Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024

"Του Μάρτη η βροχή, γιόμισε τ’ ασκί κρασί". Τα νάζια και οι ομορφιές του Μαρτίου.

    

  Πρώτη του Μάρτη και να ευχηθούμε να έχουμε καλό μήνα. Πρώτη σήμερα με αρκετό αέρα και μποφόρ στις θάλασσες και βροχές. Ο Μάρτιος μας έφτασε με  σκοπό να επαληθεύσει τη φήμη του, που τον θέλει "γδάρτη και παλουκοκαύτη", δηλαδή άστατο και απρόβλεπτο.
 Εμείς όμως που γνωρίζουμε τις παραξενιές  του δεν  θα πρέπει να εφησυχάζουμε. Είναι  ίσως ο πιο  άστατος μήνας του χρόνου και ο πιο απρόβλεπτος.
Από την άλλη οι παλαιότεροι έλεγαν ότι ο Μάρτης μπορεί να σε ξεγελάσει με τις μεταπτώσεις του. Μπορεί η ημέρα να ξεκινήσει  με βροχές και σε λίγο να έχει έναν εκτυφλωτικό ήλιο ή το αντίθετο. Γι' αυτό έλεγαν: "μη δει του Μάρτη το πρωί και χάσεις την ημέρα".
 Όμως παρουσιάζει και έντονο λαογραφικό ενδιαφέρον όπως συμπεραίνουμε από τα όσα  γράφει  στο  πολύτιμο βιβλίο  της η  αείμνηστη Λίνα Πετρίτη - Μπόγρη: "Τα λέμε και στην Αίγινα".
   Αντιγράφουμε  από τις σελίδες  του τα σχετικά με το μήνα Μάρτιο.
 
Μάρτιος, τρίτος μήνας του χρόνου, με 31 ημέρες, και πρώτος μήνας της Άνοιξης. Στο ρωμαϊκό ημερολόγιο ήταν ο πρώτος του χρόνου και το όνομα του προέρχεται από το λατινικό Mars= Άρης, του οποίου γιόρταζαν τα γενέθλια την πρώτη ημέρα του μήνα (την Πρωτοχρονιά).
Πρώτη  Μαρτίου και κανένας δεν έβγαινε  το πρωί απ’ το σπίτι, αν δεν είχε φορέσει το Μάρτη του! Έθιμο που το συναντάμε ακόμα στις μέρες μας: Άσπρη και κόκκινη κλωστή στριμμένη, που τη φορούσαν στον καρπό του χεριού (βραχιόλι), στο δάχτυλο (δαχτυλίδι), ή στο λαιμό(κολιέ). Ιδιαίτερα το φορούσαν οι γυναίκες, οι νέες κοπέλες, τα παιδιά. Οι άντρες φορούσαν κι αυτοί, αλλά αρκετοί το έδεναν στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού… να μη φαίνεται!
Η μαγική δύναμη της ασπροκόκκινης κλωστής έλεγαν, επίσης, ότι προσφέρει πολλά καλά σε όποιον τη φορά: αν στο μικρό παιδί την έδεναν στο πόδι, δεν θα σκόνταφτε! Πολλοί την έδεναν στο φυτί (αφτί) της στάμνας, για να κάνει κρύο το νερό!
Πίστευαν ότι έτσι απέτρεπαν την επίδραση του ήλιου, που αυτόν τον μήνα πλησιάζει το βόρειο ημισφαίριο (το δικό μας), είναι δυνατός και καίει.
-Του Μάρτη οι αυγές με κάψανε, του Μάη τα μεσημέρια.
-Κάλιο Μάρτης στις γωνιές, (τζάκια), παρά Μάρτης στις αυλές (για το κρύο ή τον ήλιο που καίει).
-Του Μάρτη ο ήλιος βάφει και πέντε μήνες δεν ξεβάφει.
-Ο καλός Μάρτης στα κάρβουνα κι ο κακός στον ήλιο.
-Ο ήλιος του Μαρτιού τρυπάει κέρατο βοδιού.
-Κάλιο Μάρτης καρβουνιάρης παρά Μάρτης  λιοπυριάρης.
-Το Μάρτη τον πεντάγνωμο όπου γελά και κλαίει,
θα τονε τιμωρήσουμε ψέματα να μη λέει.
-Οπόχει κόρην ακριβή, του Μάρτη ο ήλιος μην τη δει.
Η πεθερά… αποφασίζει για τις δουλειές έξω απ’ το σπίτι, και προτείνει: Το Μάρτη η νύφη μου, το Μάη η κόρη μου!
 Και η παροιμία,
-Του Μάρτη και του Τρυγητή ίσα τα μερονύχτια, δηλώνει την εαρινή ισημερία (21 Μαρτίου) αλλά και την φθινοπωρινή (23 Σεπτεμβρίου).
Και αφού η μέρα μεγαλώνει, και η δουλειά άρχιζε με την ανατολή και τέλειωνε με τη δύση, «ήλιο με ήλιο», οι γεωργοί συμβουλεύουν:
-Το Μάρτη βάλε εργάτες κι ας είναι ακαμάτες.
 Εύχονται και ελπίζουν:
-Αν κάνει ο Μάρτης δυο νερά κι Απρίλης άλλο ένα,
χαρά σε κείνον το ζευγά, πόχει πολλά σπαρμένα.
-Μάρτης έβρεχε, θεριστής χαιρότανε.
-Αν ρίξει ο Μάρτης δυο νερά κι Απρίλης άλλα δέκα,
να δεις το κοντοκρίθαρο να στρίβει το μουστάκι,
να δεις και τις αρχόντισσες να ψιλοκαθαρίζουν,
θα δεις και τη φτωχολογιά να ψιλοκοσκινίζει.
-Σαν ρίξει ο Μάρτης μια βροχή κι Απρίλης άλλη μία,
να δεις κουλούρες στρογγυλές και πίτες σαν αλώνι.
-Κάλιο Μάρτης με παλούκια, παρά Φλεβάρης με μπουμπούκια.
-Μάρτης μες τα παραγώνια; Θα γιομίσουνε τ’ αλώνια.
-Του Μάρτη η βροχή, γιόμισε τ’ ασκί κρασί.
Πιστεύουν δε ότι τώρα ψηλώνουν τα σπαρτά:
-Ο Μάρτης εδιαλάλησε: μικρά μεγάλα απάνου.
Και υποστηρίζουν:
-Λείπει ο Μάρτης απ΄ τη Σαρακοστή; επειδή η νηστεία της Τεσσαρακοστής περιλαμβάνεται κατά το κύριο μέρος αυτόν το μήνα, αλλά το λέμε, επίσης και για κείνον που βρίσκεται ή αναμειγνύεται  παντού.
Για τον καιρό του Μάρτη με τις απότομες και ξαφνικές μεταβολές έχουν πολλά να λένε:
-Μη σε γελάσει ο Μάρτης το πρωί  και χάσεις την ημέρα.
-Όλες του Μάρτη φύλαγε και τ’ Απριλιού τις δώδεκα,
ότι ακόμα και στις δεκαοχτώ, ξεράθ’ η πέρδικα στ’ αβγό (από το κρύο).
-Του Μάρτη ξύλα φύλαγε, μη κάψεις τα παλούκια,
και τ’ Απριλιού τις δέκαοχτώ,
μη κάψεις τα καρούλια (του αργαλειού)
-Μάρτης γδάρτης, κακός παλουκοκάφτης,
από το ξαφνικό και πολύ κρύο δεν φτάσανε τα ξύλα για το τζάκι και κάψανε ακόμα και τα παλούκια του φράχτη.
-Τα παλιά παλούκια καίει, τα καινούρια ξεριζώνει.
-Φύλα ξύλα για το Μάρτη να μην κάψεις τα παλούκια.
-Το Μάρτη ξύλα φύλαγε κι άχερα των βοδιώνε,
και λίγα ξυλοκέρατα (χαρούπια) να δίνεις των παιδιώνε
(συμβουλές για προμήθειες λόγω του άστατου καιρού).
-Ο Μάρτης ο πεντάγνωμος εφτά φορές εχιόνισε
και πάλι το μετάνιωσε που δεν εξαναχιόνισε.
-Ο Μάρτης ώρα βρέχει και χιονίζει, κι ώρα μαρτολουλουδίζει.
-Πώς τ’ αρέσει αυτού του Μάρτη να ’ναι πάντα στο διπλό.
Μια στις δέκα να ’χει ήλιο, και τις άλλες ξυλιασμό.
-Τον Μάρτη, το πρωί πηλά και το βράδυ χώματα (ο πηλός που σχηματίστηκε από την πρωινή βροχή το βράδυ από τη ζέστη γίνεται σκόνη).  
Λέγανε οι παλιοί:
-Τι να περιμένεις αφ΄ το μισοκούτελο το Μάρτη που χιόνισε το πρωί τσαι εψόφησε τη γαϊδάρα μας (από το πολύ κρύο), το μεσημέρι τηνε βρώμισε (από την πολλή ζέστη) τσαι το βράδυ τηνε πήρε το ποτάμι  (από τη βροχή).
-Έβαλε τη γριά κάτω αφ΄ το κακάβι,
ξεγελάστηκε η καημένη πως έφτιαξε ο καιρός και για να φυλαχτεί από το κρύο, χώθηκε κάτω απ΄ το καζάνι!
-Του Μάρτη χιόνι  βούτυρο,  κι όταν παγώσει μάρμαρο.
 Πίστευαν πως για την αστάθεια του καιρού έφταιγε… η ιδιωτική του ζωή!
«Είχε παντρευτεί δύο γυναίκες, μια πλούσια αλλά πολύ άσκημη και μια όμορφη αλλά φτωχιά. Όταν γυρνούσε προς την άσκημη, έκλαιγε απ’ τον καημό του και χάλαγε ο καιρός. Γελούσε ευχαριστημένος, σαν έβλεπε την όμορφη γυναίκα του και ο καιρός έφτιαχνε!»
 Όσο όμως κι αν μας ταλαιπωρεί, είμαστε πάντα σίγουροι πως:
-Από Μάρτη καλοκαίρι  κι από Αύγουστο Χειμώνα!
Και έτσι τον αντιμετωπίζουμε με καλή διάθεση, γιατί
-Μάρτης είναι, νάζια κάνει!

