Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016

Ένα μνημείο με τη δική του ιδιαίτερη ιστορία.

      Αφορμή γι΄αυτό το σημείωμα μας έδωσε όχι μόνο η κατάθεση στεφάνων στο "Ηρώον" της πλατείας Εθνεγερσίας, αλλά και η ύπαρξη πολλών παλαιών  φωτογραφιών του αείμνηστου Γρηγόρη Συριώτη στη σελίδα  του στο Fb. Πως  θα μπορούσε να γίνει αλλιώς αφού σε κάθε Εθνική εορτή  γύρω από το μνημείο συγκεντρώνονταν οι επίσημοι, οι αρχές, οι φορείς και οι μαθητές  του νησιού. Κέντρο των εορτασμών λοιπόν το συγκεκριμμένο "Ηρώον"  που όπως μαρτυρούν οι φωτογραφίες για πολλές δεκαετίες  βρισκόταν  στο ΚΕ  - όπως λεγόταν παλιά -  η προβλήτα  το σημείο  που σήμερα είναι ο ΝΟΑ.
    Η  τοποθέτησή του στο σημείο εκείνο ίσως να ήθελε με αυτόν τον τρόπο να δείξει μια  συνέχεια  της ιστορίας  του συγκεκριμένου σημείου, μια  που εκεί ήταν παλιά  το "Μπούρτζι"  της Αίγινας το οποίο η Δημοτική αρχή  το γκρέμισε  το 1905 όπως αναφέρει η Γωγώ Κουλικούρδη.
   Το μνημείο αυτό φιλοτέχνησε το 1917 ο γνωστός Αιγινήτης γλύπτης Μιχαήλ Καρακατσάνης, γιός του Ιωάννη Καρακατσάνη και της Ξανθής Τσολάκου από την Παχειά Ράχη της Αίγινας.
   Όμως οι εποχές άλλαξαν. Η  Αίγινα  άρχισε να αναπτύσσεται, να αλλάζει. Η ανοικοδόμηση προχώρησε. Η  περιοχή μετά  την οικία Βογιατζή,  που μέχρι  τότε ήταν απλά μια παραλία όπου οι σφουγγαράδες έβγαζαν τα σκάφη τους  γαι συντήρηση και επισκευή, άλλαζε μορφή. Στη θέση του ιστορικού θερινού κινηματογράφου "Γλάρος"  άρχισε να στρώνεται μια καινούργια προβλήτα  για τα φέρυ - μπωτ  και  η περιοχή  με  τα υπέροχα  διώροφα νεοκλασσικά και  το μικρό πευκοδάσος άρχισε να διαμορφώνεται  σε πλατεία  στην οποία δόθηκε το όνομα: "πλατεία Εθνεγερσίας". Στο κέντρο της πλατείας αυτής μεταφέρθηκε από το ΚΕ το "Ηρώον". Σε αυτό το σημείο παραμένει ως σήμερα, αντίκρυ από την αφετηρία  των λεωφορείων και την πιάτσα  των ταξί.
   Στις δεκαετίες  που ακολούθησαν σημειώθηκαν πολλές αντιδράσεις  για  το ύφος και τα αναγραφόμενα πάνω στο μνημείο αυτό. Η επιγραφή "στον Εθνομάρτυρα Βασιλέα Γεώργιο Α' "  ενόχλησε κατά καιρούς πολλούς. Κάποτε  τη δεκαετία  του '80  το έβαψαν κόκκινο, όπως αναφέρουν παλαιότεροι.
    Οι συζητήσεις και οι αντιδράσεις  γύρω από  το "Ηρώον"  ίσως  το καθιστούν ένα από τα πιό αμφιλεγόμενα  νεότερα μνημεία της Ελλάδος.
    Σήμερα  εξακολουθεί να αποτελεί   το επίκεντρο  των εκδηλώσεων  στις Εθνικές εορτές και να συγκεντρώνει τα βλέμματα και  την προσοχή των περαστικών
   Η  κ. Αννίτα Λεούση Χαρτοφύλακα μέσα από το αρχείο  της κ. Νομικής Χαλεπήλια - Μιχαλοπούλου ανέδειξε  πολλές φωτογραφίες από  την αρχική μορφή της πλατείας  Εθνεγερσίας με το μνημείο στο κέντρο και ανάμεσα στα πευκάκια.
Φωτογραφίες από το αρχείο της κ. Νομικής Χαλεπήλια - Μιχαλοπούλου

 Η σημερινή μορφή του μνημείου στην πλατεία Εθνεγερσίας  της Αίγινας.







