Την
Πέμπτη, 10 Μαΐου 2012, η οικογένειά του και οι φίλοι του συνόδευσαν τον
Φραγκίσκο Κάππο στην τελευταία του κατοικία, στο Κοιμητήριο της
Αίγινας, αδυνατώντας να πιστέψουν ότι δεν είναι πια εδώ.
Ζωγράφος με πλούσιο έργο, ο δικός μας Τζέκος γεννήθηκε στην Αίγινα το
1938, αλλά, τελειώνοντας το εξατάξιο γυμνάσιο «χωρίς δραχμή στην τσέπη»
–όπως έγραφε ο ίδιος στο βιογραφικό του–, έφυγε για την Αθήνα, σε
αναζήτηση καλύτερης ζωής. Σπούδασε σκηνογραφία και ενδυματολογία, η
«αναδουλειά» τον έστειλε στο εξωτερικό, για να καταλήξει στο Μιλάνο,
όπου –εργαζόμενος παράλληλα στο ελληνικό προξενείο και ως
δημοσιογράφος-ανταποκριτής Ιταλίας σε αθηναϊκές εφημερίδες– σπούδασε
ζωγραφική και ενδυματολογία.
Η Αίγινα μοιάζει με μια αριστοκράτισσα που αφήνεται νωχελικά στο χάδι των κυμάτων
Επέστρεψε όμως στην Αθήνα και εργάστηκε ως ενδυματολόγος στο Εθνικό
Θέατρο, διδάσκοντας συγχρόνως ενδυματολογία σε πέντε αθηναϊκές σχολές.
Παρά την επιτυχημένη πορεία του, ο Φραγκίσκος εγκατέλειψε το Εθνικό,
βρέθηκε στο Λονδίνο και πάλι πίσω στην Αθήνα. Με τη Λίμπα, την Τσέχα
σύζυγό του, καθηγήτρια της γερμανικής και της γαλλικής φιλολογίας
–άλλοτε αστέρι του μπάσκετ στην πατρίδα της–, έζησε κάποια χρόνια και
στη Γερμανία, αλλά φαίνεται πως η σκέψη της Αίγινας τον βασάνιζε
διαρκώς. Έτσι, εδώ και περίπου 20 χρόνια, εγκαταστάθηκε στη γενέτειρά
του, για να αφοσιωθεί απερίσπαστος στη ζωγραφική, μακριά από κυκλώματα
και δήθεν δόξες.
Παρ’ όλα αυτά, οι εκθέσεις του Φραγκίσκου Κάππου –είτε στην Αίγινα είτε
στη Γερμανία είτε στην Πράγα– αποτελούσαν πάντα εικαστικό γεγονός.
Χρησιμοποιώντας χρώματα από την παλέτα της Αίγινας, όπως τόνιζε,
αποτυπώνει στον καμβά την ηπιότητα του χαρακτήρα του, δώρο του νησιού
στα παιδιά του –σύμφωνα με τις διαπιστώσεις του Φραγκίσκου–, χάρη στην
ηρεμία που εξασφαλίζει το τοπίο. «Η Αίγινα μοιάζει με μια αριστοκράτισσα
που αφήνεται νωχελικά στο χάδι των κυμάτων» μας έλεγε έναν χρόνο πριν.
- See more at: http://www.saronicmagazine.com/?p=13094#sthash.VD8FdvXh.dpuf
Τρία χρόνια μετά το θάνατό του, το 5ο Φεστιβάλ Θεάτρου Αίγινας που θα πραγματοποιηθεί από 12 Ιουλίου - 2 Αυγούστου στην αυλή του Λαογραφικού Μουσείου Αίγινας, τιμά τον διακεκριμμένο Αιγινήτη εικαστικό, ενδυματολόγο και σκηνογράφο Φραγκίσκο Κάππο. Έναν άνθρωπο που δούλεψε στον Εθνικό Θέατρο και όσο ζούσε στην Αίγινα παρακολουθούσε με έκδηλο ενδιαφέρον τα θεατρικά δρώμενα του νησιού.
Το φετινό Φεστιβάλ Θεάτρου είναι αφιερωμένο στη μνήμη και το έργο του ως ένα μικρό αντίδωρο τιμής για όσα προσέφερε στο νησί μέσα από τους πίνακες αλλά και τα βιβλία του.
Παραθέτουμε ένα μικρό απόσπασμα από το άρθρο της κ Σίλας Αλεξίου
από το περιοδικό Saronic Magazine.
"....Την Πέμπτη,
10 Μαΐου 2012, η οικογένειά του και οι φίλοι του συνόδευσαν τον Φραγκίσκο Κάππο
στην τελευταία του κατοικία, στο Κοιμητήριο της Αίγινας, αδυνατώντας να
πιστέψουν ότι δεν είναι πια εδώ.
Ζωγράφος με πλούσιο έργο, ο δικός μας Τζέκος γεννήθηκε στην Αίγινα το 1938,
αλλά, τελειώνοντας το εξατάξιο γυμνάσιο «χωρίς δραχμή στην τσέπη» –όπως έγραφε
ο ίδιος στο βιογραφικό του–, έφυγε για την Αθήνα, σε αναζήτηση καλύτερης ζωής.
Σπούδασε σκηνογραφία και ενδυματολογία, η «αναδουλειά» τον έστειλε στο εξωτερικό,
για να καταλήξει στο Μιλάνο, όπου –εργαζόμενος παράλληλα στο ελληνικό προξενείο
και ως δημοσιογράφος-ανταποκριτής Ιταλίας σε αθηναϊκές εφημερίδες– σπούδασε
ζωγραφική και ενδυματολογία.
