Ένα νέο πλοίο στη γραμμή του Αργοσαρωνικού αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια μέσα στο καταχείμωνο. Κι ενώ οι άλλες εταιρείες που εδώ και χρόνια δραστηριοποιούνται στη γραμμή περικόπτουν δρομολόγια και κάνουν περικοπές σε βάρος των επιβατών, ένα τολμηρό άνοιγμα θα; Πραγματοποιήσει μια καινούργια εταιρεία ρίχνοντας γροθιά στη κρίση και στο ακτοπλοϊκό κατεστημένο.
Οι τελευταίες εργασίες στο ξενοδοχειακότομέα του πλοίουολοκληρώνονται, το έμπειρο πλήρωμαβάζει τις τελευταίες πινελιέςστα ρέλια, στους μπουλμέδες και στη γέφυρα του πλοίου. Τα σωσίβια έχουν δοκιμαστεί και τοποθετηθεί και όλα δείχνουν έτοιμα. Αναμένεται η πολυπόθητη έγκριση των δρομολογίων από τον Υπουργόκύριο Άδωνη κι εφόσον όλα πάνε καλά μέσα στο Φλεβάρη ένα νέο πλοίο θα καθελκυστεί και θα διασχίσει τα γαλανά νερά του Σαρωνικού.
Ήδη πολλά μέλη της Θεατρικής Ομάδας Κυψέλης ανυπομονώντας έχουν κατέβει στο γιαλό, έχουν σκαρφαλώσει στα βράχια και αγναντεύουν το πέλαγοςγια να δουν πότε θα φανεί το πολλά υποσχόμενο πλεούμενο.
Μπορεί να είναι καταχείμωνο αλλά όπως λέει και ο σοφός λαός: «Ο Φλεβάρης κι ανφλεβίσει…..κωμωδία στην Κυψέλη θα μυρίσει».
Και μην ξεχνιόμαστε. Στο Πνευματικό Κέντρο Κυψέλης.
Περισσότερες πληροφορίες στο νέο blog: theatrikikipseli.blogspot.com
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος για την κρίση της εποχής του. Μια εποχή (4ος αιώνας στο Βυζάντιο) που η απόλυτη φτώχεια θέριζε τον κόσμο και η πείνα ταλαιπωρούσε το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού. Με τη ρητορική του δεινότητα προσπαθεί να εξηγήσει τους λόγους της τότε κρίσης... που μοιάζει εν πολλοίς με την κρίση των ημερών μας:
"...επιτρέπει ο Θεός να τραντάζεται η γη, αλλά δεν την καταστρέφει, σείει δυνατά τα πάντα με σεισμό, αλλά δεν τα κατεδαφίζει, για να μας οδηγήσει στην μετάνοια. Τόσο μεγάλο είναι το πέλαγος της ευσπλαχνίας Του. Γιατί είδε να παραβαίνουμε τις εντολές Του και να τον πικραίνουμε υπερβολικά.
Είδε την επιθυμία μας να αρπάζουμε την ξένη περιουσία, είδ ενα κτίζουμε το ένα σπίτι κοντά στο άλλο και ότι επλησιάζαμε το ένα χωράφι κοντά στο άλλο, με σκοπό να κλέψουμε το διπλανό μας. Είδε ότι δεν ελεούσαμε τα ορφανά και αδιαφορούσαμε για τις χήρες. Είδε τους δασκάλους να κάνουν αντίθετα από εκείνα που δίδασκαν. Είδε μαθητές να προσβάλουν τις σεμνές τελετές της Εκκλησίας με αταξίες που αρμόζουν σε θέατρα. Είδε να ζούμε μέσα στην κακία και να κινούμαστε από φθόνο. Είδε να προσθέτουμε στο φθόνο και την πονηρία. Είδε τις καταιγίδες της υποκρισίας να βυθίζουν σαν βάρκες τους απονήρευτους. Είδε να φονεύουμε σκόπιμα. Είδε ότι αδικούσαμε όσο μπορούσαμε περισσότερο. Είδε να ναυαγεί η αγάπη και να προκόβει η απάτη στο πέλαγος της ζωής. Είδε να αποσκιρτούμε από την αλήθεια και να καταφεύγουμε πρόθυμα στο ψέμα. Και για να συνοψίσουμε, είδ ενα υπηρετούμε τον πλούτο και όχι τον Κύριο".