Κάτι γίνεται στην Κυψέλη, με τούτα τα παιδιά....



       Η κ. Λίνα Μπόγρη Πετρίτου σχολιάζει την παράσταση της "Ζηνοβίας"
«Κάτι γίνεται στην Κυψέλη, με τούτα τα παιδιά, με τούτο τον καθηγητή, τούτο το δάσκαλο. Μπράβο παιδιά, μπράβο Γιώργο Μπήτρο», έγραφα στα 2009, συγκλονισμένη από το έργο του Θόρντον Ουάϊλντερ «Η μικρή μας πόλη», που είδα να παίζεται στο Πνευματικό Κέντρο της Κυψέλης.
Έργο με απαιτήσεις για επαγγελματίες ηθοποιούς, που ο Γιώργος Μπήτρος, το έφερε στα μέτρα των παιδιών, έτσι που η δικιά τους «δροσιά», να προλάβει τη δική μας… αυστηρή κριτική!
Είχαν προηγηθεί άλλα, ακολούθησαν άλλα… Δεν τους προλαβαίνεις πια!
Και τώρα, «ΖΗΝΟΒΙΑ, τι παίζει απόψε;»
Η αναφορά στην εμβληματική φυσιογνωμία της Αίγινας, στην πρώτη φεμινίστρια, που κάπνιζε φανερά, «σωφάριζε», φορούσε παντελόνια!
Και μαζί μ’ αυτήν, μικρές ανθρώπινες ιστορίες!
Ένιωσα να «ντύνομαι» το έργο, από τη στιγμή που μπήκα στην αίθουσα.
Οι τοίχοι με τις αφίσες με έστειλαν πολλά χρόνια πίσω, σε κείνα τα Σάββατα που λίγο πριν σχολάσουμε, περιμέναμε πως και πως τον καθηγητή να βγει στο β΄ τσιμεντένιο πρατικάμπιλε –όπως το έλεγε ένας παλιός φίλος-, του προαυλίου, να ανακοινώσει το ελευθέρας για το σινεμά του Σαββατοκύριακου, πάντα με τον κηδεμόνα μας!
Κυριακή πρωί μετά τον εκκλησιασμό, με μειωμένο εισιτήριο, και χωρίς κηδεμόνα, όλο κάποιο Μασίστα μπορούσαμε να δούμε, που παιζόταν ιδιαίτερα για μαθητές. Στο «σινέ Αφαία», με το που σήκωνες την κουρτίνα για να μπεις, αντίκριζες τους θεατές να σε… κοιτάνε,  γιατί λίγο πιο πάνω απ’ το κεφάλι σου άρχιζε η οθόνη. Πόσες ήταν οι φορές που σωθήκαμε βλέποντας να διαγράφεται σ’ αυτή την είσοδο, η φιγούρα του Λυκειάρχη, ή του κυρ Βαγγέλη  του επιστάτη, και τρέχαμε να κρυφτούμε επάνω στη φιλόξενη καμπίνα του «Γερμανού» (παρατσούκλι του μηχανικού, Θοδ. Δρακάκη). Και μέναμε εκεί, ώσπου ο Γρηγόρης να σφυρίξει τη λήξη του  συναγερμού!!!
Μύρισα το πατσουλί που ράντιζε το φλιτ, είδα τις «προμήθειες» (έτσι λέγανε όσα έφερναν μαζί τους για… κολατσιό οι θεατές), να βγαίνουν απ’ τις τσέπες, άκουσα τον Σπύρο να φωνάζει: «μάπα έργο», για να κάνει χαβαλέ, και ακόμη ποιον άλλον λέτε, είδα τον «Μυστικοφάνερο», τον κυρ Μανώλη, της Χωροφυλακής!!! 
Ξεμάκρυνα; Πόσα δεν έχω ακόμα να πω, η παράσταση φταίει!
Έχω όμως να πω, και να ξαναπώ: ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ, ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΩΡΓΟ ΜΠΗΤΡΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Μη το χάσετε, είναι τόσο σίγουρο πως θα δείτε όπως κι εγώ «τον εαυτό σας παιδί, να περνάει ξανά , απ’ της μνήμης τα σπίτια»!!!!!!!!!!!!
  (στίχοι Παρασκευά Καρασούλου)
                                                       Λίνα Μπόγρη- Πετρίτου


Φωτογραφίες από  τα  αρχεία  του κ.Μπέρδου Γρηγόρη και της κ. Α. Λεούση -Χαρτοφύλακα.
Η  τελευταία  φωτογραφία  από  την παράσταση είναι της κ. Ε.Κουνάδη.

