσα  του Σαρωνικού χωρίς  να υπολογίζουν πρωτόκολλα, μποφώρ και ώρες αναχωρήσεων.
   Στα δικά  τους δρομολόγια.
 

Η αρχική μορφή του "ΑΙΓΙΝΑ"  το  1966,έτος ναυπήγησης του.
Κάτω μετά  την πρώτη μετασκευή του το 1976.
Η μετασκευή του 1985 έδωσε στο πλοίο άλλη μορφή. Μεγάλη μεταφορική ικανότητα, μέγεθος και διαστάσεις.