Πέμπτη 30 Ιουνίου 2022
Ευχαριστούμε καπετάν - Παναγιώτη.
Μια καλοκαιρινή εικόνα γεμάτη .... Αίγινα!
Από τότε μέχρι σήμερα πολλά έχουν αλλάξει. Πολλά κανάτια έχουν σπάσει, πολλά παραδοσιακά σκαριά έχουν κοπεί σύμφωνα με επιταγές και οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα εικονιζόμενα φρούτα έχουν μπει σε γιαούρτια ή έχουν γίνει παγωτά. Αλλά το νησί είναι πάντα εκεί. "Κάπου απέναντι κι έχει κοράλια κι αμμουδιά χρυσή" όπως γράφει και η Λίνα Νικολακοπούλου.
Τετάρτη 29 Ιουνίου 2022
Εορτάζουν οι Άγιοι Απόστολοι στον Κοντό.
Τρίτη 28 Ιουνίου 2022
Οι Άγιοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος στο φανάρι του Μπούζα.
Στην επόμενη φωτογραφία αποτυπώνεται στη σειρά το σύνολο των κτισμάτων. Ο φάρος, το φαρόσπιτο και η εκκλησία χωρίς ίχνος οικοδομής στο βάθος. Εξαιρετική φωτογραφία που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο. Παρακαλώ όποιος γνωρίζει την πηγή της να την αναφέρει ώστε για λόγους δεοντολογίας να την αναφέρουμε.
Ο κ. Νεκτάριος Αποσπόρης ντύνει εικαστικά το 12ο Φεστιβάλ Θεάτρου
Δελτίο τύπου
12ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ
ΘΕΑΤΡΟΥ
ΔΗΜΟΥ
ΑΙΓΙΝΑΣ
Αγαπητοί φίλοι και φίλες του Φεστιβάλ Θεάτρου Αίγινας.
Το Θέατρο επανέρχεται δυναμικά και φιλοδοξεί να
αποσπάσει το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή
σας για άλλη μια φορά.
Το Φεστιβάλ Θεάτρου
κατόρθωσε να συνεχίσει και τις δύο προηγούμενες χρονιές που η πανδημία δοκίμασε
τις αντοχές μας. Κατόρθωσε να λειτουργήσει
τηρώντας τα υγειονομικά
πρωτόκολλα και να παρουσιάσει έναν μεγάλο αριθμό σημαντικών παραστάσεων.
Ένας μήνας μας χωρίζει σχεδόν από την πρεμιέρα του Φεστιβάλ και πριν ανακοινώσουμε το πρόγραμμα
είμαστε στην ευχάριστη θέση να
σας παρουσιάσουμε το θέμα της φετινής
διοργάνωσης που θα κοσμήσει τις
αφίσες και τα προγράμματα του Φεστιβάλ.
Ως συνέχεια προηγούμενων συμμετοχών ανθρώπων της
τέχνης σε αυτό τον τομέα του Φεστιβάλ, όπως του Φραγκίσκου Κάππου το 2015, του Νίκου Καπάνταη το 2020
του Ιωάννη Μεντζικώφ το 2021, όπου έργα
τους κόσμησαν την αφίσα της
διοργάνωσης, σειρά φέτος παίρνει ο Αιγινήτης εικαστικός κ. Νεκτάριος Αποσπόρης, ο οποίος προσφέρει ένα από τα έργα του για
το Φεστιβάλ.
Ο καταξιωμένος κ.
Αποσπόρης με πλήθος εκθέσεων ατομικών και ομαδικών σε Αθήνα, Ύδρα, Μύκονο,
Πάρο, Αίγινα και αλλού, μας προτείνει
έναν πίνακα από τη σειρά των πτηνών που είχε φιλοτεχνήσει.
Συγκεκριμένα το «Παγώνι» είναι ένα ιδιαίτερο πλάσμα μεγάλης ομορφιάς
και συμβολισμού. Το γοητευτικό παγώνι, περήφανο και ταυτόχρονα απόκοσμο, αλαζονικό και μοναχικό κάποιες φορές μέσα στη
χλιδή της φορεσιάς του, κινείται αργά με απίστευτη θεατρικότητα προκαλώντας την
προσοχή και το ενδιαφέρον των θαυμαστών του.