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

O νέος Αρχιπλοίαρχος Δημοσθένης Παπαλεονάρδος


    Μεγάλη  τιμή για  την τοπική κοινωνία  της Αίγινας περιποιεί η προαγωγή  του Αιγινήτη  αξιωματικού του Λιμενικού Σώματος κ. Δημοσθένη Παπαλεονάρδου  στον υψηλό βαθμό  του Αρχιπλοιάρχου του Σώματος  με  τη  χθεσινή απόφαση  του Ανώτερου Συμβουλίου Κρίσεων Λιμενικού Σώματος. Είναι ο πρώτος Αιγινήτης αξιωματικός στο Λιμενικό Σώμα  που αναδεικνύεται σε  τέτοιο βαθμό.
    Ο κ. Δ. Παπαλεονάρδος αξιωματικός καριέρας λαμπρύνει το Λιμενικό Σώμα με την ευδόκιμη σταδιοδρομία  του σε  πολλές επιτελικές  θέσεις που έχει υπηρετήσει. Είναι αυτοδημιούργητος και κοσμεί με  την εν γένει παρουσία και πολιτεία του την οικογένειά του, την τοπική κοινωνία  του νησιού, τους συνεργάτες  του αλλά και την τοπική Εκκλησία  της Αίγινας στην οποία έχει προσφέρει τα μέγιστα από μικρή ηλικία. Τα  τελευταία  χρόνια  έχει  σταθεί πρότυπο, αρωγός  και  σύμβουλος  για  πολλούς νέους Αιγινήτες  που εισήχθησαν στο Λιμενικό Σώμα.

Παραθέτουμε  την απόφαση του Συμβουλίου Κρίσεων:
    « Την 29-03-2016 συνεκλήθη το Ανώτερο Συμβούλιο Κρίσεων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής έτους 2016 υπό την προεδρία του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.
α) Κατά τις εργασίες του Συμβουλίου αυτού εκρίθησαν συνολικά για το έτος 2016:
Τριάντα τρεις (33) Πλοίαρχοι (εκ Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.)   Ένας (01) Πλοίαρχος Τεχνικός
Τέσσερις (04) Πλοίαρχοι Υγειονομικοί  Είκοσι επτά (27) Πλωτάρχες (εκ Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.)
Δέκα έξι (16) Πλωτάρχες Τεχνικοί  β) Πέντε (05) Πλοίαρχοι (εκ Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.) εξαιρέθηκαν από την κρίση για το εν λόγω έτος και
γ) Η κρίση για το ίδιο έτος, δύο (02) Πλοιάρχων (εκ Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.), ενός (01) Πλωτάρχη (εκ Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.) και μιας (01) Πλωτάρχου Λ.Σ. Τεχνικού ανεστάλη.
       Εκ του συνόλου των κριθέντων:
α) Είκοσι έξι (26) Πλοίαρχοι Λ.Σ. (εκ Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.) κρίθηκαν ως «Προακτέοι» και οι κάτωθι έντεκα (11) αρχαιότεροι εξ αυτών:
Αρμπουνιώτης Νικόλαος του Κωνσταντίνου (Α.Μ. 820)
Παπαλεονάρδος Δημοσθένης του Διονυσίου (Α.Μ. 823)
Μεταξάς Νικόλαος του Κωνσταντίνου (Α.Μ. 824)
Βαρελάς Αναστάσιος του Κωνσταντίνου (Α.Μ. 830)
Δεμερτζής Κωνσταντίνος του Αντωνίου (Α.Μ. 836)
Αναστασάκος Αγησίλαος του Αριστοτέλη (Α.Μ. 837)
Θεοφανόπουλος Αλέξανδρος του Λεωνίδα (Α.Μ. 839)
Περδικούρης Γεώργιος του Δημητρίου (Α.Μ. 840)
Λαγουρός Αλέξανδρος του Νικολάου (Α.Μ. 842)
Στουρνάρας Παναγιώτης του Νικολάου (Α.Μ. 843)
Μάμμης Βασίλειος του Ηλία (Α.Μ. 844)

πρόκειται να προαχθούν στον βαθμό του Αρχιπλοιάρχου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προς κάλυψη κενών οργανικών θέσεων».
 