 

Οι γάτες απολαμβάνουν την αγάπη και τη φροντίδα των μαθητών.

Είναι κάτι παραπάνω από γνωστό η αγάπη μας για τις γάτες! Στο 2ο Γυμνάσιο Αίγινας εδώ και πολλά χρόνια τις φροντίζουμε και τις αγαπάμε, τους δίνουμε χώρο να τριγυρίζουν και να απολαμβάνουν τα χάδια και την αγάπη των μαθητών μαζί και γερές μπουκιές από  το κολατσιό.
Φιλικές οι περισσότερες από αυτές, πλησιάζουν και απολαμβάνουν το διάλειμμα των μαθητών αφού τότε υπάρχει και το μεγάλο φαγοπότι.

Πρόσφατα τρεις από αυτές στειρώθηκαν με φροντίδα της κ. Μαίρης Γκαρή, μαθηματικού η οποία διέθεσε χρόνο να τις μεταφέρει μέχρι τη γιατρό και να τους παράσχει τα απαραίτητα φάρμακα και την αγωγή.
Ευχαριστούμε επίσης την κτηνίατρο κ. Καραπανάγου Μ. για τη δωρεάν προσφορά  των υπηρεσιών της στις δύο γάτες από τις τρεις  που στειρώθηκαν.





 

Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024

Εκτός δρομολογίων ο "Φοίβος". Επιστροφή του "Αχαιού".

Εκτός δρομολογίων από σήμερα ο "Φοίβος" προκειμένου να εκτελέσει την απαραίτητη ετήσια ακινησία του. Ώρα για ξεκούραση λοιπόν μετά από έναν δύσκολο χειμώνα με πολλά μποφόρ και κάποια  απαγορευτικά ο "Φοίβος" μαζί με τον "Απόλλωνα" κράτησαν ανοικτή τη γραμμή, όταν δεν ταξίδευε κανένα πλοίο στις υπόλοιπες γραμμές. Στη θέση του ο "Αχαιός" που από το προηγούμενο Σάββατο επανήλθε στα καθημερινά  του δρομολόγια. 

 

Κτύπησαν πένθιμα οι καμπάνες 57 φορές για τα θύματα των Τεμπών.


