Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

"Μυκήναι" με την κομψότητα μιας άλλης εποχής

Είναι 43 χρόνων και συνεχίζει να ταξιδεύει τους επιβάτες του με την απαράμιλλη κομψότητα και αρχοντιά που είχε όταν κατασκευάστηκε. Ήταν το 1971  και η είσοδος του στις γραμμές  του Αργοσαρωνικού ανέτρεψε τα μέχρι τότε δεδομένα με την ευστάθεια του, την πολυτέλεια, τον κλιματισμό των εσωτερικών του χώρων, την ταχύτητα και την χωριτικότητα του.
   Και πάλι επανερχόμαστε με ένα αφιέρωμα σε ένα από τα πιό ιστορικά πλοία  του Σαρωνικού που ταξιδεύει ακόμα  ως κρουαζιερόπλοιο με το όνομα "Aegean Glory". Αφορμή για τη σημερινή μας αναφορά  στάθηεκ το γεγονός ότι στις 10 Οκτωβρίου ολοκλήρωσε για φέτος τις διαδρομές του στα νησιά του Σαρωνικού.


Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1971 στο Πέραμα, από το ναυπηγείο Αναστασιάδη – Τσορτανίδη, οι οποίοι ήταν οι ιδιοκτήτες του πλοίου. Το υλικό κατασκευής του σκάφους είναι ο Χάλυβας (steel). Αρχικά το ολικό μήκος του πλοίου ήταν 62 μέτρα με το οποίο νηολογήθηκε. Όμως με τη μεγάλη μετατροπή της πρύμνης το 1986, όπου από τετραγωνισμένη "flat", γίνεται καμπυλωτή "liberty" και κατασκευάζεται πισίνα, προστίθενται ακόμη 5,80 μέτρα και έτσι το ολικό μήκος επιμηκύνεται και ανέρχεται στα 67,80 μέτρα. Το πλάτος είναι 10 μέτρα και το βύθισμα από 3 μέτρα πριν τη μετατροπή του 1986, έφτασε στα 3,25. Συγχρόνως γίνεται μετατροπή και στη μορφή της πλώρης και από οβάλ αλλάζει σε μυτερή, τη μορφή που έχει σήμερα. Η ολική χωρητικότητα ανέρχεται στους 907,58 (tonnage gross).
Στις 22 Ιουλίου 1971 με ανάδοχο την Αθηνά Αναστασιάδη (κόρη του ιδιοκτήτη) το “ΜΥΚΗΝΑΙ”, όπως ήταν το πρώτο του όνομα, εντάσσεται στην ελληνική ακτοπλοΐα αλλάζοντας τα μέχρι τότε δεδομένα αφού με ταχύτητα 17 κόμβων, είναι το γρηγορότερο του Σαρωνικού. Με τον θρυλικό Cpt Τζίμη Μαστροκόλια (αδελφό του Κούλη) από το Πόρτο Χέλι της Ερμιονίδος στη Γέφυρα, ξεκινά κάθε πρωί στις 8 για Αίγινα, Μέθανα, Πόρο, Ύδρα, Ερμιόνη, Σπέτσες και Πόρτο Χέλι ενώ ορισμένες μέρες καταπλέει και στο Λεωνίδιο! Στις αρχές του '80, με την έλευση των “δελφινιών» αλλά και των σύγχρονων συμβατικών το πλοίο αποσύρεται οριστικά από την ακτοπλοϊκή γραμμή.

Το 1986 “αλλάζει σελίδα” και μετατρέπεται σε κρουαζιερόπλοιο. Έχοντας περάσει υπό την πλοιοκτησία της οικογένειας Τσάφου, ανακαινίζεται πλήρως εσωτερικά και πραγματοποιούνται στο σκαρί όλες αυτές οι αλλαγές που προαναφέραμε παραπάνω. Με το νέο όνομα AEGEAN GLORY που φοριέται πλέον στην πλώρη και στην πρύμνη του, το ιστορικό καράβι ξεκινά να γράφει και πάλι λαμπρή ιστορία στα όμορφα λιμάνια του Αργοσαρωνικού, εκεί δηλαδή που αγαπήθηκε τόσο πολύ και έγινε ένα με αυτά! Το AEGEAN GLORY ανακαινίστηκε και το 2005 κι είναι πλήρως εναρμονισμένο με τους σύγχρονους, διεθνείς κανόνες ναυσιπλοΐας.
 
"Χαράζει η μέρα και ο ήλιος σηκώνεται πάνω από τον Αργοσαρωνικό. Τα καραβάκια από το Τροκαντερό του Παλαιού Φαλήρου ξεχύνονται προς την Αίγινα, τα Μέθανα, τον Πόρο, την Ύδρα, την Ερμιόνη, τις Σπέτσες και το Πόρτο Χέλι. Ανάμεσα τους ξεχωρίζει μια λευκή, κομψή σιλουέτα. Είναι το "ΜΥΚΗΝΑΙ" που έχοντας μεγάλο δρόμο ανταγωνίζεται επάξια τα άλλα καραβάκια του Αργοσαρωνικού. Εικόνες βγαλμένες σαν από παλιό θερινό σινεμά. Βρισκόμαστε στα μέσα της δεκαετίας του '70. Μια δεκαετία νοσταλγική που το άστρο της ελληνικής ναυπηγικής λάμπει όσο ποτέ άλλοτε. Είναι τα χρόνια εκείνα της αθωότητας, που από τα ναυπηγεία και τα καρνάγια του Σκαραμαγκά του Περάματος και της Σαλαμίνας, καθελκύονταν ελληνικά έργα τέχνης, καράβια που ήταν έτοιμα να σκίσουν τους πιο δύσκολους καιρούς στα ελληνικά πελάγη και όχι μόνο. Έτσι λοιπόν στις 22 Ιουνίου 1971 πραγματοποιήθηκε η τελετή ονομασίας και εγκαινίων στο νέο πλοίο ΜΥΚΗΝΑΙ, το οποίο ξεκίνησε την όμορφη καριέρα του στα πανέμορφα λιμάνια του Αργοσαρωνικού".



Σχετικό προηγούμενο αφιέρωμα μας στο "Μυκήναι" ήταν με τον τίτλο: "Η επιστροφή ενός πανέμορφου πλοίου" Μάιος 2012.
  Τα  στοιχεία της  ταυτότητας  του πλοίου προέρχονται από το site "Αρχιπέλαγος"