
Παράλληλα στην Εκκλησία ακούγεται ανάμεσα στις άλλες παραβολές και το
περιστατικό που αφορά την "ξηρανθείσα συκή". Ο Χριστός θέλησε να
χορτάσει την πείνα του και αναζήτησε ένα σύκο σε ένα κοντινό δέντρο. Η
συκιά όμως ήταν άκαρπη και την επιτίμησε. Εκείνη ξεράθηκε. Το
περιστατικό αυτό μας θυμίζει η Εκκλησία θέλοντας να μας προτρέψει να μην
μείνουμε χωρίς καλά έργα ακόμα και τώρα παραμονές του Πάθους του
Κυρίου.
Όμως εδώ γεννιέται ένα άλλο ερώτημα. Τελικά ο Χριστός τιμωρεί; Ο
Χριστός επιβάλλει τη δύναμη του ως Θεός - δημιουργός και Παντοκράτορας
στη φύση. Δίνει εντολή στη φουρτουνιασμένη θάλασσα της Τιβεριάδας να
ηρεμήσει, γκρεμίζει τους πάγκους των εμπόρων μέσα στο Ναό, αλλά δεν
τιμωρεί κανέναν από αυτούς και τώρα έρχεται να επιτιμήσει ένα δέντρο.
Ο Χριστός δεν τιμωρεί κανέναν άνθρωπο. Αντιθέτως έρχεται να συγχωρήσει
και να σώσει τον άνθρωπο. Ένας Θεός τιμωρός μας είναι εντελώς περιττός.
Άλλωστε έχουμε τόσους τιμωρούς συνανθρώπους μας γύρω μας. Οι
παιδαριώδεις αντιλήψεις που έχουν αναπτυχθεί εδώ και αιώνες γύρω από
έναν Θεό που κρατά "τεφτέρι" και συνεχώς τιμωρεί το πλάσμα Του, για έναν
τρομοκράτη Θεό και σαδιστή Πατέρα είναι όχι μόνο ανακριβείς και
γελοίες αλλά και επικίνδυνες. Ο Θεός είναι ο πατέρας της παραβολής του
Ασώτου. Ο Νυμφίος που κινείται αγαπητικά προς τον άνθρωπο σε σημείο
αυτοθυσίας και αυτοπροσφοράς.