 Ένα μικρό  βιογραφικό:
     Ο Αρχιπλοίαρχος Λιμενικού Σώματος  Παπαλεονάρδος Δημοσθένης γεννήθηκε στην Αίγινα   όπου και έλαβε  τις εγκύκλιες σπουδές του αποφοιτώντας από το Καποδιστριακό Γυμνάσιο Αίγινας. Εισήχθη  στην Πάντειο Σχολή Πολιτικών Επιστημών και είναι  τελειόφοιτος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ακολούθως υπηρέτησε στο Πεζικό. Το 1990 μετά από εξετάσεις εισήχθη στην Σχολή Ναυτικών Δοκίμων

      Το 1992 ορκίστηκε Σημαιοφόρος Λιμενικού Σώματος  και τοποθετήθηκε στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου  Κρήτης . Ακολούθως υπηρέτησε στο Κεντρικό Λιμεναρχείο  Πειραιώς ως Προϊστάμενος στο Λιμενικό Φυλάκιο  Αργοσαρωνικού, Υποδιοικητής στο Λιμενικό Τμήμα Ζέας, Α Λ/Τ Τζελέπη, Λιμενικό  Φυλάκιο Ξαβερίου. Λιμενάρχης και Υπολιμενάρχης στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Λαυρίου. Στους Ολυμπιακούς αγώνες 2004 στο γραφείο Ολυμπιακού Υπευθύνου, Τμηματάρχης στη Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας και πρώτος Διευθυντής στη Διεύθυνση Αλιείας του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος. Από το  2004  ως το 2007 υπηρέτησε ως Λιμενάρχης Ύδρας.

     Τη διετία  2012 -2014  υπηρέτησε ως Ναυτιλιακός Ακόλουθος Μασσαλίας. Με τη λήξη της διετούς θητείας  του στη Μασσαλία και την επιστροφή του στην Ελλάδα εντάχθηκε στην   Υπηρεσία Διαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων του Ταμείου Εξωτερικών συνόρων.
     Έχει τιμηθεί με το Ταξιάρχη του Τάγματος του Φοίνικα και το Ταξιάρχη του Τάγματος της Τιμής. Με το μετάλλιο Στρατιωτικής Αξίας Β Τάξεως, και τις διαμνημονεύσεις της Πολυετούς Υπηρεσίας Β Τάξεως, Ευδοκίμου επιτελικής υπηρεσίας Α Τάξεως, Ευδοκίμου Διοικήσεως Β Τάξεως. Έχει τιμηθεί από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ Βαρθολομαίο και το μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κυρό Χριστόδουλο κατά την επίσκεψη του στην Ύδρα.
    Στις 29 Μαρτίου 2016 με απόφαση του Ανωτέρου Συμβουλίου του Λιμενικού Σώματος  προήχθη στο βαθμό του Αρχιπλοιάρχου Λ Σ .

Του ευχόμαστε  να  είναι πάντα  δυνατός και άξιος να υπηρετεί  την πατρίδα και την κοινωνία από όποια θέση  ακόμα  το Λ. Σώμα  του αναθέσει.
 Πίνακας - προσωπογραφία του κ. Δ. Παπαλεονάρδου που είχε φιλοτεχνήσει ο αείμνηστος  Υδραίος ζωγράφος Παναγιώτης Τέτσης.

Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

Το ιστορικό "Ελλάς" ως Cerano.Τι κρίμα!