 Ο Βαγγέλης Σοφικίτης και πάλι επίκαιρος και εύστοχος με ένα ακόμα σκίτσο του! Αυτή τη φορά για την τραγωδία των Τεμπών.

Σήμερα το σκίτσο του έρχεται να πλαισιώσει το πένθος και τα αναπάντητα ερωτήματα τόσων και τόσων ανθρώπων.

Όπως σε όλη την Ελλάδα έτσι και στην Αίγινα οι καμπάνες των εκκλησιών κτύπησαν πένθιμα 57 φορές όσες και οι ψυχές των νέων ανθρώπων που έφυγαν με τραγικό τρόπο εκείνο το βράδυ στην ερημιά και τη σκοτεινιά  των Τεμπών.

Ο  γλυκόλαλος ήχος της καμπάνας μετατράπηκε σε λυπητερός αναστεναγμός, υπενθύμιση για όσα συνέβησαν, για όσα δεν ακούστηκαν από επίσημα χείλη. Ξύπνησαν μνήμες για να μην εφησυχάσουμε, μην σκεπάσει η λήθη και η λησμονιά τον πόνο και τον καημό. 

Η επιστροφή της ωραίας "Ελένης" στο Σαρωνικό;

Και πάλι οι ειδήσεις που αφορούν τα πλοία  της γραμμής, είναι  στη δημοσιότητα. Ανακοινώθηκαν χθες από το Υπουργείο Ναυτιλίας οι πίνακες  με τις  τροποποιήσεις  δρομολόγησης πλοίων για το χρονικό διάστημα 2024 -2025.

Ασφαλώς στα δηλωθέντα πλοία  δεν υπάρχει  ο "Άγιος Νεκτάριος" αλλά είδαμε  να δηλώνεται η δρομολόγηση  του ανοικτού φέρυ "ΕΛΕΝΗ" το οποίο το είχαμε στη γραμμή πριν δύο χρόνια σε αντικατάσταση  του "Αγίου Νεκταρίου".

Η  "ΕΛΕΝΗ"  που ανήκει στις Κερκυραϊκές  γραμμές είχε αφήσει τότε  τις καλύτερες εντυπώσεις για πλοίο  της κατηγορίας του και είχε εξυπηρετήσει  υποδειγματικά και με συνέπεια τη γραμμή τους θερινούς μήνες. Ένα πλοίο με μεγάλο γκαράζ, άνετο και καθαρό.
Απομένει να δούμε εάν τελικά πραγματοποιηθεί  η δρομολόγηση  του και από πότε!



 

Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2024

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους κινδύνους στο διαδίκτυο παρακολούθησαν μαθητές του 2ου Γυμνασίου Αίγινας.

Άλλο ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Ίδρυμα Λασκαρίδη στις εγκαταστάσεις του στο Πασαλιμάνι του Πειραιά, παρακολούθησε η πρώτη τάξη του 2ου Γυμνασίου Αίγινας  την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου.

Το πρόγραμμα που παρακολούθησαν οι μαθητές με τίτλο: " Το αχανές κυβερνοσύμπαν: κίνδυνοι, πρόληψη και ασφάλεια", αφορούσε τους κινδύνους που ελλοχεύουν για τις παιδικές ψυχές στο διαδίκτυο λόγω της αλόγιστης ή απρόσεκτης χρησιμοποίησης του.
Το πρόγραμμα κρίθηκε άκρως ενδιαφέρον και σημαντικό εξαιτίας  του γεγονότος ότι πολλά  περιστατικά bulling  και σχολικού εκφοβισμού οφείλονται στη χρήση του διαδικτύου και τη χρησιμοποίηση άγνωστων ιστότοπων και εφαρμογών.

 

Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024

Χωρίς πλοία την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου.


 Δεν θα εκτελεστεί κανένα δρομολόγιο πλοίου από και προς Πειραιά  αύριο Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου λόγω της 24ωρης απεργίας που έχει κηρύξει η  ΠΕΜΕΝ  στα λιμάνια Πειραιά, Λαυρίου και Ραφήνας, διεκδικώντας λύσεις στα συνταξιοδοτικά, εργασιακά θέματα και υπογραφή συμβάσεων με ουσιαστικές αυξήσεις.

Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2024

Ο βυζαντινός ναός του Αγίου Νικολάου στην Καβουρόπετρα.

Επίσκεψη στον βυζαντινό ναό του Αγίου Νικολάου στην Καβουρόπετρα πραγματοποίησε η Ομάδα Προστασίας Πολιτιστικής Κληρονομιάς Αίγινας σήμερα Κυριακή 25 /2. Πενήντα επισκέπτες περίπου θαύμασαν τη θέα και παρακολούθησαν  την ξενάγηση στο μνημείο με στοιχεία που αλιεύσαμε από τα βιβλία  των Γ. Κουλικούρδη, Χ. Πέννα και Σ. Δημητρακόπουλου.

Η παλαιοί Κυψελιώτες τον ονομάζουν ως "Άγιο Νικόλαο  στο Μούλος" λόγω της ύπαρξης ενός παλαιού μώλου στη θάλασσα  που βρίσκεται ακριβώς κάτω από το λόφο που βρίσκεται ο ναός.

Το τοπίο είναι ειδυλλιακό και η θέα προς τη θάλασσα  του Σαρωνικού μοναδική. Ο ναός έχει κι αυτός τη δική του ιστορία και είναι ένας από τους πολλούς που οι παλαιοί Αιγινήτες έχουν αφιερώσει στον Άγιο της θάλασσας.
Δεν μνημονεύεται από τους ιστορικούς η ακριβής ημερομηνία ανοικοδόμησης του. Το σίγουρο είναι ότι κτίστηκε στη βάση παλαιού ειδωλολατρικού ιερού ( η Γωγώ Κουλικούρδη τοποθετεί σε αυτό το σημείο ιερό προς τιμήν του Ηρακλή) το οποίο κατόπιν τα βυζαντινά χρόνια είχε μετατραπεί σε μικρό πύργο.
Οι τέσσερις κίονες που στηρίζουν το κτίσμα ανάγονται μεταξύ 5ου και 6ου μ.Χ. αιώνα και η μοναδική τοιχογραφία γυναικείας μορφής που σώζεται στο εσωτερικό του ναού υπολογίζεται ότι είναι του 12ου αιώνα. Ο ναός είναι εγγεγραμμένος σταυροειδής μετά τρούλου. Ο τρούλος που διαθέτει τέσσερα παράθυρα είναι οκταγωνικός και ο ναός έχει μόνο δύο εισόδους, νότια και δυτικά. Η σκεπή καλύπτεται από λίθινες πλάκες. Η τοιχοποιΐα του είναι επιμελημένη αρκετά  και σε αυτήν έχει προστεθεί ένα πλούσιο επίχρισμα από ασβέστη το οποίο έχει καλύψει πολλά σημεία του κτίσματος  όπως τις παραστάδες στις θύρες που είναι από πωρόλιθο.
Η τελευταία συντήρηση από την Αρχαιολογική Υπηρεσία έγινε το 1970 όπου έγιναν σοβαρές εργασίες στερέωσης της τοιχοδομίας, αποκαταστάθηκαν τα επιχρίσματα, επισκευάστηκε η στέγη και έγινε στεγανοποίηση μέρους της θεμελίωσης.
Ο ναός ανήκει στην ενορία  της Κυψέλης και λειτουργείται τακτικά. Η οικογένεια Γκαρή έχει τη φροντίδα για την καθαριότητα και την ευπρέπεια  του ναού.