Η Αίγινα
μοιάζει με μια αριστοκράτισσα που αφήνεται νωχελικά στο χάδι των κυμάτων
Επέστρεψε
όμως στην Αθήνα και εργάστηκε ως ενδυματολόγος στο Εθνικό Θέατρο, διδάσκοντας
συγχρόνως ενδυματολογία σε πέντε αθηναϊκές σχολές. Παρά την επιτυχημένη πορεία
του, ο Φραγκίσκος εγκατέλειψε το Εθνικό, βρέθηκε στο Λονδίνο και πάλι πίσω στην
Αθήνα. Με τη Λίμπα, την Τσέχα σύζυγό του, καθηγήτρια της γερμανικής και της
γαλλικής φιλολογίας –άλλοτε αστέρι του μπάσκετ στην πατρίδα της– έζησε κάποια
χρόνια και στη Γερμανία, αλλά φαίνεται πως η σκέψη της Αίγινας τον βασάνιζε
διαρκώς. Έτσι, εδώ και περίπου 20 χρόνια, εγκαταστάθηκε στη γενέτειρά του, για
να αφοσιωθεί απερίσπαστος στη ζωγραφική, μακριά από κυκλώματα και δήθεν δόξες.
Παρ’ όλα αυτά, οι εκθέσεις του Φραγκίσκου Κάππου –είτε στην Αίγινα είτε στη
Γερμανία είτε στην Πράγα– αποτελούσαν πάντα εικαστικό γεγονός. Χρησιμοποιώντας
χρώματα από την παλέτα της Αίγινας, όπως τόνιζε, αποτυπώνει στον καμβά την
ηπιότητα του χαρακτήρα του, δώρο του νησιού στα παιδιά του –σύμφωνα με τις διαπιστώσεις
του Φραγκίσκου–, χάρη στην ηρεμία που εξασφαλίζει το τοπίο. «Η Αίγινα μοιάζει
με μια αριστοκράτισσα που αφήνεται νωχελικά στο χάδι των κυμάτων» μας έλεγε
έναν χρόνο πριν".
www.saronicmagazine.com
Την
Πέμπτη, 10 Μαΐου 2012, η οικογένειά του και οι φίλοι του συνόδευσαν τον
Φραγκίσκο Κάππο στην τελευταία του κατοικία, στο Κοιμητήριο της
Αίγινας, αδυνατώντας να πιστέψουν ότι δεν είναι πια εδώ.
Ζωγράφος με πλούσιο έργο, ο δικός μας Τζέκος γεννήθηκε στην Αίγινα το
1938, αλλά, τελειώνοντας το εξατάξιο γυμνάσιο «χωρίς δραχμή στην τσέπη»
–όπως έγραφε ο ίδιος στο βιογραφικό του–, έφυγε για την Αθήνα, σε
αναζήτηση καλύτερης ζωής. Σπούδασε σκηνογραφία και ενδυματολογία, η
«αναδουλειά» τον έστειλε στο εξωτερικό, για να καταλήξει στο Μιλάνο,
όπου –εργαζόμενος παράλληλα στο ελληνικό προξενείο και ως
δημοσιογράφος-ανταποκριτής Ιταλίας σε αθηναϊκές εφημερίδες– σπούδασε
ζωγραφική και ενδυματολογία.
Η Αίγινα μοιάζει με μια αριστοκράτισσα που αφήνεται νωχελικά στο χάδι των κυμάτων
Επέστρεψε όμως στην Αθήνα και εργάστηκε ως ενδυματολόγος στο Εθνικό
Θέατρο, διδάσκοντας συγχρόνως ενδυματολογία σε πέντε αθηναϊκές σχολές.
Παρά την επιτυχημένη πορεία του, ο Φραγκίσκος εγκατέλειψε το Εθνικό,
βρέθηκε στο Λονδίνο και πάλι πίσω στην Αθήνα. Με τη Λίμπα, την Τσέχα
σύζυγό του, καθηγήτρια της γερμανικής και της γαλλικής φιλολογίας
–άλλοτε αστέρι του μπάσκετ στην πατρίδα της–, έζησε κάποια χρόνια και
στη Γερμανία, αλλά φαίνεται πως η σκέψη της Αίγινας τον βασάνιζε
διαρκώς. Έτσι, εδώ και περίπου 20 χρόνια, εγκαταστάθηκε στη γενέτειρά
του, για να αφοσιωθεί απερίσπαστος στη ζωγραφική, μακριά από κυκλώματα
και δήθεν δόξες.
Παρ’ όλα αυτά, οι εκθέσεις του Φραγκίσκου Κάππου –είτε στην Αίγινα είτε
στη Γερμανία είτε στην Πράγα– αποτελούσαν πάντα εικαστικό γεγονός.
Χρησιμοποιώντας χρώματα από την παλέτα της Αίγινας, όπως τόνιζε,
αποτυπώνει στον καμβά την ηπιότητα του χαρακτήρα του, δώρο του νησιού
στα παιδιά του –σύμφωνα με τις διαπιστώσεις του Φραγκίσκου–, χάρη στην
ηρεμία που εξασφαλίζει το τοπίο. «Η Αίγινα μοιάζει με μια αριστοκράτισσα
που αφήνεται νωχελικά στο χάδι των κυμάτων» μας έλεγε έναν χρόνο πριν.
- See more at: http://www.saronicmagazine.com/?p=13094#sthash.VD8FdvXh.dpuf