Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020

"Νηρεύς" ένα ακόμα ξεχασμένο φέρυ του Σαρωνικού.


   Ένα ακόμα πλοίο από τα παλιά έρχεται να μας θυμίσει  το "Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο" (ΕΟΑ)  με τις μικρής διάρκειας ταινίες που αποτυπώνουν ιστορικές στιγμές και την καθημερινότητα του παρελθόντος. Μαζί και κάποιες ελληνικές ασπρόμαυρες ταινίες.
   Έτσι  ανακαλύψαμε ένα σκαρί που για πολλούς είναι άγνωστο μια που η παρουσία  του στο Σαρωνικό ήταν πολύ μικρής διάρκειας. Πρόκειται  για το φέρυ - μπωτ  "ΝΗΡΕΑΣ" που διακρίνεται δίπλα στο ιστορικό "ΕΛΛΑΣ" στους  τίτλους μιας παλιάς  Ελληνικής  ταινίας.
   Πρόκειται  για ένα μεγάλο  φέρυ  για τα  δεδομένα  της εποχής  εκείνης. Με ιδιαίτερη είσοδο  για τους επιβάτες του, κάτι που πραγματικά εντυπωσιάζει αλλά και ψηλότερο από τα υπόλοιπα πλοία.

Αξίζει  να διαβάσουμε  τα όσα  ο κ. Γκιβίσης αναφέρει στη σελίδα  του κ. Παντελή Φύσσα στο Face book, απ' όπου και η μεταγενέστερη φωτογραφία του.
 
 Το ορθόπλωρο ΝΗΡΕΥΣ Ι είναι βέβαιο ότι ελαχιστότατοι μπορούν να το θυμούνται. Κι αυτό διότι δούλεψε μόλις ένα χρόνο στην χώρα μας πριν πουληθεί στο εξωτερικό.
Κατασκευάστηκε το 1967 στο ναυπηγείο ΑΡΓΩ στο Πέραμα (IMO 7125586 – Νηολόγιο Πειραιά 2860), και δούλεψε για μικρό χρονικό διάστημα από τον Πειραιά προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού.
Μόλις το 1968, αγοράστηκε από την τότε Γιουγκοσλαβική και νυν Κροατική εταιρεία Jadrolinija, μετονομάστηκε σε HVARANKA και δούλεψε στις ακτές της Κροατίας μέχρι το 1994, οπότε και διαλύθηκε στα ναυπηγεία Tehnomont "Pula" της ίδιας χώρας.
Το πολύ ενδιαφέρον στην ιστορία του πλοίου, είναι ότι υπήρξε για τους πλοιοκτήτες του στην Κροατία πρότυπο για ...αντιγραφή (copy – paste !!!) αφού με βάση τα σχέδια του, τα αμέσως επόμενα χρόνια από την αγορά του (1969 – 1971), κατασκευάστηκαν στην Κροατία όχι ένα, όχι δύο, αλλά τέσσερα (!!!) ακόμα πλοία ανοικτού τύπου, σχεδόν πανομοιότυπα τόσο με το πρότυπο ΝΗΡΕΥΣ Ι όσο και μεταξύ τους.
Στη  φωτογραφία που ακολουθεί το βλέπουμε στην Κροατία το καλοκαίρι του 1971(Πηγή : soumarzlinsky.rajce.idnes.czJugoslavie),