Ο εξωτερικός χώρος, αγαπημένος προορισμός περιπάτου είναι πολυσύχναστος με αποτέλεσμα παρά τις φιλότιμες προσπάθειες  της Κοινότητας Κυψέλης να έχουν παρατηρηθεί ζημιές στα παγκάκια και το φωτισμό από ασυνείδητους. Τέλος ο μικρός πευκώνας χρήζει φροντίδας ιδιαίτερα αυτήν την εποχή που τα πεύκα ταλαιπωρούνται από τις κάμπιες.


 

Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2024

Ανοίγει το Τριώδιο. Κυριακή Τελώνη και Φαρισαίου.

                                            

    Το εκκλησιαστικό  γεγονός που δεν υπόκειται σε ανθρώπινους νόμους εορτάζεται σε χρόνο ενεστώτα, κάθε φορά, κάθε χρονιά  που η εκκλησιαστική τάξη ορίζει. Μια  τάξη που έχει σφυρηλατηθεί μέσα στους αιώνες και έχει σμιλευτεί από την άσκηση και τους αγώνες μυριάδων αγίων ψυχών.

Το  Τριώδιο ως μεγάλο εκκλησιαστικό γεγονός, ως μια από τις σημαντικότερες περιόδους του εκκλησιαστικού χρόνου άρχεται σήμερα, με την Κυριακή  του Τελώνου και Φαρισαίου. Το πνευματικό Τριώδιο ανοίγει σήμερα και ως τέτοιο γεγονός  δεν διέπεται ή δεν υπαγορεύεται από διατάξεις, περιορισμούς, προβλεπόμενα μέτρα, συνθήκες. Είναι  γεγονός  που απευθύνεται  στη ψυχή του κάθε  πιστού. Είναι κατάσταση εσωτερική. Είναι μια μακρά  περίοδος αγώνα και προετοιμασίας  για  την Ανάσταση.

                                                 Η  πρώτη σελίδα  του βιβλίου του Τριωδίου.
Οι μορφές  που προβάλει  η Εκκλησία σήμερα. Ο Τελώνης και ο Φαρισαίος.

Τριώδιο  λέγεται λοιπόν η εποχή πριν από το Πάσχα, κατά την οποία η Εκκλησία   μας προετοιμάζει    για τον εορτασμό του Πάσχα.. Το  Τριώδιο έχει πάρει την ονομασία του από το βιβλίο της Εκκλησίας που περιλαμβάνει  την υμνολογία της περιόδου αυτής. Το βιβλίο του Τριωδίου ανοίγει το απόγευμα του Σαββάτου , στον Εσπερινό   για την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου και κλείνει το Μεγάλο Σάββατο το βράδυ. Όλη αυτήν την εποχή ότι διαβάζουμε και ψάλλουμε στην Εκκλησία προέρχεται από αυτό το βιβλίο.
     Κάθε Κυριακή του Τριωδίου η Εκκλησία με το ανάλογο Ευαγγελικό ανάγνωσμα, μας    θυμίζει κάποιες αρετές τις οποίες πρέπει να αποκτήσουμε  όπως:
-          Την  Κυριακή  του Τελώνου και Φαρισαίου (η σημερινή) μας θυμίζει την ταπείνωση του Τελώνη.
-          Την  Κυριακή  του Ασώτου  μας θυμίζει  την μετάνοια και την επιστροφή.
-          Την Κυριακή  της Αποκριάς μας θυμίζει την αγάπη, η οποία είναι   το κριτήριο με το οποίο ο Θεός θα μας κρίνει κατά την Δευτέρα Παρουσία.
-          Την  Κυριακή  της Τυροφάγου μας θυμίζει την συγχωρητικότητα   και την συγνώμη.
Ειδικότερα τα σημερινά πρότυπα  του Φαρισαίου και του Τελώνη πολλά μηνύματα κομίζουν στο σημερινό άνθρωπο. Ο μεν Φαρισαίος που χρησιμοποιεί την Εκκλησία ως πεδίο προβολής, αναγνώρισης και κοινωνικής αποδοχής. Στοχεύει στους ανθρώπους και όχι στο Θεό. Κατά βάθος θέλει να αρέσει περισσότερο στους ανθρώπους και όχι στο Θεό. Επιζητεί την καταξίωση και τον έπαινο των ανθρώπων. Ο δε Τελώνης κρύβεται από  τους ανθρώπους. Εισέρχεται στο ναό για να  ταπεινωθεί απέναντι στο Θεό. Δεν τον ενδιαφέρει η δημόσια εικόνα του, ούτε η προβολή, ούτε τα καλά λόγια που θα πουν γι' αυτόν οι άνθρωποι αν τον δουν να προσεύχεται στο ναό. Ο Τελώνης θέλει να τον προσέξει ο Θεός γι' αυτό ταπεινώνεται. Στοχεύει στην ουσία, στην αιωνιότητα και όχι στα πρόσκαιρα φώτα της ανθρώπινης κοινωνίας.
Ο πρώτος ξεχειλίζει από κομπασμό και περηφάνια, ο δεύτερος από απλότητα και ταπείνωση. Ο πρώτος υψώνει εαυτόν και συντρίβεται στα μάτια Θεού και ανθρώπων, ο δεύτερος ταπεινώνει εαυτόν και υψώνεται  στα μάτια του Θεού.

Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024

Επιστρέφει το "Νήσος Αίγινα" με νέα χρώματα.

Επιστρέφει στη γραμμή Πειραιάς - Αίγινα  το πλοίο "Νήσος Αίγινα" από  τις 14 Μαρτίου με νέα χρώματα και σινιάλα.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στα ναυτιλιακά sites η νέα  του εταιρεία είναι η San Lorenzo Ferries  τα σινιάλα  της οποίας βλέπουμε στις μπάντες του πλοίου.

Να σημειώσουμε ότι είναι η τρίτη "φορεσιά" του πλοίου από τη στιγμή που κατηφόρισε στην Ελλάδα από τη βόρεια Ευρώπη. Προηγήθηκε η πετρόλ ενδυμασία, ακολούθησε η μπεζ  της Anes  και τώρα η λευκή!

Τα  δρομολόγια  του πλοίου έχουν ήδη ανακοινωθεί στη σελίδα  της νέας  του εταιρείας.


Φωτογραφίες : Σωτήρης Μαρμαρινός - Παντελής Φύσσας.

 

Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024

Επίσκεψη στον υγροβιότοπο της Βαγίας.

Η Αίγινα έχει καταγεγραμμένους τέσσερις υγροβιότοπους σε διάφορα σημεία  του νησιού. Οι επιστήμονες έχουν καταχωρήσει με συγκεκριμένο τον κάθε έναν από αυτούς. Βρίσκονται στις Πόρτες, στο Μαραθώνα, στη Βαγία και λίγο πριν το Ανιτσαίο.
Στα πλαίσια προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 25 μαθητές και μαθήτριες  του 2ου Γυμνασίου Αίγινας επισκέφθηκαν σήμερα Πέμπτη 22 /2 με  το λεωφορείο του Δήμου Αίγινας που παραχωρήθηκε δωρεάν για τη μετακίνηση των μαθητών, τον υγροβιότοπο της Βαγίας.
Συγκεκριμένα έφθασαν στην αμμουδιά και στο σημείο που εκβάλει το ρέμα το οποίο έρχεται από την περιοχή του Κοντού, διατρέχει όλο το Μεσαγρό και καταλήγει στη Βαγία. Στο σημείο αυτό χωρίζει την παραλία στα δύο γι' αυτό και μέχρι πρότινος υπήρχε ένα μικρό ξύλινο γεφυράκι το οποίο πλέον είναι κατεστραμμένο. Στη θέση του ο Δήμος έχει ήδη φτιάξει δύο τσιμεντένιες βάσεις για τη δημιουργία καινούργιου.

Οι μαθητές περιηγήθηκαν στο σημείο και περπάτησαν αρκετά μέσα στο ρέμα όπου συνάντησαν πλούσια βλάστηση αλλά και .... σκουπίδια.

Η άμπωτη στο σημείο αυτό έδωσε τη δυνατότητα να περπατήσουμε σε σημεία που το καλοκαίρι καλύπτονται από τη θάλασσα.






 

Επιμορφωτική συνάντηση με γονείς στο 2ο Γυμνάσιο Αίγινας.


 Πραγματοποιήθηκε  στην αίθουσα εκδηλώσεων του 2ου Γυμνασίου Αίγινας Επιμορφωτική συνάντηση  γονέων που οργάνωσε το σχολείο με τη συνδρομή της  κοινωνικού λειτουργού και του ψυχολόγου του σχολείου.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε  το μεσημέρι της Τετάρτης 21  Φεβρουαρίου και αναπτύχθηκαν τα θέματα:

«Εφηβική παραβατικότητα και διαχείριση του πένθους» από την κ. Ανταλή Καλλιόπη, Κοινωνική λειτουργό και

«΄Εφηβοι και βία στο διαδίκτυο» από  τον κ. Σπανούλη Παναγιώτη, σχολικό ψυχολόγο. 

Ακολούθησε διάλογος με τους γονείς.

Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024

Επίσκεψη και ξενάγηση στον Άγιο Νικόλαο της Καβουρόπετρας.


 Η Ομάδα Προστασίας Πολιτιστικής Κληρονομιάς Αίγινας  στη σειρά επισκέψεων και ξεναγήσεων σε μνημεία και τόπους της Αίγινας με ιδιαίτερη ιστορία και παρουσία, διοργανώνει την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου και ώρα 11.30 επίσκεψη και ξενάγηση στο βυζαντινό  ξωκλήσι  του Αγίου Νικολάου στην Καβουρόπετρα.

Η πρόσβαση μπορεί να γίνει με δύο τρόπους:

Από τη λεωφόρο Κυψέλης στρίβοντας αριστερά στο ύψος του φούρνου του Φώτη Πούντου, στο δρόμο προς Καβουρόπετρα και ακολουθώντας  τις σχετικές πινακίδες και από τον παραλιακό δρόμο στρίβοντας δεξιά προς Κυψέλης λίγο πριν τις εγκαταστάσεις της Planaco.

Σε περίπτωση που ο καιρός δεν είναι καλός θα ανακοινωθεί νέα ημερομηνία επίσκεψης.

Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2024

"ΠΕΡΔΙΚΙΩΤΙΚΑ, τόπος Αιγίνης" μια ιστορική καταγραφή από την κ.Ευτυχία Γιαννούλη.


 Ένα ιστορικό κατάστημα γίνεται η αφορμή για  την έκδοση ενός πραγματικά σημαντικού βιβλίου για  την ιστορία της νεότερης Αίγινας.

Τα  θρυλικά "Περδικιώτικα" δεν είναι απλά  το γνώριμο σε όλους μας μπαρ με την πολύ καλή μουσική την ατμοσφαιρική διακόσμηση και τη δροσερή αυλή. Είναι ένας τόπος ιδιαίτερος, ένα σημείο αναφοράς για  την αστική ιστορία  της Αίγινας με προεκτάσεις στην ιστορία, το τοπίο, τους ανθρώπους.