  Η παραπάνω φωτογραφία μόνο θλίψη μπορεί να προκαλεί. Ένα καράβι που υπηρέτησε υποδειγματικά και παραδειγματικά από το 1968  τη γραμμή του Αργοσαρωνικού επί 35 συναπτά χρόνια, υπερσύγχρονο για  την εποχή του σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής, ζει την παρακμή του σε κάποια λιμάνια  της δυτικής Αφρικής.
   Το ιστορικό "Ελλάς"  ως  "Cerano"   συνεχίζει να προσφέρει τις  υπηρεσίες  του κάπου στην Αφρική. Είναι  το καράβι που καθημερινά  χειμώνα - καλοκαίρι  έφθανε μέχρι τον Πόρο  με σταθερά - καθημερινά δρομολόγια. Το μεγαλύτερο φέρυ - μπωτ  για την εποχή του με μεγάλο γκαράζ  και άνετους χώρους.
    Σήμερα  που ακούγονται ότι θα έρθουν το καλοκαίρι  πολλά καράβια στη γραμμή και μάλιστα κάποιο ή κάποια  θα είναι "ανοιχτού τύπου"  ας  θυμηθούμε όλα εκείνα  τα πλοία  που υπηρέτησαν ακούρασταστα  τη γραμμή  χειμώνα - καλοκαίρι, διανυκτέρευαν στην Αίγινα και είχαν συχνά δρομολόγια.  Ας  θυμηθούμε όμως και την απαξίωσή με την οποία  τα αντιμετώπιζαν πολλοί τότε, όταν έκαναν μιάμιση ώρα ταξίδι ή δεν είχαν κυλιόμενες σκάλες και κλιματισμό. Μη  ξεχνάμε  και  τον κατεξοχήν  απαξιωτικό όρο "παντόφλες". Σήμερα όμως τα νοσταλγούμε, τα θυμόμαστε  και τα αποζητούμε όταν το χειμώνα  μένουμε με ένα ή με δύο το πολύ πλοία.
   Ας  είναι.
 Φωτογραφημένο στη Γυάρο τα δύσκολα  εκείνα  χρόνια  που το νησί "φιλοξενούσε" πολλούς εξόριστους.
   Εκτενέστερο δημοσίευμα  και αφιέρωμα  για το "Ελλάς"  στο άρθρο μας : "Ελλάς...  με την ποιότητα μιας άλλης εποχής".

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016

Να εδώ μωρέ στην παρέλαση.



    Η Καίτη έδωσε το στίγμα της. Ήταν  στην  «τοποθεσία» παρέλαση. Έτσι ποστάρισε στο Facebook. Ενημέρωσε τους απανταχού ιντερνετικούς φίλους της.
   Με μια μικρή όμως επισήμανση. Η Καίτη δεν ήταν στην παρέλαση μαζί με τις συμμαθήτριες και τους συμμαθητές της. Ήταν  στεγνή και ωραία μέσα  στα νάιλον κάποιας παραλιακής καφετέριας. Όχι σαν  τους άλλους τους συμμαθητές της, που έγιναν μούσκεμα κάνοντας παρέλαση.
   Μη με ρωτήσετε όμως τους λόγους για τους οποίους η Καίτη αποφάσισε φέτος να είναι «απέναντι». Μάλλον ούτε η  ίδια  δεν  τους  ξέρει καλά – καλά. Ίσως  να μην έχει συνειδητοποιήσει  όπως και πολλοί συνομήλικοι  της  τη σημασία  της εορτής, την αξία  της συμμετοχής, της συλλογικότητας, της ομαδικότητας. Άκου τώρα τι λέει ο ποιητής!
    Να  υποθέσουμε ότι δεν πρόλαβε να «κρεπάρει»  το μαλλί, να «κάνει νύχια» ή ότι δεν της έκανε  το μίνι; Ενδέχεται! Άλλωστε πώς να κατέβεις παρέλαση χωρίς  τα απαραίτητα αξεσουάρ ( γυαλί ηλίου, γόβα, μίνι κ.ο.κ.)
   Αλλά  ειδικά  τούτη τη φορά η Καίτη όπως και τόσοι άλλοι  είχε ένα  σοβαρό κώλυμα. Έβρεχε. Ο καιρός  «δεν έλεγε» για παρέλαση. Καλύτερη η θαλπωρή  του «καφέ».
    Τελικά  στην παρέλαση  πήγε  ο Μιχάλης. Και  όλοι  τον καμαρώσαμε. Και όλους μας συγκίνησε. Όλοι  τον προσέξαμε αυτόν τον παλίκαρο. Εμείς κάτω από  τις ομπρέλες ή πίσω από τα νάιλον και εκείνος καθιστός, αγέρωχος  και αποφασιστικός να παρελαύνει υπό βροχή.
   Ο Μιχάλης  είχε κάθε  σοβαρό λόγο να μην παρελάσει. Όμως ήταν εκεί.
   Μιχάλη  είμαστε περήφανοι για σένα. Περήφανοι που σε είχαμε μαθητή. Ευλογημένοι  που είσαι στη ζωή μας. Γιατί μας  διδάσκεις καθημερινά με τη θέληση σου.
   Σε  ευχαριστούμε παλικάρι.
   Να ζήσεις!!!
  Υποσημείωση:  Η  Καίτη  είναι  φανταστικό πρόσωπο

Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Β΄ Κυριακή των νηστειών.



