Η ιστορία είναι πολύ παλιά. Στις αρχές του 20ου αιώνα η διαφημιστή καμπάνια ενός νέου τότε ποτού της Coca Cola έντυσε στα δικά της χρώματα ένα χαριτωμένο καλοσυνάτο, στρουμπουλό ανθρωπάκι που μέχρι τότε πίστευαν κυρίως, στις Βόρειες χώρες της Ευρώπης, ότι ήταν ο Santa Claus ο Άγιος Νικόλαος που σύμφωνα με την παράδοση τους έφερνε δώρα στα παιδιά. Η Coca Cola έντυσε λοιπόν στα κόκκινα το χοντρούλη γενειοφόρο γέροντα που άρχισε να λανσάρει το ποτό με μεγάλη επιτυχία ομολογουμένως.
Η παράδοση για τον αγαπημένο Άγιο Νικόλαο στην Βόρεια Ευρώπη έχει ρίζες στην μεγάλη φιλανθρωπική δράση του Αγίου Νικολάου την εποχή που ζούσε ως επίσκοπος Μύρων της Λυκίας. Στην Ελλάδα το έθιμο του Santa Claus ταυτίστηκε με τον Άγιο Βασίλειο από την Καισάρεια του Πόντου. Έναν άγιο ο οποίος προερχόταν από μεγάλη αλλά φτωχή πολύτεκνη οικογένεια, ο οποίος κατόρθωσε χάρη στις προσπάθειες και τους αγώνες του πατέρα, της μητέρας αλλά και της γιαγιάς του να σπουδάσει τόσο στην Καισάρεια όσο και στο μεγάλο Πνευματικό κέντρο του τότε κόσμου, την Αθήνα. Ο Βασίλειος, ο Άγιος της Ορθοδόξου Εκκλησίας δεν έχει καμία σχέση με αυτό το ανθρωπάκι της Δύσης. Πρόκειται για έναν ασκητή επίσκοπο, φιλάσθενο και αγωνιστή με τεράστιο φιλανθρωπικό έργο, που απεβίωσε σε ηλικία 49 ετών.
Σήμερα έχει αρχίσει κάπως να ξεκαθαρίζει το τοπίο σχετικά με την εικόνα και την αλήθεια του Santa Claus και να αποκαθίσταται σταδιακά η πραγματική εικόνα του Αγίου Βασιλείου. Ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πέρασαν δεκαετίες που κανείς δεν ήθελε να χαλάσει αυτήν την πλανεμένη εικόνα. Η δύναμη του εμπορίου βλέπετε.......