Η  κ. Ευτυχία Γιαννούλη μετά από ενδελεχή μελέτη και καταγραφή και έχοντας στη διάθεση της έναν πλούτο πηγών μας παρέδωσε λίγο πριν τα Χριστούγεννα μια φροντισμένη και καλαίσθητη έκδοση, με πλήθος σπάνιων φωτογραφιών, καταλόγους, χάρτες, γκραβούρες και τοπογραφικά που μαρτυρούν τη μεγάλη της αγάπη για το νησί και την αγωνία  της να καταγραφεί η ιστορία του και να διασωθεί  η πολιτιστική κληρονομιά του.

Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου (272) ο αναγνώστης θα περιπλανηθεί νοερά σε μια άγνωστη και όμορφη Αίγινα που δεν φαντάζεται ότι κρύβεται πίσω από τους τοίχους και τις πανύψηλες πόρτες αυτού του εμβληματικού μαγαζιού.

Τα "Περδικιώτικα" ιδρύθηκαν στο τέλος  του 19ου αιώνα στην πόλη της Αίγινας από τον Γεώργιο Παν. Λαβούτα ως εμπορική επιχείρηση και ως παντοπωλείο. Τα "Περδικιώτικα" συστήνουν και ανασυστήνουν μια ολόκληρη εποχή, που υπερβαίνει τη χρονική διάρκεια λειτουργίας τους ως παντοπωλείου. Το βιβλίο  δεν ασχολείται μόνο με την ιστορία του κτιρίου αλλά και τις μικρές ανθρώπινες ιστορίες αλλά με την "βιογραφία" της νεότερης Αίγινας.

Ο πλούτος  των πηγών και των υποσημειώσεων και οι πληροφορίες που διαβάζουμε στις σελίδες  τους είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να μελετήσουμε ξανά  τη νεότερη ιστορία  του νησιού μας μέσα από τα παράθυρα και τις πανύψηλες πόρτες του μαγαζιού που συνεχίζει να διαγράφει τη δική του πορεία στο σήμερα.

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις  ΚΑΠΟΝ και πωλείται στο "ΛΥΧΝΑΡΙ"  της Αίγινας.

Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2024

Ο ναός της Αγίας Φιλοθέης στην Αίγινα.

                                

Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου, εορτή της Αγίας Φιλοθέης της Αθηναίας. Η Αγία Φιλοθέη το γένος Μπενιζέλου με μεγάλη σχέση με  το νησί της Αίγινας. Η οικογένειά της διατηρούσε στο νησί όπως και στη Τζιά μεγάλη κτηματική περιουσία. Αναφέρεται πως ο ναός  της Ομορφοκλησιάς είναι θεμελιωμένος σε οικόπεδο της οικογένειας Μπενιζέλου. Αυτό όμως που εντυπωσιάζει είναι ο ναός που βρίσκεται στην περιοχή "Πλακάκια" και ανήκει στην οικογένεια. Ο ναός είναι αφιερωμένος στην Αγία Φιλοθέη και στην Ανάσταση  του Χριστού.

    Παλαιότερα φαινόταν από το καράβι το βυζαντινό εκκλησάκι της Αγίας Φιλοθέης, όταν το πλοίο «έστριβε» στο φανάρι του Μπούζα. Πραγματικό αρχιτεκτονικό κομψοτέχνημα. Ένας μικρός ναΐσκος βυζαντινού ρυθμού με τρούλο, αποπνέει μια αριστοκρατική καταγωγή και θυμίζει έντονα τους ανάλογους ναούς  της Πλάκας των Αθηνών και του Θησείου.
   Πρόκειται για το ναΰδριο της Οσίας Φιλοθέης Μπενιζέλου η οποία έζησε από το 1522 έως το 1589, όταν οι Τούρκοι την οδήγησαν στο μαρτύριο μετά από μια μεγάλη πνευματική προσφορά και διακονία στην Τουρκοκρατούμενη Αθήνα και τη γύρω περιοχή της Αττικής. Η Εκκλησία ανήκει – σύμφωνα με τον μελετητή της εκκλησιαστικής ιστορίας της Αίγινας, κ. Σ. Δημητρακόπουλο – στην οικογένεια Δραγούμη, στο υπόγειο της οποίας φυλάσσονται τα οστά του μεγάλου πατριώτη και μακεδονομάχου Ίωνα Δραγούμη. Η Εκκλησία είναι κτισμένη σε κτήματα που είχε η Οσία στην Αίγινα. Όπως συμπεραίνεται από την έρευνα του κ. Σ. Δημητρακόπουλου η Οσία Φιλοθέη ήταν σύγχρονη του Αγίου Διονυσίου επισκόπου Αιγίνης και η οικογένειά της απέκτησε δεσμούς με την Αίγινα λόγω της κτηματικής της περιουσίας.
 
 
 
   
 
 
   Σήμερα το πανέμορφο εκκλησάκι παραμένει κλειστό και με κόπο μπορεί κανείς να το εντοπίσει πίσω από  τις παραθεριστικές κατοικίες που το έχουν κυριολεκτικά «πνίξει». Το ευτύχημα είναι ότι εξωτερικά φαίνεται να διατηρείται καλά. Ωστόσο ένας τέτοιος ιστορικός ναός αξίζει της προσοχής και της μεγαλύτερης φροντίδας μας.

Παραθέτουμε το βίο και το οσιακό τέλος της Αγίας έτσι όπως καταγράφεται στον Ορθόδοξη Συναξαριστή.


 Η Αγία Φιλοθέη γεννήθηκε το έτος 1522 μ.Χ. στην τουρκοκρατούμενη τότε Αθήνα. Οι ευσεβείς γονείς της ονομάζονταν Άγγελος και Συρίγα Μπενιζέλου. Η μητέρα της ήταν στείρα και απέκτησε την Αγία μετά από θερμή και συνεχή προσευχή.

   Ο Κύριος που ικανοποιεί το θέλημα εκείνων που Τον σέβονται και Τον αγαπούν, άκουσε την δέησή της. Και πράγματι, μια ημέρα η Συρίγα μπήκε κατά την συνήθειά της στο ναό της Θεοτόκου για να προσευχηθεί και από τον κόπο της έντονης και επίμονης προσευχής την πήρε για λίγο ο ύπνος. Τότε ακριβώς είδε ένα θαυμαστό όραμα. Ένα φως ισχυρό και λαμπρό βγήκε από την εικόνα της Θεομήτορος και εισήλθε στην κοιλιά της. Έτσι ξύπνησε αμέσως και έκρινε ότι το όραμα αυτό σήμαινε στην ικανοποίηση του αιτήματός της. Έτσι κι έγινε. Ύστερα από λίγο καιρό η Συρίγα έμεινε έγκυος και έφερε στον κόσμο τη μονάκριβη θυγατέρα της.