Αγέρωχο πλάσμα γέρνει
κάποιες φορές θλιμμένα το λαμπρό λαιμό του κάτω από το φως του Αποσπερίτη. Η θεατρικότητά του αναμφισβήτητη! Ανοίγει τη
βεντάλια της ουράς του σαν ένα πλουμιστό
θεατρικό κοστούμι στη δική του σκηνή, στην αυλή του ή μέσα στο κλουβί του.
Ανατρέχοντας την ιστορία του πτηνού αυτού θα το
συναντήσουμε σε όλους τους λαούς και στις θρησκείες, στη Μεσοποταμία, στην
Ινδία, στην Αίγυπτο, στην αρχαία Ελλάδα, στη Ρώμη, στο Βυζάντιο.
Και δεν είναι λίγες οι φορές που μεγάλοι
εικαστικοί το χρησιμοποίησαν ως θέμα για να επικοινωνήσουν τα μηνύματα τους από
τον Κωνσταντίνο Παρθένη, το Γιάννη Κεφαλληνό, το Δημήτρη Γαλάνη ως τους
σημερινούς καλλιτέχνες που δεν κατόρθωσαν να μείνουν αδιάφοροι και να μην
επηρεαστούν από την ομορφιά του.
Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Νεκτάριο Αποσπόρη και κρίνουμε
πως είναι πολύ σημαντικό νέοι Αιγινήτες καλλιτέχνες να συμμετέχουν και να
δίνουν το δικό τους στίγμα στις μεγάλες πολιτιστικές εκδηλώσεις του τόπου τους.
Ημέρες και ώρες λειτουργίας του Λαογραφικού Μουσείου Αίγινας.
Την ευκαιρία να επισκεφθούν τους χώρους του Ιστορικού και Λαογραφικού Μουσείου Αίγινας, θα έχουν οι επισκέπτες του νησιού αυτό το καλοκαίρι.
Το Μουσείο ανοίγει τις πόρτες του για το κοινό σύμφωνα με το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε από την Κ.Ε.Δ.Α
Τετάρτη - Πέμπτη - Παρασκευή 10.00 -14.00 και 17.00 -19.00
Σάββατο Κυριακή: 10.00 - 14.00 και 18.00 - 20.00.
Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022
Γεώργιος Ν.Μαρίνης (γερούλης) παρουσίαση του 3ου τεύχους του περιοδικού "Αιγινήτες"
Την Κυριακή 3 Ιουλίου
και ώρα 20.30 στην πλατεία της Κυψέλης
θα παρουσιαστεί το 3ο τεύχος
του περιοδικού «Αιγινήτες» που είναι αφιερωμένο στη μορφή του παλαιού Κυψελιώτη
και πρόεδρου της Κοινότητας Κυψέλης, Γεώργιου Ν. Μαρίνη ή «Γερούλη».
Ο Γεώργιος Ν. Μαρίνης,
γνωστός ως «γερούλης» ήταν μια από τις πιο χαρακτηριστικές μορφές της παλιάς
Κυψέλης, που με τη συμμετοχή του στα κοινά,
την προσωπική του εργασία, τον ιδιαίτερο χαρακτήρα και το ήθος του σφράγισε μια
ολόκληρη εποχή..
Για την προσωπικότητα του Γ.Ν. Μαρίνη θα μιλήσει η εγγονή του κ.
Κατερίνα Λεούση. Παράλληλα θα προβληθούν
φωτογραφίες από την παλαιά ζωή της Κυψέλης.
Υπεύθυνος
έκδοσης: Μπήτρος Γεώργιος
Κυριακή 26 Ιουνίου 2022
Ο λοστρόμος Γιάννης Μαλτέζος
Ήταν τότε! Τη
δεκαετία του ’70. Στο περήφανο «ΑΙΓΙΝΑ» το κομψό φέρυ της εποχής
εκείνης, ένας στιβαρός άντρας υπηρετούσε ως λοστρόμος. Ήταν ο Γιάννης Μαλτέζος
με το χαρακτηριστικό παχύ μουστάκι του και
το ακόμα πιο αφοπλιστικό χαμόγελο του.
Μικροί εμείς τότε τον
κοιτούσαμε με δέος να στέκεται όρθιος μπροστά, στην πλώρη του πλοίου, να δίνει
παραγγέλματα στους ναύτες, οδηγίες στους
επιβάτες, να κατεβάζει την πόρτα του πλοίου,
να ρίχνει τους κάβους. Ψηλός, πληθωρικός, επιβλητικός και ευγενής, ο απόλυτος
άρχοντας του πλοίου που η παρουσία του
ήταν καθοριστική.
