Τα παλιά πράσινα λεωφορεία του πρώην ΗΣΑΠ ήταν μια από τις χαρακτηριστικότερες εικόνες των δρόμων του Πειραιά, μαζί με τα παλιά τρόλεϋ και το θρυλικό τραμ. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι τα πράσινα ήταν τα λεωφορεία τςη εργατιάς. Συνέδεαν το λιμάνι με τις φτωχογειτονιές της πόλης και μετέφεραν όλους τους εργάτες προς τη Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος. Σήμα κατατεθέν για τις συνοικίες όπως η Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, τα Ταμπούρια, ο Αη - Γιώργης, το Πέραμα, αλλά και η Σαλαμίνα. Το πράσινο με τη χαρακτηριστική του ευελιξία, την πυκνότητα των δρομολογίων αλλά και την ταχύτητα του κατέληξε το αγαπημένο λεωφορείο όλων αυτών των συνοικιών που αναφέραμε. Συγχρόνως τα πράσινα συνέδεαν τον Πειραιά με το Σύνταγμα διανύοντας στη διαδρομή τους το Φάληρο, τη Καλλιθέα ανεβαίνοντας τη Θησέως και τη Συγγρού τερμάτιζε στη Φιλελλήνων. Πολλά επίσης πράσινα συμμετείχαν στη γραμμή Αθήνα - Πειραιάς που είχε αφετηρία την Αγία Τριάδα στον Πειραιά και τέρμα την οδό Αθηνάς στην Ομόνοια.
Τα γερά αυτά λεωφορεία ουγγαρέζικης καταγωγής εξυπηρέτησαν τους επιβάτες τους μέχρι τις αρχές του 1980 οπότε και αντικαταστάθηκαν από νεότερα πάλι πράσινου χρώματος. Είναι κρίμα που δεν υπάρχει ούτε ένα τουλάχιστον από αυτά τα οχήματα σήμερα σε κάποιο αμαξοστάσιο έτσι για ιστορικούς λόγους. Γιατί πραγματικά έγραψαν ιστορία. Η εικόνα τους σήμερα διασώζεται μέσα από φευγαλέες εικόνες κάποιας ελληνικής ταινίας ή σε κάποιο παλιό καρτ - ποστάλ.