Αθήνα: Το τρίγωνο που φέρει δύο γωνίες λέγεται διαγώνιο. Τρισδιάστατο είναι το αντικείμενο τριών διαστάσεων, πλάτος, φάρδος, μάκρος, ύψος, βάθος και ίσως και βάρος όπου χρειάζεται. Ολα τα άλλα είναι διάστατον ή υποκατάστατον ή άστατον.
Το δεκαδικό σύστημα είναι το σύστημα που επικράτησε, διότι μετράμε ένα-ένα (πόντους) =EAαι όχι μία-μία (ίντσες), δηλαδή από το θηλυκό στο αρσενικό, επαναφορά κανονική.
Ο γλάρος είναι αποδημητικό πουλί. Το καλοκαίρι πάει στην παραλία, το χειμώνα στις ακτές. Ενδιαμέσως σε σκουπιδότοπους και λιμάνια.
Ο κορκόδειλος είναι ζώο αμφιερπετόν, που μοιάζει με μεγάλη σαύρα. Διακρίνεται από την μεγάλη αμφίβια ουρά που έχει, μεγάλο λαίμαργο στόμα και από τις φωνές που βάζει, όταν κλαίει γοερά.
Ο κύκλος είναι στρογγυλή γραμμή χωρίς συνδέσεις, ενωμένη με τέτοιο τρόπο που δεν μπορείς να καταλάβεις που αρχίζει και που τελειώνει.
Το πάγκρεας είναι ένα είδος αποστειρωμένου κρέατος που το έχουν απολυμάνει.
Με τους ατμούς Ρίχταρ μετράμε τους ανέμους σε εποχή σεισμών, ενώ με του Κονφόρ μετράμε τους θαλασσινούς του Αιγαίου και του Ιονίου.
Το αυγοτάραχον είναι η κυριότερη τροφή των γλάρων. Επίσης και το πλαγκωτόν.
Ο στρατός, οι πολιτικοί και οι παπάδες δημιουργούν τις μεγάλες υστερικές στιγμές του έθνους.
Η μπανάνα στα ελληνικά γράφεται όπως και στα αγγλικά, δηλαδή με ένα μπα και δύο να.
Η Νορβηγία στο μεγαλύτερο μέρος της κατοικείται απο πληθυσμό.
Ο Οδυσσέας τράβηξε μεγάλη οδύσσεια γιά να αποφύγει την Πηνελόπη (!!!). Και αναζητώντας την ευτυχία έφτασε μέχρι την Οδυσσό.
Ο Ροβινσόνας Καρούζος ήταν ένας διάσημος Ιταλός τραγουδιστής της όπερας που προτιμούσε να ζει σε ένα ερημονήσι ολομόναχος με μιά κατσίκα, έναν παπαγάλο και έναν μαύρο Παρασκευά.
Ο Λίβανος είναι χώρα με πρωτεύουσα την Βηρυττό. Η ίδια η Βηρυττός δεν έχει ιδιαιτέρα πρωτεύουσα.
Ο Κορινθιακός κόλπος βρίσκεται εντελώς κατά μήκος.
Η Αραβία είναι πολύ μεγάλη και εκτείνεται κυρίως από τον βορρά μέχρι το τέλος του νότου.
Το όρος Εβαρεστ βρίσκεται στην Ευρώπη μετά από δικαστικό αγώνα που έγινε και το κέρδισαν οι Αλπεις.
Το Λάρνακον είναι πόλη παράλια της Κύπρου όπου στην αρχαιότητα εμφανιζόταν το Λαρναίον Υδωρ, τέρας κατά τι μικρότερο της Λερναίας Υρδας.
Ο Ειρηνικός ωκεανός εκτείνεται μεταξύ άλλων ακτών, νοτιότερον.
Ολη η δυτική ακτή της Πελοποννήσου στον Κορινθιακό είναι παράκτια, κατά μήκος, από Κόρινθο μέχρι Πάτρα και παρακάτω ακόμα.
Η τοποθεσία των Αλπεων είναι γενικώς προς τα πάνω και ψηλά.
Το τετράγωνο της υποτείνουσας ισούται, αλλά όχι πάντοτε.
Δύο παράλληλες δεν συναντιούνται ποτέ στο άπειρο, εκτός αν επεκταθούν σε τρομακτικό μήκος απείρου. Αν είναι στο επίπεδο, τότε κάποτε συναντιούνται εκεί που καταλήγουν, αλλά τότε η δουλειά λέγεται παραλληλεπίπεδη δράση και είναι αλγεβρική υπόθεση.