Όταν μας έβλεπε έστριβε το μουστάκι του, το χάιδευε, μας έκανε γκριμάτσες ιδιαίτερα στην αδελφή μου και μας μιλούσε
μέσα στο σαλόνι, στη διάρκεια του ταξιδιού,
στους καναπέδες εκεί κοντά στο μπαρ του
πλοίου.
Ξεχωριστή μορφή από
εκείνες που ταυτίζονταν με το πλοίο που δούλευαν, η σιγουριά του επιβάτη, ενέπνεαν εμπιστοσύνη, άνθρωποι
φιλικοί, προσιτοί, καθησυχαστικοί όταν είχε καιρό και το πλοίο κουνούσε.
Ο καιρός πέρασε κι ο
Γιάννης άλλαξε πλοίο. Λοστρόμος πλέον στο «ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΔΙΟΓΟΣ». Τότε τον συνάντησα αλλά από
άλλη θέση!
Ήταν Ιούνιος του 1976. Τα σχολεία είχαν κλείσει και όλοι
ετοιμάζονταν για τις διακοπές τους.
Το «Γεώργιος Διόγος»
αναχωρούσε κάθε πρωί για Αίγινα στις 6.45 από το λιμάνι του Πειραιά.
Δρασκέλισα την μπουκαπόρτα μαζί με τον
πατέρα μου και ανεβήκαμε γρήγορα τα πρώτα σκαλάκια του πλοίου, διασχίσαμε το διάδρομο και φτάσαμε στο σαλόνι όπου για
πρώτη φορά ανέλαβα δουλειά στο μπαρ του πλοίου.
Εκείνο το καλοκαίρι θα
δούλευα στο πλοίο και θα έκανα καθημερινά τα μικρά ταξίδια μέχρι τον Πόρο, ως μέλος του πληρώματος, δίπλα στον κύριο Γιάννη.
Αναχώρηση από Πόρο στις 6.15 για Πειραιά και το βράδυ πάλι διανυκτέρευση στον
Πόρο.
Ο κύριος Γιάννης και σε
αυτό το καράβι ο απόλυτος άρχοντας. Δυναμικός, σοβαρός, λιγομίλητος με τη
γνώριμη βραχνή φωνή του. Ανεβοκατέβαινε τις
σκάλες
του πλοίου, ρύθμιζε τη φόρτωση
των αυτοκινήτων, είχε τη γενική επίβλεψη.
Ένα ολόκληρο καλοκαίρι,
εκείνο το μακρινό του ’76, ταξίδευα καθημερινά
δια «Αίγινα – Μέθανα – Πόρο» με
το «Γεώργιος Διόγος» και τη διακριτική επίβλεψη και προστασία του Γιάννη
Μαλτέζου. Ένοιωθα ότι με πρόσεχε, ότι με νοιαζόταν, το καταλάβαινα όταν
συζητούσαν με τον πατέρα μου, που ήταν
φίλοι!
Λίγες φορές τον είδα
τα επόμενα χρόνια.
Μέχρι που την
προηγούμενη Κυριακή, ημέρα αφιερωμένη
στον πατέρα, είδα τη φωτογραφία του στο face
book.
Το ίδιο λεβέντης όπως τότε, αλλά
τρυφερός απέναντι στο κοριτσάκι που κράταγε στην αγκαλιά του. Τη μικρή Μαρία.
Τη Μαρία!!!
Τι παιχνίδια παίζει
τελικά η ζωή. Τη φωτογραφία είχε αναρτήσει – λόγω της ημέρας – η κόρη του Μαρία
Μαλτέζου.
Ήξερα εδώ και χρόνια τη
Μαρία Μαλτέζου, να έρχεται με την κάμερα στις εκδηλώσεις μας, να μας φωτογραφίζει,
να γράφει όμορφα και επαινετικά κείμενα, να μας φτιάχνει το μικροφωνάκι στο
πέτο, να μας χαμογελά για να αισθανθούμε άνετοι μπροστά στο φακό της, να δείχνει
τεράστια υπομονή στα λάθη μας.
Και αυτή η Μαρία είναι
το μικρό κορίτσι της φωτογραφίας! Η κόρη
του Γιάννη Μαλτέζου!
Η ζωή μας παίζει τα
ωραιότερα παιχνίδια! Τα πιο ανατρεπτικά, τα πιο ουσιαστικά, τα ανθρώπινα, τα
γήινα, τα αληθινά.