Βασιλείου Σκιάδα, θεολόγου
Η ορθόδοξος Εκκλησία έχει αφιερώσει την Β’ Κυριακή των νηστειών στον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, τον οποίο είδε ως συνεχιστή της πατερικής παραδόσεως και του θριάμβου της Ορθοδοξίας. Είναι πάρα πολύ βασικό για τον σύγχρονο άνθρωπο, που ταλανίζεται από την ποικιλώνυμη κρίση, ότι μπορεί να γνωρίσει τον Θεό όχι διανοητικά η συναισθηματικά μέσα από προτεσταντικά η δυτικά σχήματα, αλλά, μέσα από την αγιοπνευματική εμπειρία, καθώς την έζησαν και τη δίδαξαν οι μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας και μάλιστα ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς.
Στοιχεία από τη ζωή του
Το αδαμάντινο αυτό στήριγμα της Ορθοδοξίας, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, αναδείχθηκε ο μεγαλύτερος βυζαντινός Θεολόγος του ΙΔ’ αιώνα και ένας από τους σπουδαιότερους όλων των αιώνων. Συνδύαζε, κατά τον καθηγητή Γ. Μαντζαρίδη, κατά τον καλύτερο τρόπο το θεόπνευστο διδάσκαλο των δογμάτων με τον έμπειρο απολογητή της μυστικής και νηπτικής Θεολογίας της εποχής του.
Σύμφωνα με όσα αυθεντικά μας διέσωσε ο βιογράφος του, Άγιος Φιλόθεος Κόκκινος, τον ΙΔ’ αιώνα λάμπρυνε την Κωνσταντινούπολη η ονομαστή και πολύτεκνη οικογένεια του Κωνσταντίνου Παλαμά και της συζύγου του Καλής, πρώτο παιδί των οποίων υπήρξε ο Γρηγόριος.
Απ’ αυτούς τους θαυμαστούς γονείς ο Γρηγόριος πήρε την καλύτερη ανατροφή  και
παιδεία για ν’ αναδειχθεί «ταμείον ακένωτο της κατά Θεόν και θύραθεν σοφίας». Παρακάμπτοντας ο ίδιος επιφανείς κοσμικές θέσεις φρόντισε να στραφεί στους ασκητές και διδασκάλους της αρετής του Άθω, τους οποίους θέλησε να μιμηθεί στην κατά Θεόν άσκηση και χριστιανική τελειότητα.
Στη μεγάλη αυτή προσωπικότητα συνδυάστηκαν κατά τον καλύτερο τρόπο σπάνια φυσική καταβολή, άριστο οικογενειακό περιβάλλον, υψηλή παιδεία, θεολογική κατάρτιση, ασκητική αγωγή και ολοκληρωτική θέληση.
Γι’ αυτό αναδείχθηκε ισοστάσιος των μεγάλων Πατέρων, στύλος της Εκκλησίας και αδαμάντινο στήριγμα της Ορθοδοξίας.
Η Θεία Πρόνοια έστειλε τον Άγιο Γρηγόριο σ’ εκείνη την κρίσιμη για την Εκκλησία περίοδο της ησυχαστικής αναγέννησης, για ν’ αναλάβει την υπεράσπιση των κατασυκοφαντημένων ησυχαστών μοναχών του Αγίου Όρους.
Γνώστης της πατερικής εμπειρικής παραδόσεως συνέβαλε τα μέγιστα στη δικαίωση  των Ησυχαστών από τις τρεις μεγάλες τοπικές Συνόδους, που έγιναν στην Κωνσταντινούπολη τον ΙΔ΄ αιώνα και την καταδίκη του αιρετικού Βαρλαάμ Καλαβρού.