Μιά παράλληλη ευθεία γραμμή είναι αυτή που και όταν δημιουργείται γιά να συναντηθεί, δεν τα καταφέρνει ποτέ.
Οι αρχαίοι μετρούσαν το χρόνο με χιλιετίες και επετηρίδες.
Οταν ο ατμός παράγεται έξι φορές ταχύτερα το λέμε εξάτμιση.
Η χιλιετηρίδα είναι ερπετό και αυτό, αλλά με χιλιάδες πόδια και κατά πολύ μεγαλύτερο από την εκατορίδα.
Στο μηρό έχουμε το μοιραίο οστό, στην κνήμη το κνημαίο, στα δάκτυλα τα δακτυλικά οστά των αποτυπωμάτων, ενώ τα σκελετικά οστά του σώματος αποτελούν το σώμα μας το κοκκαλωμένον.
Όταν το πρόσωπο του πρώτου Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια φωτίζεται μέσα από τα κείμενα της Ελληνικής λογοτεχνίαςπου αναπλάθουν τηζοφερή εποχή των πρώτων μετεπαναστατικών χρόνων,μια επέτειος όπως αυτή της άφιξης του πρώτου Κυβερνήτη στην Ελλάδα, μπορεί να προσλάβει μεγάλο ενδιαφέρον.
Η εκδήλωση που έλαβε χώρα το απόγευμα της Παρασκευής 27 Ιανουαρίου στο Πνευματικό Κέντρο Κυψέλης με τις δύο εμπεριστατωμένες εισηγήσεις που ακούστηκαν, είχε επιστημονικό ενδιαφέρον. Η εκπαιδευτικός, ιστορικός κι συγγραφέας κ. Σοφία Σφυρόερα σκιαγράφησε τον Ευρωπαίο πολιτικό Ιωάννη Καποδίστρια, ανασύροντας έγγραφα, επιστολές αναφερόμενη στη συμβολή του Καποδίστρια στη διαμόρφωση τηςσύγχρονης Ευρώπης.
Ο καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και Αιγινήτης κ. Δ. Καλαμάκης παρουσίασε μια πρωτότυπηεισήγηση με θέμα: «Ο Ι. Καποδίστριας στη νεοελληνική λογοτεχνία». Μια πρωτότυπη και άκρωςενδιαφέρουσα πλευράτης μελέτηςτου προσώπου του πρώτου Κυβερνήτη έτσι όπως το εμπνεύστηκαν οιΓ. Σούτσος,Τ. Αθανασιάδης, Γ. Θεοτοκάς, Ν. Καζαντζάκης, Δ. Χρονόπουλος και ο νεότερος Κ. Νησιώτης. Μια σπάνια βραδιά στο Πνευματικό Κέντρο Κυψέλης που απήλαυσανόσοιενδιαφέρονται πραγματικά για την ιστορία της Αίγινας.
Η επέτειος της άφιξης του Ι. Καποδίστρια στην Αίγινα δίνει πολλές αφορμές για συζήτηση αλλά και ενδελεχή μελέτη και έρευνα της προσωπικότητας του μεγάλου πολιτικού άνδρα που ανέλαβε τα ηνία ενός νεοσύστατου κράτους πατώντας πάνω στα αποκαΐδιατα ερείπια και τα συντρίμμια που άφησε πίσω του ο απελευθερωτικός αγώνας του ’21.
Με αυτή την ευκαιρία παρουσιάζουμε το νέο βιβλίο που κυκλοφόρησε με τίτλο: «Ο Άγιος της πολιτικής». Η εκδοτική πρωτοβουλία ανήκει στην ΕΛΑΙΑ ΑΜΚΕ και συγγραφέας του βιβλίου είναι ο κ. Κορνιλάκης Ιωάννης Δ/νων Σύμβουλος της ΕΛΑΙΑΣ
Το εν λόγω βιβλίο είναι μια συγκλονιστική διατριβή 728 σελίδων που περιλαμβάνει 135 ανέκδοτες επιστολές του Ιωάννη Καποδίστρια με τον γραφικό του χαρακτήρα, τις οποίες η πέννα του Συγγραφέα Ιωάννη Κορνιλάκη σχολιάζει και ταυτόχρονα συγκρίνει το χθες με το σήμερα και τον τότε Κυβερνήτη με τους σημερινούς.