Και μετά από λίγο
συνειδητοποίησα πως και ο γιός του ο κ.
Νίκος Μαλτέζος που χρόνια τώρα κάνει τα δικά του μίλια καθημερινά στο
εστιατόριο του Ν.Ο.Α είναι ο γιός εκείνου του λεβέντη λοστρόμου.
Η αύρα κάποιων ανθρώπων
είναι τόσο ισχυρή που δεν σβήνει, δε διαλύεται..
Ο ίσκιος τους μεγάλος και χωράει τους πάντες.
Κάπως έτσι κάποιοι
άνθρωποι κατακτούν την αθανασία. Κι ας είναι μια παλιά φωτογραφία η αφορμή. Η
ζωή που κρύβεται πίσω από το χαρτί της, μένει ζωντανή και ανοίγει ορίζοντες και
μονοπάτια.
Δρόμους, που περπάτησαν
άνθρωποι με ήθος και λεβεντιά!
Σάββατο 25 Ιουνίου 2022
Χάρις Αλεξίου και Όλια Λαζαρίδου στο 2ο Γυμνάσιο Αίγινας.
Είχαμε τη μεγάλη τιμή και χαρά να υποδεχθούμε στο 2ο Γυμνάσιο Αίγινας δύο μεγάλες κυρίες από το χώρο του Θεάτρου και της μουσικής.
Η Χάρις Αλεξίου και η Όλια Λαζαρίδου αυτή την περίοδο βρίσκονται σε πρόβες για το ανέβασμα στις 9 Σεπτεμβρίου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς του έργου: "Το Αιβαλί η πατρίδα μου".
Οι δυο τους στις αρχές Ιουνίου έκαναν πρόβες του έργου τους στην αίθουσα εκδηλώσεων του Γυμνασίου. Είχαμε τη χαρά να τις φιλοξενήσουμε και να συμβάλουμε στο ελάχιστο στην προετοιμασία του έργου τους.
Το έργο ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή και παρουσιάζει το έργο του Φώτη Κόντογλου "Το Αιβαλί η πατρίδα" σε θεατροποιημένη σκηνική παρουσίαση.
Το έργο παρουσιάζει αποσπάσματα από το κείμενο του Φ. Κόντογλου και ένα κείμενο της Έλλης Παπαδημητρίου "Κοινός τόπος" και είχε πρωτο -παρουσιαστεί το 2018 με τη μορφή Θεατρικού αναλογίου με σκοπό την οικονομική ενίσχυση της ανακουφιστικής μονάδας "Γαλιλαία"
Σε σκηνοθεσία της Όλιας Λαζαρίδου, σκηνικά Δάφνης Ρόκου Μαγδαληνής Αυγερινού, Κοστούμια Εύας Νάθενα.
Το έργο θα ανέβει για λίγες παραστάσεις.
Φωτογραφία: Lifo
Παρασκευή 24 Ιουνίου 2022
Εργοτάξιο στο Λεούσειο Εκκλησιαστικό Ίδρυμα.
Στον Αι - Γιάννη στο πεύκο
Η θέα από το προαύλιο της φθάνει μέχρι τη θάλασσα του Λεοντίου, ενώ το εκκλησάκι βρίσκεται πάνω από το μικρό ποταμάκι που ξεκινά από τον Ποριατάδο και καταλήγει στο Λεόντι.
Πέμπτη 23 Ιουνίου 2022
Τελευταία δρομολόγια του πλοίου "Άγιος Νεκτάριος" στο Σαρωνικό.
Ανάβει προβολείς ο κινηματογράφος "ΑΝΕΣΙΣ"
Η θαλασσινή Αίγινα δια χειρός Ζαχαρία Φωτίου στον Πύργο του Μάρκελου.
Τετάρτη 22 Ιουνίου 2022
Το έθιμο του 'Κλήδονα" από το Σύλλογο Γυναικών Αίγινας.
Τα έθιμα του Αη - Γιάννη του Κλήδονα έχουν τις ρίζες τους στην κληρομαντεία της ομηρικής εποχής, που λεγόταν και ¨Οσσα ή Φήμη καθώς και στους κληδονισμούς των βυζαντινών, απ' όπου πήραν και το όνομά τους. Αποτελούν είδος λαϊκής μαντείας, όπου ερμηνεύονται οι τυχαίοι λόγοι που λέγονται.