  Μαζί με την Χριστιανική ανατροφή, έδωσαν στην μοναχοκόρη τους και κάθε δυνατή, για την εποχή εκείνη, μόρφωση. Έτσι η Ρηγούλα (ή Ρεβούλα, δηλαδή Παρασκευούλα), αυτό ήταν το όνομά της προτού γίνει μοναχή, όσο αύξανε κατά την σωματική ηλικία, τόσο προέκοπτε και κατά την ψυχή, όπως λέει το συναξάρι της.
   Σε ηλικία 14 χρονών, οι γονείς της την πάντρεψαν, παρά την θέλησή της, με έναν από τους άρχοντες της Αθήνας. Αργότερα, αφού πέθαναν οι γονείς και ο σύζυγός της, ήρθε η ώρα να πραγματοποιήσει ένα μεγάλο πόθο της. Αφιερώνεται εξ ολοκλήρου στον Χριστό, γίνεται μοναχή και παίρνει το όνομα Φιλοθέη.
   Κατ' αρχήν, ύστερα από εντολή του Αγίου Ανδρέα του Πρωτόκλητου, τον οποίο είδε σε όραμα, οικοδόμησε ένα γυναικείο μοναστήρι με αρκετά κελιά, στο οποίο και έδωσε το όνομα του Αγίου για να τον τιμήσει. Στο μοναστήρι πρόσθεσε και άλλα αναγκαία οικοδομήματα και εκτάσεις και το προικοδότησε με μετόχια και υποστατικά, που υπερεπαρκούσαν για τη διατροφή και συντήρηση των μοναζουσών.

   Το παράδειγμά της, λοιπόν, να αφιερωθεί στον Χριστό, το ακολουθούν και άλλες νέες. Σε λίγο διάστημα, η μονή έφθασε να έχει διακόσιες αδελφές. Η μονή της Οσίας Φιλοθέης γίνεται πραγματικό λιμάνι. Εκεί βρίσκουν προστασία όλοι οι ταλαιπωρημένοι από την σκλαβιά. Εκεί οι άρρωστοι βρίσκουν θεραπεία, οι πεινασμένοι τροφή, οι γέροντες στήριγμα και τα ορφανά στοργή.
Η Οσία, παρά τις αντιδράσεις των Τούρκων, οικοδομεί διάφορα φιλανθρωπικά ιδρύματα, νοσηλευτήρια, ορφανοτροφεία, «σχολε
α δι τος παίδας τν θηναίων, δι ν’ νοίξη τος φθαλμος ατν πρς τν παράδοσιν κα τν δόξαν τν προγόνων των». Πρωτοστατεί σε όλα αυτά τα έργα η ηγουμένη Φιλοθέη. Διδάσκει με τα λόγια και με τη ζωή της. Στηρίζει τους πονεμένους σκλάβους με την προσευχή της. Ιδιαίτερες είναι οι φροντίδες της για να σώσει από τον εξισλαμισμό ή την αρπαγή των Τούρκων τις νέες Ελληνίδες. Το έργο της, κατά βάση εθνικό και θρησκευτικό, ξεπέρασε τα όρια της Αθήνας και έγινε γνωστό σε όλη την Ελλάδα. Αδιαφιλονίκητη ιστορική επιβεβαίωση για το έργο αυτό παρέχει η αλληλογραφία της Φιλοθέης με τη Γερουσία της Βενετίας (1583 μ.Χ.), από την οποία ζητούσε οικονομική βοήθεια.
Η όλη όμως δράση της Αγίας Φιλοθέης εξαγρίωσε κάποτε τους Τούρκους. Κάποια στιγμή την συλλαμβάνουν και εκείνη με πνευματική ανδρεία ομολογεί: «Εγώ διψώ να υπομείνω διάφορα είδη βασανιστηρίων για το όνομα του Χριστού, τον οποίο λατρεύω και προσκυνώ με όλη μου την ψυχή και την καρδιά, ως Θεό αληθινό και άνθρωπο τέλειο και θα σας χρωστάω μεγάλη ευγνωμοσύνη αν μπορείτε μια ώρα πρωτύτερα να με στείλετε προς Αυτόν με το στεφάνι του μαρτυρίου». Ύστερα από την ηρωική αυτή απάντηση προς τους κατακτητές, όλοι πίστευαν ότι η πανευτυχής και φερώνυμη Φιλοθέη εντός ολίγου θα ετελειούτο διά του μαρτυρικού θανάτου. Όμως, κατά θεία βούληση, την τελευταία σχεδόν στιγμή πρόφθασαν κάποιοι Χριστιανοί και καταπράυναν τον ηγεμόνα με διάφορους τρόπους. Έτσι πέτυχαν να ελευθερώσουν την Αγία.
Αφεθείσα πλέον ελεύθερη, η Αγία Φιλοθέη, επέστρεψε αναίμακτη στο μοναστήρι της, όπως επί Μεγάλου Κωνσταντίνου ο μυροβλύτης Νικόλαος και πολλούς αιώνες αργότερα ο Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς. Φρόντιζε δε, όχι μόνο για τη σωτηρία της δικής της ψυχής αλλά και των άλλων, αφού τους μεν ενάρετους τους στερέωνε στην αρετή, τους δε αμαρτωλούς τους βελτίωνε ηθικά και τους οδηγούσε στη μετάνοια. Και αποκλειστικά για το σκοπό αυτό πέρασε στη νήσο Τζια (Κέα), όπου προ πολλού είχε οικοδομήσει μετόχι, για να αποστέλλει εκεί τις μοναχές εκείνες που φοβούνταν για διαφόρους λόγους να διαμένουν στην Αθήνα. Στην Τζια έμεινε αρκετό χρόνο και κατήχησε θεαρέστως τις ασκούμενες αδελφές στην ακριβή τήρηση των κανόνων της μοναστικής ζωής. Μόλις τελείωσε το έργο της εκεί, επέστρεψε και πάλι στην Αθήνα.
  Έτσι λοιπόν, η Αγία Φιλοθέη, αφού έφθασε στην τελειότητα και στην πράξη και στην θεωρία, αξιώθηκε από τον Θεό να επιτελεί θαύματα, από τα οποία, προς απόδειξη του θαυματουργικού της χαρίσματος, θα μνημονεύσουμε ένα μόνο, το ακόλουθο: Ζούσε στην εποχή της ένας νέος, ποιμένας προβάτων, ο οποίος από πολύ μικρός είχε συνηθίσει στις κλεψιές και στις ραδιουργίες. Ο νέος αυτός, κατά παραχώρηση του Θεού, κυριεύθηκε από τον Σατανά. Εξ αιτίας τούτου περιφερόταν στα βουνά και στις σπηλιές γυμνός και τετραχηλισμένος, θέαμα όντως ελεεινό. Πολλές φορές, όταν συνερχόταν από την τρέλα, στην οποία τον είχε οδηγήσει ο Σατανάς, σύχναζε στα γύρω μοναστήρια για να βρει θεραπεία στην ασθένειά του. Δεν μπορούσε όμως να πετύχει τίποτε. Κάποιοι, που τον ευσπλαγχνίστηκαν, τον οδήγησαν στην Αγία Φιλοθέη η οποία, ύστερα από πολύ και εκτενή προσευχή τον λύτρωσε από εκείνη τη διαβολική μάστιγα. Έπειτα, αφού το νουθέτησε αρκετά, τον εισήγαγε και στην τάξη των μοναχών. Και έτσι ο νέος εκείνος, αφού εκάρη μοναχός, πέρασε το υπόλοιπο της ζωής του με μετάνοια και άσκηση, θαυμαζόμενος απ' όλους.
   Μάταια οι Τούρκοι προσπαθούν να ανακόψουν την δράση της. Ώσπου μια νύχτα, στις 2 Οκτωβρίου του έτους 1588 μ.Χ., πήγαν στο μονύδριο που είχαν οικοδομήσει στα Πατήσια (έτυχε τότε να εορτάζεται η μνήμη του αγίου ιερομάρτυρος Διονυσίου του Αρεοπαγίτου και η Αγία μαζί με τις άλλες αδελφές βρίσκονταν στον ιερό ναό επιτελώντας ολονύκτια αγρυπνία) και πέντε από αυτούς ανέβηκαν στον εξωτερικό τοίχο και πήδησαν μέσα στην αυλή. Στην συνέχεια εισέβαλαν στο ναό, όπου άρπαξαν την Αγία και την μαστίγωσαν με μανία και βαναυσότητα και την εγκαταλείπουν ημιθανή έξω από τη μονή της.
 Έξω από το ναό, στα δεξιά της εισόδου του, σώζεται η κολώνα, όπου η Φιλοθέη δέθηκε και μαστιγώθηκε. Οι μοναχές της την μετέφεραν στην κρύπτη της στην Καλογρέζα. Εκεί η Φιλοθέη υποκύπτει στα τραύματά της στις 19 Φεβρουαρίου 1589 μ.Χ.
   Είκοσι ημέρες μετά από την κοίμηση της Αγίας, ο τάφος της ευωδίαζε. Ακόμη, όταν μετά από ένα έτος έγινε η ανακομιδή, το τίμιο λείψανό της βρέθηκε σώο και ακέραιο. Επιπλέον ήταν γεμάτο με ευωδιαστό μύρο, τρανή και λαμπρή απόδειξη της θεάρεστης και ενάρετης πολιτείας της, προς δόξα και αίνο του Θεού και καύχημα της πίστεώς μας. Το ιερό λείψανό της βρίσκεται σήμερα στον Μητροπολιτικό Ναό των Αθηνών. Στο μνήμα της απάνω βρεθήκανε γραμμένα τούτα τα λόγια: «Φιλοθέης υπό σήμα τόδ' αγνής κεύθει σώμα, ψυχήν δ' εν μακάρων θήκετο Yψιμέδων».
H Φιλοθέη ανακηρύχθηκε αγία επί Oικουμενικού Πατριάρχου Mατθαίου B΄ (1595 - 1600 μ.Χ.).  
 