Σάββατο 26 Μαρτίου 2016

Η "Ζηνοβία" συνεχίζεται

 Συνέχεια παραστάσεων από τη Θεατρική Ομάδα Κυψέλης με το έργο: "Ζηνοβία τι παίζει απόψε;"
 Αύριο Κυριακή 27 Μαρτίου στις 20.30 μ.μ. άλλη μια παράσταση, ενώ ακολουθούν άλλες δύο το επόμενο Σαββατοκύριακο. Ώρα έναρξης 20.30 μ.μ.
  Η ζωή στην Αίγινα κατά  τη διάρκεια  της δεκαετίας  του '70. Σε μια Αίγινα που αλλάζει σιγά - σιγά αρχίζοντας να παίρνει  τη σημερινή της μορφή με την ανοικοδόμηση, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, το κλείσιμο πολλών παραδοσιακών μαγαζιών και το άνοιγμα άλλων με τους ανθρώπους να παλεύουν για το μεροκάματο, δίπλα  στις φοβερές φυλακές του νησιού, μέσα και έξω από  τον ιστορικό κινηματογράφο "Αφαία"  της Ζηνοβίας Αρχιμανδρίτου.




Η πιό λαμπρή ημέρα της Κυψέλης.

    Φωτογραφίες Καίτη Τίμη - Σίσυ Ρετσίνα
   
    Η πιό λαμπρή ημέρα για την Κυψέλη είναι αυτή του Ευαγγελισμού, καθώς πανηγυρίζει ο ενοριακός ναός και τιμάται η Εθνική επέτειος του '21.
   Παρά  τη διαφαινόμενη καιρική αστάθεια, αν κάτι χαρακτήρισε τις φετινές εκδηλώσεις ήταν η λαμπρότητα και η ομορφιά στα πρόσωπα, τα χρώματα η καθαριότητα και η νοικοκυροσύνη της πλατείας, η αρχοντιά του ναού, η προσπάθεια όλων να προετοιμάσουν σωστά την πιό λαμπρή ημέρα του χωριού.
   Και ήταν όλοι εκεί όπως κάθε χρόνο. Όλοι οι ενορίτες αλλά και οι εκατοντάδες επισκέπτες - προσκυνητές από το νησί. Μαζί και ο Δήμος της Αίγινας με επικεφαλής το Δήμαρχο κ. Δ. Μούρτζη.
   Μέρες πριν οι προετοιμασίες είχαν αρχίσει από τους εθελοντές και τις κυρίες του ναού οι οποίοι δούλεψαν για να ευπρεπίσουν το ναό και να ετοιμάσουν τα κεράσματα. Τα  συνεργεία  του Τοπικού Συμβουλίου φρόντισαν για την καθαριότητα της πλατείας, των γύρω δρόμων και το σημαιοστολισμό.
   Το πρωί  της παραμονής πραγματοποιήθηκαν οι καθιερωμένες σχολικές εορτές στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό Σχολείο και στο 2ο Γυμνάσιο.
   Το απόγευμα και ώρα 19.00 μ.μ. σήμανε ο εσπερινός της εορτής τον οποίο παρακολούθησαν εκατοντάδες πιστών. Παρέστη ο Δήμαρχος κ. Δ. Μούρτζης, ο αντιδήμαρχος κ. Ε. Δέδες, η Δημοτική Σύμβουλος κ. Κ. Σαλπέα, ο πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου κ. Κ. Λορέντζος. Στον εσπερινό κήρυξε εμνευσμένα ο αρχιμ. π. Αμφιλόχιος Γελαδάκης.
   Ανήμερα της εορτής κήρυξε ο αρχιμ. π.Σάββας Ζέρβας ενώ τον πανηγυρικό λόγο εκφώνησε η καθηγήτρια Γαλλικής Φιλολογίας κ. Κατερίνα Σαββοπούλου - Τουμπέκη. Ακολούθησε η δοξολογία και η επιμνημόσυνη δέηση στο Ηρώον της πλατείας όπου έγινε η κατάθεση στεφάνων από τους επισήμους- το Δήμο Αίγινας εκπροσώπησε η κ. Κ. Σαλπέα - τα σχολεία, τους συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και τους φορείς του χωριού. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε μικρή παρέλαση με τη συμμετοχή των μαθητών των τριών σχολικών μονάδων του χωριού και τμήματος του Μορφωτικού Συλλόγου.

  Το απόγευμα της εορτής πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη λιτάνευση της εικόνας στους κεντρικούς δρόμους του χωριού και ακολούθως εψάλλη ο εσπερινός της αποδόσεως της εορτής μαζί με την Β΄στάση  των χαιρετισμών προς την Παναγία.