Οι παλαιότεροι Πειραιώτες αποκαλούσαν χαϊδευτικά τα μικρά τρόλευ της Καστέλλας "κασετίνες". Ήταν τα τρόλεϋ που ξεκινούσαν από τον ηλεκτρικό σταθμό του Πειραιά, ανέβαιναν από την Τσαμαδού, έκοβαν στην Εθνική Αντιστάσεως, έστριβαν στην Αγία Τριάδα και ανέβαιναν στο Δημοτικό Θέατρο. Από κεί συνέχιζαν προς Πασαλιμάνι και Καστέλλα, χαρίζοντας μια μαγευτική βόλτα σε όλη την παραλία. Ένα τέτοιο τρόλευ κυκλοφόρησε χθες Κυριακή των Βαΐων στους δρόμους του Πειραιά ξαφνιάζοντας πολλούς περαστικούς. Σκόρπισε δόσεις νοσταλγίας και ξύπνησε αναμνήσεις διότι η παρουσία του ήταν αναπόσπαστη ψηφίδα τςη εικόνας και της καθημερινότητας του παλιού Πειραιά.
Αντιγράφουμε από το site της "Ελληνικής ακτοπλοΐας"
"Όπως
πολλοί γνωρίζετε, κάθε έτος την Κυριακή των Βαΐων, η ΟΣΥ σε συνεργασία
με τον σύλλογο συνταξιούχων του πρώην ΗΛΠΑΠ, βγάζουν για.. βόλτα στη
γραμμή 20, της Καστέλλας, ένα τρόλεϊ το οποίο άφησε εποχή και ευτυχώς
ζει μέχρι τις μέρες μας.
Πρόκειται για ένα τρόλεϊ κατασκευής FIAT / CGE, του 1937 (!) παρακαλώ, το οποίο το είχαν προμηθευτεί οι τότε ΗΕΜ μαζί με λίγα ακόμα "αδερφάκια" του, ώστε να λειτουργήσει ως ένα νέο είδος συγκοινωνίας στην πόλη. Οι δυσμενείς συνθήκες και ο πόλεμος ο οποίος ξεκίνησε εντός δύο ετών, έκαναν το project να καταρρεύσει. Όμως, το τέλος του πολέμου βρήκε τα τρόλεϊ αυτά σε λειτουργική κατάσταση και αφού το τροχαίο υλικό υπήρχε, αποφασίστηκε να αξιοποιηθεί και να λειτουργήσει ξανά.
Τα τρόλεϊ αυτά λειτούργησαν στη σημερινή γραμμή 20, η οποία συνδέει την Καστέλλα με περιοχές της Δραπετσώνας, αφού πρώτα διέλθει από το πασαλιμάνι, το δημοτικό θέατρο τον Άγιο Γεώργιο και τον Άγιο Διονύσιο, περνώντας παραλιακά έξω από το Σταθμό Πειραιά της γραμμής 1 του μετρό (ΗΣΑΠ), αλλά και τον Σταθμό του Προαστιακού (πρώην ΣΠΑΠ).
Φέρει χαρακτηριστική κόρνα, η οποία θα λέγαμε ότι ξυπνά τους κατοίκους του Πειραιά, κάπως βίαια, αλλά προσφέρει άφθονο γέλιο σε επιβάτες και διερχόμενους οδηγούς που το βλέπουν και απορούν. Πρόκειται για ένα - θα λέγαμε - διασκεδαστικό event. Κάθε χρόνο σίγουρα συμβαίνουν ευτράπελα, αλλά κάθε φορά είναι διαφορετικά και χαράσσονται ένα ένα στις μνήμες μας.
Πρόκειται για ένα τρόλεϊ κατασκευής FIAT / CGE, του 1937 (!) παρακαλώ, το οποίο το είχαν προμηθευτεί οι τότε ΗΕΜ μαζί με λίγα ακόμα "αδερφάκια" του, ώστε να λειτουργήσει ως ένα νέο είδος συγκοινωνίας στην πόλη. Οι δυσμενείς συνθήκες και ο πόλεμος ο οποίος ξεκίνησε εντός δύο ετών, έκαναν το project να καταρρεύσει. Όμως, το τέλος του πολέμου βρήκε τα τρόλεϊ αυτά σε λειτουργική κατάσταση και αφού το τροχαίο υλικό υπήρχε, αποφασίστηκε να αξιοποιηθεί και να λειτουργήσει ξανά.
Τα τρόλεϊ αυτά λειτούργησαν στη σημερινή γραμμή 20, η οποία συνδέει την Καστέλλα με περιοχές της Δραπετσώνας, αφού πρώτα διέλθει από το πασαλιμάνι, το δημοτικό θέατρο τον Άγιο Γεώργιο και τον Άγιο Διονύσιο, περνώντας παραλιακά έξω από το Σταθμό Πειραιά της γραμμής 1 του μετρό (ΗΣΑΠ), αλλά και τον Σταθμό του Προαστιακού (πρώην ΣΠΑΠ).
Φέρει χαρακτηριστική κόρνα, η οποία θα λέγαμε ότι ξυπνά τους κατοίκους του Πειραιά, κάπως βίαια, αλλά προσφέρει άφθονο γέλιο σε επιβάτες και διερχόμενους οδηγούς που το βλέπουν και απορούν. Πρόκειται για ένα - θα λέγαμε - διασκεδαστικό event. Κάθε χρόνο σίγουρα συμβαίνουν ευτράπελα, αλλά κάθε φορά είναι διαφορετικά και χαράσσονται ένα ένα στις μνήμες μας.
Κείμενο: http://mesametaforas.gr/forum/
Φωτογραφίες: www.ellinikiaktoploia.net"