Το καλοκαίρι του 1976 τάραξε τα ακτοπλοϊκά δεδομένα των φέρυ του Σαρωνικού η δρομολόγηση ενός μεγάλου και διαφορετικού φέρυ- μπωτ. Ήταν ο "Αίας". Ένα μεγάλο φέρυ με τεράστιο για την εποχή γκαράζ, με ένα ευρύχωρο σαλόνι και καταστρώματα. Η ανατροπή ήταν μεγάλη. Η κυριαρχία του μεγαλύτερου ως τότε "Ελλάς" είχε σπάσει. Γρήγορα ο "Αίας" κατασκευής 1974, επικράτησε στη γραμμή κλέβοντας τη συμπάθεια και την προτίμηση των επιβατών για την άνεση και τα νέα δεδομένα που προσέφερε.
Στη διπλανή φωτογραφία βλέπουμε το πλοίο στην αρχική του μορφή δίπλα στον "ανοιχτό" μέχρι τότε "Σαρωνικό" και στο 'Ελλάς" στο λιμάνι του Πειραιά. Ο "Αίας" υπηρέτησε τη γραμμή του Αργοσαρωνικού μέχρι το 2007 περίπου. Προηγουμένως είχε μετασκευαστεί και είχε αυξήσει το μέγεθος και τη χωριτικότητα του. Δούλεψε στις κοινοπραξίες της εποχής και κατόπιν εντάχθηκε στο στόλο της "Saronic Ferries" και μετέπειτα στην "Hellenic Seaways" με τα χρώματα της οποίας πραγματοποίησε και τα τελευταία του ταξίδια. Στο τέλος και μετά την πώληση του 'Σαρωνικού" είχε απομείνει μόνος του ανάμεσα στα κλειστά πλέον φέρυ με δρομολόγια για Αγκίστρι και Σουβάλα.
Για τα μικρότερα παιδιά είναι ίσως το μοναδικό ανοιχτό φέρυ που μπορούν να θυμούνται, γιατί απλά ήταν και το τελευταίο μιάς ολόκληρης γενιάς αποτελουμένης από το "Αίγινα" το "Αφαία" το 'Ελλάς", τον "Απόστολο", το "Σαρωνικό", τον "Οδυσσέα", τον "Ιωάννη". Πλοία που υπηρέτησαν για δεκαετίες τη γραμμή.