Από την κ. Λίνα Πετρίτη - Μπόγρη.
Απόσπασμα από το βιβλίο της: "Τα λέμε και στην Αίγινα"
(οι συνεταίροι γεωργοί πρέπει να έχουν τακτοποιήσει τη μοιρασιά από το χωράφι, γιατί στο αλώνι η δουλειά τέλειωνε κι αλλοίμονο αν δεν τα είχαν βρει από πριν).
(οι συνεταίροι γεωργοί πρέπει να έχουν τακτοποιήσει τη μοιρασιά από το χωράφι, γιατί στο αλώνι η δουλειά τέλειωνε κι αλλοίμονο αν δεν τα είχαν βρει από πριν).Γνωρίζω καλά την
υπερπροσπάθεια που καταβάλλατε, τους κόπους και τις αγωνίες τόσο τις δικές σας
όσο και των οικογενειών σας, αλλά και των καθηγητών σας. Πρόκειται αναμφίβολα
για έναν σημαντικό σταθμό στην πορεία σας, αλλά όχι τον μοναδικό. Όποια κι αν
είναι η έκβαση, τίποτα δεν τελειώνει εδώ. Τουναντίον, τώρα αρχίζουν όλα!
Η σκέψη κι οι ευχές
όλων μας σας συνοδεύουν.
Η
Ομάδα Προστασίας Πολιτιστικής Κληρονομιάς Αίγινας διοργανώνει επίσκεψη –
ξενάγηση στο μνημείο της Παλαιοχριστιανικής
Βασιλικής Εκκλησίας που βρίσκεται στην περιοχή Βάρδια της πόλης της Αίγινας, το
Σάββατο 3 Ιουνίου και ώρα 19.30 .
Την
ξενάγηση στο μνημείο θα κάνει ο αρχιτέκτονας κ. Ιωάννης Δέδες.
Τόπος συγκέντρωσης
το εκκλησάκι του Αγίου Μάμα που
βρίσκεται στη Βάρδια, ανηφορίζοντας από την πλατεία του ΟΤΕ. Το μνημείο της παλαιοχριστιανικής
Βασιλικής βρίσκεται ακριβώς πίσω από την εκκλησία του Αγίου Μάμμα.
Η παρουσίαση περιείχε βίντεο με τη συμμετοχή σημαντικών Ολυμπιονικών στα θαλάσσια αγωνίσματα όπως του Νίκου Κακλαμανάκη.
Το ξωκλήσι αυτό ακολουθεί πιστά την παλαιά Ελληνική και Ορθόδοξη παράδοση που θέλει οι ναοί που είναι αφιερωμένοι στον Προφήτη Ηλία ή στην Ανάληψη να οικοδομούνται στις κορυφές λόφων ή βουνών.
Έτσι και στην Κυψέλη.
Σε ένα ειδυλλιακό σημείο της Αίγινας κάτω από το οποίο απλώνεται όλος ο οικισμός της Κυψέλης και το βλέμμα χάνεται στην απλωσιά της θάλασσας βρίσκεται το ξωκλήσι της Ανάληψης. Τόπος ιδιαίτερα αγαπητός που σε προσκαλεί να ανέβεις το ανηφόρι όχι μόνο για να θαυμάσει τη θέα, αλλά και να απολαύσεις τη φύση που ευωδιάζει από τη βλάστηση των γύρω χωραφιών. Ακριβώς πάνω από την εκκλησιά ορθώνεται προστατευτικός ο όγκος της Δραγωνέρας με το μονοπάτι που οδηγεί στο μοναστήρι του Αγίου Νεκταρίου. Το χειμώνα ιδιαίτερα ο τόπος είναι πολυσύχναστος διότι πολλοί είναι αυτοί που κάνουν τον περίπατό τους και μαζεύουν χόρτα ή αγριολούλουδα. Στο βάθος το εκκλησάκι των Αγίων Αποστόλων χωμένο μέσα στη ρεματιά καρτεράει υπομονετικά το δικό του πανηγύρι σε λίγες μέρες. Έναν ιδιαίτερο πανηγυρικό τόνο κάθε χρόνο λαμβάνει αυτός ο εορτασμός της Ανάληψης όχι μόνο εξαιτίας της μεγάλης συμμετοχής προσκυνητών αλλά και επειδή σηματοδοτεί τον ερχομό του καλοκαιριού και είναι η αρχή πολλών καλοκαιρινών πανηγυριών. Το πανηγύρι αυτό θεωρείται από τα παλαιότερα της Κυψέλης.
Ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει από το σημείο αυτό την πανοραμική θέα προς τη Δυτική πλευρά της Αίγινας και τον ορίζοντα να τελειώνει στα αντικρινά βουνά της Αττικής και της Πελοποννήσου.
Με το τέλος της Πασχαλινής περιόδου συνηθίζεται καθώς ψάλλουμε για τελευταία φορά το "Χριστός Ανέστη" να μοιράζεται το κόκκινο αυγό κι έτσι παραδοσιακά να κλείνει αυτό το σαρανταήμερο έτσι όπως με το κόκκινο αυγό ξεκίνησε.
Η Ανάληψη είναι η ημέρα κατά την οποία ο Ιησούς Χριστός ολοκληρώνει τις εμφανίσεις του στους μαθητές μετά την Ανάσταση. Στο Όρος Χωρήβ εμφανίζεται για τελευταία φορά και μπροστά στα μάτια των μαθητών του ανεβαίνει στον ουρανό μέσα σε ένα σύννεφο δόξης.
Μια μεγάλη Δεσποτική εορτή σαράντα ημέρες ακριβώς μετά το Πάσχα.
Η φωτογραφία από παλαιότερη επίσκεψη μαθητών του 2ου Γυμνασίου.
Όρος Θεών και ανθρώπων λοιπόν σε υψόμετρο μόλις 532 μέτρων. Και όμως πόσα πράγματα έχει να δει ο οδοιπόρος. Σουβάλες, αρχαία ιερά, ξωκλήσια, πέτρινα μονοπάτια, αλώνια. Με δυο λόγια αυτή είναι η άλλη Αίγινα, η άγνωστη, που κανείς δεν γνωρίζει ή δεν φαντάζεται πως θα συναντήσει. Η πιο όμορφη πλευρά του νησιού. Αξίζει να την ανακαλύψετε.
Το Όρος της Αίγινας έχει συνδεθεί με τη μυθολογία του νησιού, με πολλές αντιλήψεις αλλά κυρίως με τη λατρεία του Δία και την κατοίκηση των πρώτων οικιστών του νησιού.
Σε αυτόν τον ορεινό όγκο της Αίγινας λοιπόν είναι αφιερωμένο ένα από τα αναρίθμητα κεφάλαια της ελληνικής μυθολογίας. Σύμφωνα, λοιπόν, με τη μυθική παράδοση, ο πρώτος βασιλιάς του νησιού και γενάρχης του γένους των Αιακιδών, ο Αιακός, καρπός του έρωτα του Δία για τη Νύμφη Αίγινα (κόρη του ποτάμιου θεού Ασωπού), ανέβηκε στο ψηλότερο βουνό του νησιού, για να παρακαλέσει εκ μέρους όλων των Ελλήνων τον πατέρα του να στείλει την πολυπόθητη βροχή ύστερα από την καταστροφική ξηρασία που είχε πλήξει την Ελλάδα. Ο Δίας ανταποκρίθηκε στην επίκληση του γιου του, κι ο φημισμένος για τη δικαιοσύνη του αιγινήτης βασιλιάς, θέλοντας να τον ευχαριστήσει, ίδρυσε στην κορυφή του βουνού ιερό αφιερωμένο στον Ελλάνιο Δία.