Ένα έργο που φέρνει μπροστά στα μάτια μας την σύγχρονη ιστορία της πατρίδας μας, που πριν 180 χρόνια το 1830 αναγνωρίστηκε διεθνώς η Εθνικής της Ανεξαρτησία και δυστυχώς σήμερα ολόκληρος ο Ελληνισμός νοιώθει και βιώνει μια νέα σκλαβιά.Το έργο του κ. Κορνιλάκη Ιωάννη είναι ένα κερί αναμμένο στο σκοτάδι της απογοήτευσης, της θλίψης, της αγανάκτησης, και της έλλειψης ιστορικής μνήμης.
«Απλός περιηγητής» στο Ναύπλιο πριν την ορκωμοσία του στην Αίγινα
Μπορεί να θεωρείται ξεπερασμένη πλέον η διαμάχη μεταξύ πόλεων και επιστημόνων για την πρώτη πρωτεύουσα του Νεότερου Ελληνικού Κράτους και άσκοπη η επιπλέον επιχειρηματολογία, παρόλο που ακόμα ακούγονται φωνές και γράφονται κείμενα που λανθασμένα υποστηρίζουν και προωθούν την πόλη του Ναυπλίου ως πρώτη πρωτεύουσα. Μην ξεχνάμε ότι γενιές μαθητών έχουν διδαχθεί από τα σχολικά εγχειρίδια ιστορίας την είδηση για την αποβίβαση του Ιωάννη Καποδίστρια στο Ναύπλιο και τη δήθεν ορκωμοσία του εκεί.
Δεν θα θέλαμε να υποδαυλίσουμε αυτή τη συζήτηση, ούτε να ανάψουμε τη σπίθα για έναν νέο αγώνα με σκοπό τη δικαίωση της Αίγινας. Απλά οφείλουμε να αναφέρουμε ως αδιάσειστα επιχειρήματα που δικαιώνουν, κατοχυρώνουν και επιβεβαιώνουν την προτεραιότητα της Αίγινας, τα όσα αναφέρει η Γενική Εφημερίς της Ελλάδος, –δηλαδή η μετέπειτα Εφημερίς της Κυβερνήσεως– της 14ης Ιανουαρίου 1828 (ίσχυε τότε το παλαιό ημερολόγιο) όσον αφορά το ταξίδι του Κυβερνήτη από την Αγκώνα μέχρι την Αίγινα. Είναι χαρακτηριστικά τα σημεία εκείνα και οι γραμμές όπου με γλαφυρότητα περιγράφεται η πορεία του πλοίου του το οποίο λόγω βορείων ανέμων που έπνεαν, αναγκάστηκε να αγκυροβολήσει στον Αργολικό κόλπο. Εκεί ο Κυβερνήτης έτυχε μεγάλης υποδοχής αλλά δεν έπραξε ουδέν διότι –όπως ο ίδιος είπε στους προεστούς του Ναυπλίου– έπρεπε να έρθει πρώτα στην Αίγινα για να ορκιστεί, γιατί στο Ναύπλιο βρίσκεται «ως απλός περιηγητής».
H δε εξοχότης του τους απεκρίθη ότι δεν θεωρείται ακόμη ειμη ως απλούς περιηγητής, και ότι τους ευχαριστεί μεν δια τας ευνοϊκάς ταύτας διαθέσεις των, δεν δύναται δε να πράξη τι προτού να λάβη εις Αίγιναν την συνέντευξιν μετά της Βουλής των αντιπροσώπων του έθνους και να αναδεχθή κατά τάξιν το υπούργημα, το οποίον ενεπιστεύθησαν εις αυτόν οι Έλληνες…
Επίσης στο ίδιο έντυπο φιλοξενείται η είδηση ότι ένα Ρώσικο πλοίο έσπευδε να φθάσει στην Αίγινα για να συμμετάσχει στην υποδοχή του Ι. Καποδίστρια. Και ο πλέον κακόπιστος μπορεί πλέον να αναγνωρίσει ότι η επιλογή της Αίγινας ήταν συνειδητή, απόλυτη και ξεκάθαρη. Η Αίγινα είχε επιλεγεί από καιρό για να φιλοξενήσει τη κυβέρνηση, γι’ αυτό άλλωστε και στο νησί βρισκόταν ήδη η Αντικυβερνητική Επιτροπή. Σε αυτό το νησί φιλοξενήθηκε η έδρα της πρώτης Κυβερνήσεως και εδώ πάρθηκαν οι αποφάσεις για το κτίσιμο της Νέας Ελλάδας.
Τα στοιχεία αυτά είναι γνωστά στους μελετητές και ερευνητές. Αξίζει όμως να έρχονται τακτικά στο φως και να γίνονται προσιτά σε όλους.