Το αρχοντικό στο οποίο μεγάλωσε η Αγία Φιλοθέη.
 

 

Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2024

Δημοτικό Θέατρο Αίγινας: Κλειστόν μέχρι νεωτέρας!

Δεν αρκεί να το κοιτάμε μόνο! Δεν αρκεί να θυμόμαστε τις παραστάσεις που φιλοξένησε στη σκηνή του! Δεν αρκεί να ελπίζουμε ότι κάποια μέρα θα λειτουργήσει ξανά!

Είναι απαραίτητο να συντηρηθεί και να ανοίξει.


 Το ιστορικό κτίριο δίπλα στο Εϋνάρδειο που η αρχή και η λειτουργία  του ως αίθουσα συνοδοιπορεί με αυτήν του Εϋνάρδειου αλλά και η μετέπειτα ως κινηματογράφου, η διαμόρφωση του σε θεατρική αίθουσα και η χρήση του από πολλούς ερασιτεχνικούς θιάσους  της Αίγινας, απουσιάζει τα τελευταία χρόνια από τα πολιτιστικά δρώμενα της Αίγινας.

Πρόκειται για  τη μοναδική θεατρική αίθουσα της Αίγινας, παρά  τη μικρή χωρητικότητα της, που η λειτουργία  της πρόσφερε πολλά στην πολιτιστική ζωή του νησιού.
Πριν μερικά χρόνια λόγω της κακής κατάστασης του κτιρίου, των ελλείψεων  στις εγκαταστάσεις οδήγησαν στην απόφαση να κλείσει, να μην χρησιμοποιείται για να συντηρηθεί, να αναβαθμιστεί και να ανοίξει και πάλι στο κοινό.

Δυστυχώς αν και οι  σχετικές άδειες έχουν εκδοθεί, οι εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης του κτιρίου δεν έχουν ξεκινήσει με αποτέλεσμα να μην υπάρχει αυτή τη στιγμή καμία αίθουσα που να πληρεί τις προϋποθέσεις (εκτός από τον κινηματογράφο ΤΙΤΙΝΑ) για να παρουσιαστεί μια θεατρική παράσταση ή μια εκδήλωση που να απαιτεί οπτικοακουστικά μέσα.

Ευχόμαστε το συντομότερο να ακούσουμε κάποια καλή είδηση.